مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۲۰:۲۴:۲۶ ساعت:     
 سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Tuesday 16 April 2024 میلادی  و   7 شوال 1445 قمری
2018
24 اکتبر 2017

 

 

 

 

در چند مطلب  گذشته درباره کک و مک و تعدادی از درمان های خانگی آن اشاره کردیم که در صورت تمایل می توانید از اینجا و اینجا و اینجا به مطالب دسترسی داشته باشید.در ادامه به روش های درمانی دیگری می پردازیم .پس لطفا با ما همراه شوید.

 

۱-استفاده ازماسک عسل: عسل برای محو کردن کک و مک های پوستی فوق العاده می باشد، زیرا عسل حاوی آنزیم هایی ست که به  روشن  شدن رنگیزه های پوست کمک می کند. به علاوه، به دلیل اینکه ماده ای ست که به طور طبیعی رطوبت را به خود جذب می کند، برای رطوبت رسانی به پوست نیز گزینه ای عالی می باشد. عسل و آب را با هم مخلوط کرده و به آرامی آنها را  در مایکروفر  یا روی  شعله ملایم گرم کنید. سپس این محلول گرم شده را بر روی پوست  مالیده و اجازه دهید چند دقیقه روی پوستتان بنشیند. در آخر ناحیه مورد نظر را با آب گرم بشویید. این کار را روزانه و به مدت چندین هفته انجام دهید.

 

 

۲-استفاده از ماسک عسل، دارچین و سرکه:مقداری عسل را روی بخار آب قراردهید تا حالت مایع و روان پیدا کند . بعد به آن مقداری دارچین کوبیده شده که در مقدار اندکی آب حل کرده اید اضافه نمایید . به جای آب بهتر است ازسرکه استفاده کنید ) تا زمانی که عسل گرم است ( طوری که صورت را نسوزاند ) این ماسک را به صورت بمالید و حدود ۴۰ دقیقه روی پوست قرار دهید .بعد صورت را با آب ولرم شست و شو دهید.یکی از اثرات مفید عسل این است که باعث ازبین رفتن کلیه لکه های موجود در روی پوست صورت می‌شود .

 

۳-استفاده از ماسک پودر جوانه گندم و  عسل: مقدار کمی  پودر جوانه گندم با عسل گرم  را مخلوط کنید . این ماسک را روی پوست دارای کک و مک مالیده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس پوست را  یک بار با آب گرم و بار دیگر با آب سرد بشویید. استفاده از  این ماسک را ۲ تا ۳ بار  در هفته و به مدت چندین ماه تکرار کنید. این ماسک یکی از موثرترین درمانهای خانگی برای از بین بردن کک و مک ها می باشد.

 

۴-استفاده از ماسک عسل و ماست :روش دیگر این است که می توانید مخلوطی از عسل و ماست درست کرده  و این ماسک را روی کک و مک ها بمالید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست بماند.  سعی کنید هر روز از این ماسک ساده استفاده کنید تا وقتی نتیجه مطلوب را بر روی پوستتان مشاهده کنید.

 

۵-استفاده از ماسک برگ اسفناج و روغن زیتون:مقداری برگ اسفناج تمیز و شسته شده را درظرفی با کمک چاقو ساتوری کنید تا کاملا ریز و له شود . سپس به آن مقداری روغن زیتون اضافه کنید و به مدت ۲۴ ساعت بگذارید بماند.پس ازآن مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید . بعد آن را صاف کنید . حالا این مایع را روی کک و مک صورت بمالید . بقیه آن را درجایی نگهداری و به تدریج از آن استفاده کنید .این ماسک باعث می‌شود تا رنگ چهره نیز باز شود.

 

۶-استفاده از ماسک پیاز قرمز : پیاز نیز به دلیل اینکه حاوی گوگرد است و خاصیت لایه برداری دارد، می تواند برای از بین بردن کک و مک ها و لکه های قهوه ای پوست مورد استفاده قرار گیرد. به ۲ روش می توانید از پیاز قرمز در برطرف کردن کک و مک ها کمک بگیرید:

روش اول :یک عدد پیاز قرمز را برداشته و پوست بگیرید و آن را به قطعات ضخیم برش دهید و این برش ها را به آرامی روی کک و مک پوست بمالید. این کار را ۲ بار در روز تکرار کنید. این درمان را تا زمانی که کک و مک ها محو گردند ادامه دهید.

روش دوم: این است که یک عدد پیاز قرمز را رنده کرده و آب آن را خارج کنید و آب پیاز را دو بار در روز بر روی کک و مک های پوست بمالید. برای گرفتن نتیجه بهتر، یک قاشق چایخوری سرکه نیز به آب پیاز اضافه کنید. این درمان را هر روز و به مدت یک یا دو هفته تکرار کنید.

 

۷-استفاده از ماسک سیب زمینی : سیب زمینی خام اثر روشن بخشی روی پوست دارد و می توانید لکه های پوستی را از بین ببرد. سیب زمینی را رنده کنید و آن را صاف کرده و از آب آن روی پوست بمالید. این مسئله سبب سفید شدن پوست می گردد.

 

۸-استفاده از ماسک برنج و هندوانه:کمی برنج را خیس کنید. پس از یک هفته این برنج نرم را آسیاب و با آب هندوانه مخلوط کنید. ماسک به‌دست‌آمده را یک روز در میان و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید و آن را با آب ولرم بشویید. این کار می‌تواند لکه‌های کک‌ و مک را به‌ صورت موقت، کمرنگ کند.

 

۹-استفاده از ماسک لوبیا سبز تازه : لوبیای سبز تازه را در آب بجوشانید له کنید و مانند ضمادی روی پوست بگذارید.

 

۱۰-استفاده از ماسک آلوئه ورا : گیاه آلوئه ورا نیز یک روشن کننده پوستی طبیعی به شمار می رود و می تواند به راحتی لکه ها را حذف کند و شدت رنگدانه های پوستی را کاهش داده بنابراین سبب کم رنگ شدن لکه های پوستی می‌شود و می‌تواند لکه‌های سر سیاه را نیز از بین ببرد شما می توانید ژل این گیاه را روی لکه ها بمالید و بعد از چند دقیقه بشوئید.

 

۱۱-استفاده از ماسک گل ختمی سفید و ماست ترش: گل ختمی سفید را بسایید و با ماست ترش مخلوط کرده و روزی سه مرتبه (صبح،ظهر وعصر )به پوست بمالید و بعداز یک ساعت بشورید.

 

۱۲-استفاده از ماسک روغن کرچک : روغن کرچک دیگر روش طبیعی برای درمان کک و مک در خانه است.  این روغن حتی باعث سفتی پوست شده و به محو شدن کک و مک ها کمک می کند.شبها قبل از خواب، مقداری روغن کرچک را به کک و مک های پوست بمالید. صبح روز بعد با استفاده از یک دستمال نرم روغن را  از روی پوست پاک کرده و با آب ولرم شستشو دهید. این درمان را ادامه دهید تا وقتی که از شر کک و مک ها خلاص شوید. برای گرفتن نتیجه بهتر، از روغن کرچک خالص که با پرس سرد استخراج شده باشد و بدون مزه و بدون بو باشد استفاده کنید.

 

۱۳-استفاده از ماسک ویتامین E یا روغن زیتون : روغن ویتامین E یا روغن زیتون نیز برای کاهش لکه های قهوه ای  و کک و مک های پوست موثر هستند.

 

۱۴-استفاده از ماسک روغن بادام :مالیدن روغن بادام روزی چند بار روی صورت برای کک و مک بسیار مفید است.

 

۱۵-استفاده از ماسک گیاه گلنار فارسی وکف دریا: گیاه گلنار فارسی و کف دریا را به طور مساوی باهم  در آب لیمو تازه مخلوط نموده و روزی سه بار به پوست صورت بمالید .

 

۱۶-استفاده از ماسک کف دریا و سرکه:اگر کف دریا را نرم بسایید و با مقداری سرکه خمیر کنید و آن را به کک مک ها بمالید  و تا ۴۰ روز این کار را ادامه دهید اثر خیلی خوبی روی کک و مکهای صورت دارد.

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.4/5 - (5 امتیاز)