مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۲:۰۱:۱۸ ساعت:     
 جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 19 April 2024 میلادی  و   10 شوال 1445 قمری
1866
13 ژوئن 2017

 

درمانهای-خانگی-کک-و-مک

 

 

 

در چند مطلب  گذشته درباره کک و مک و تعدادی از درمان های خانگی آن اشاره کردیم که در صورت تمایل می توانید از اینجا و اینجا به مطالب دسترسی داشته باشید.در ادامه به روش های درمانی دیگری می پردازیم . پس لطفا با ما همراه شوید.

 

درمان های خانگی کک و مک عبارتند از:

 

۱-استفاده از ماسک آب لیموترش: با  یک راه حل رایج دیگر، مالیدن آب لیموترش به کک و مک هاست. اسید سیتریک ماده فعال موجود در لیموترش است. این اسید در واقع نوعی روشن کننده (بلیچینگ) طبیعی است. در حقیقت معمولا آب و عصاره انواع مرکبات در مراقبت های پوستی به کار می روند چون می توانند چربی های پوست را متعادل کنند و لک ها و رنگدانه های پوستی را کاهش دهند. لیمو ترش پوست را سفید می کند و اثر لکه ها را کم می کند.آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و پس از دو دقیقه با آب بشویید و خشک کنید.پس از چند روز لکه های کک مک کمرنگ می شوند، البته روی بعضی پوستها تاثیری ندارد.

 

۲- استفاده از ماسک عسل و آب لیمو ترش و جوانه گندم : عسل ، آب لیمو ترش و جوانه گندم را با هم مخلوط کنید و به صورت خمیری روی پوست بمالید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید.

 

۳-استفاده از ماسک لیمو و ماست:دو قاشق غذاخوری آبلیمو را با نیم فنجان ماست مخلوط کرده و به طور روزانه به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب بشویید و با یک پد خشک صورتتان را پاک کنید.

 

۴-استفاده از ماسک لیمو و شکر:لیمو را به صورت ورقه های نازک برش دهید و روی هر برش ۱/۲ قاشق چای خوری شکر بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید و سپس این حلقه ها را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید و برای درمان کک و مک این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

 

۵-استفاده از ماسک لیمو، خیار ،گلاب و عسل: آبلیمو به دلیل وجود اسید سیتریک به عنوان یک روشن کننده پوستی قوی شناخته می شود. مخلوطی از گلاب ، آب خیار و عسل را به آب لیمو اضافه کنید و آن را روزانه به پوست خود بمالید نتیجه آن حیرت آور خواهد بود.

 

۶-استفاده ازماسک میوه:استفاده مرتب از ماسک میوه هایی مثل زرد آلو ،آب آلبالو ، تمشک و توت فرنگی و خیار و انگور قرمز باعث کمرنگ شدن لکه های کک مک می شود و پوستتان را شاداب می کند. بعد از استفاده از این ماسک صورت را با آب گرم بشویید.

 

 

۷-استفاده ازماسک پاپایا: پاپایا حاوی ترکیبی  به نام پاپائین( نوعی آنزیم) است که می تواند به روشن شدن لکه ها و کک و مک ها کمک کند.مقداری آب پاپایای تازه را به طور مستقیم  و با استفاده از یک تکه پنبه روی کک و مک پوست به آرامی و ملایمت ماساژ دهید.بعد از ۱۰ دقیقه ، پوستتان را با آب سرد بشویید.این کار را یک بار در روز و حداقل به مدت ۲ تا ۳ هفته  انجام دهید تا نتایج رضایت بخش آن را مشاهده کنید.

 

۸-استفاده ازماسک آب و سرکه:اگر روزی یک مرتبه صورت خود را با آب و سرکه بشویید، می‌توانید به کمرنگ شدن لکه‌های کک‌‌ومک‌تان به مرور زمان، امیدوار باشید.

 

۹-استفاده ازماسک پوست گوجه فرنگی: پوست را با ورقه های نازک پوست گوجه فرنگی کاملا بپوشانید و بگذارید یک ساعت روی صورت بماند و بعد صورت را با آب گرم بشویید. این عمل را روزی ۲بار تکرارکنید. خواهید دید هر روز که می گذرد از کک و مک صورت شما کاسته می شود.

 

۱۰-استفاده ازماسک آب هویج :هر شب، پیش از خواب، صورتتان را با آب هویج ماساژ دهید و بگذارید آب هویج تا صبح روی پوستتان باقی بماند. بلافاصله بعد از بیدار شدن هم پوستتان را با آب ولرم بشویید تا تاثیر آب هویج را روی کک ‌و مک‌ ها یتان ببینید.

 

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.5/5 - (6 امتیاز)