مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۳:۲۷:۰۶ ساعت:     
 جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 19 April 2024 میلادی  و   10 شوال 1445 قمری
3479
14 مارس 2017

روشهای خانگی درمان کک و مک

 

 

در این مطلب از رنگ وارنگ به بیان نکات دیگر و همچنین روشهای خانگی درمان کک و مک می پردازیم . همانطور که در مطلب قبلی بیان کردیم كك و مك به علت فعال شدن سلول هاى رنگدانه اى پوست در معرض نور ايجاد مى شود و به وجود آمدن آن مي‌تواند دو علت داشته‌ باشد يا ژنتيك است يا به دليل قرار گرفتن زياد در مقابل آفتاب. بعضي از افراد به‌طور ارثي مستعد كك و مك هستند و معمولا همين افراد بعد از قرار گرفتن در آفتاب به راحتي صورت‌شان پر از كك و مك مي‌شود چون ملنیوم موجود در پوست این افراد کم می باشد و باعث بروز کک و مک در پوست این افراد می شود.و اين دقيقا همان یکی از  دلايلي است كه همه جا، استفاده از ضدآفتاب تاكيد مي‌شود.

كك و مك‌هاي ناشي از آفتاب معمولا روي كمر و ‌شانه‌هاي افرادي به‌وجود مي‌آيد كه بيشتر اهل آفتاب گرفتن هستند.اشعه آفتاب و قرص های ضد بارداری آن ها را زیادتر و پر رنگ تر می کنندهمچنین  تنظیم نبودن هورمون های بدن هم می تواند باعث ایجاد کک ومک در افراد شود دراین افراد هورمون استروژن باعث تحریک پیگمنت ها می شود و سلول هایی که باعث ایجاد رنگدانه  در روی پوست می شوند در زمان قرارگرفتن درمعرض نور آفتاب فعال می شوند.تعداد كك و مك ها  معمولاً آن‌ها در ماه‌های تابستان زیاد می‌شود و در زمستان به خودي خود محو می‌شوند.

درمان کک و مک

اگر شما هم جزو افرادی هستید که چندان کک و مک های صورت تان را دوست ندارید اول از همه باید بدانید درمان قطعی برای این کک و مک ها وجود ندارد، ولی می توان با ملاحظاتی خاص و به کار بردن راه حل هایی ویژه آن ها را تا حد زیادی کمرنگ کرد تا دیگر نخستین چیزی که روی پوست شما خودنمایی می کند کک و مک نباشد.درمان کک و مک به دو صورت قابل انجام است. روش درمان گیاهی و سنتی و روش درمان دارویی و لیزر.

به طبع برای درمان کک و مک صورت با لیزر و دارو بایستی باید به پزشک مراجعه کرد اما توصیه ها و روش های درمانی طب سنتی برای رفع کک و مک پوست صورت و بدن وجود دارد که در ادامه به چندین مورد از درمانهای خانگی برای از بین بردن کک و مک های پوستی اشاره می کنیم توجه داشته باشید که انتخاب بهترین و مناسب ترین ماسک که اختصاصا اثرات بیشتری بر روی پوست شما دارند برعهده خودتان است ،اگر از ماسکی برای بار اول می خواهید استفاده کنید ، بهتر است ابتدا فقط کمی به کار ببرید و منتظر بمانید تا واکنش پوست خود را ببینید ،اگر پوست شما پاسخ مساعد داد درمان را ادامه دهید در غیر این صورت از ادامه کار منصرف شوید. درضمن قبل از استفاده از ماسک ها بهتر است پوست خود را تمیز کنید سپس از ماسک مورد نظر خود استفاده کنید.

بهترین ماسک ها برای درمان خانگی کک و مک

 

۱- استفاده از ماسک شیر ترش شده : شیر ترش شده ممکن است کک مک ها را کامل از بین نبرد ولی می تواند کمک کند رنگ آن ها کمی روشن شود و این به علت اسید لاکتیک موجود در آن است. میزان این اسید در شیر ترش شده بسیار بیشتر از شیر ترش نشده است. برای این کار کافی است صورت تان را با مخلوط شیر ترش شده و آب بشویید.

 

۲-استفاده از ماسک خامه ترش : خامه ترش که تقریبا مثل شیر ترش عمل می کند، شما باید لایه ای ضخیم از این خامه را به صورت تان بمالید و اجازه دهید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند تا اسید لاکتیک جذب پوست شود. سپس صورت تان را با آب بشویید. بهتر است برای خشک نشدن پوست تان نیز بعد از شستن، از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

۳- استفاده از ماسک دوغ ترش:به همان طریق بالا عمل کنید. تفاوت عمده آن با دوغ تازه آن است که حاوی مقدار بیشتری اسید می باشد.

 

۴-استفاده از ماسک دوغ و جودوسر: خمیر غلیظی  با استفاده از مقداری جودوسر پودر شده و آب دوغ تهیه کنید و روی کک و مک های پوستی قرار دهید. بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب سرد بشویید. این روش را یک بار در روز  و تا وقتی که نتیجه مثبت  بگیرید انجام دهید.

 روشهای خانگی درمان کک و مک

 

۵-استفاده از ماسک آب دوغ  و آب لیمو ترش : یک قاشق غذاخوری آب دوغ را با یک قاشق چایخوری آب لیمو ترش مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست مالیده و بگذارید ۱ دقیقه بماند سپس پوستتان را بشویید.

 

۶- استفاده از ماسک دوغ و  ترب :در حدود ۳۰ گرم ترب را درون نیم لیتر دوغ به آرامی و با حرارت کم مدت یک ساعت بجوشانید. هم بزنید تا نسوزد. از صافی رد کنید. سپس با یک تکه پنبه بهداشتی به صورت بمالید. مراقب باشید وارد چشمتان نشود زیرا مانند هر ماده دیگری چشمانتان را خواهد سوزاند. در حقیقت برخی از این مواد درمانی ظاهراً قوی به نظر می رسند.

 

۷- استفاده از ماسک ترب کوهی:پوست دارای کک و مک را با مقداری آب ترب کوهی  تر کنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوستتان بنشیند. این کار را یک بار در روز برای روشن شدن کک و مک ها انجام دهید.

سایر روشهای خانگی درمان کک و مک

 

۸-استفاده از ماسک ریشه ترب کوهی و شیر:یک قاشق غذاخوری ریشه ترب کوهی پودر شده را در یک لیوان شیر ریخته و بجوشانید. بگذارید خنک شود و آن را صاف کنید. این محلول را بر روی پوست بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و بعد از این مدت پوست را بشویید. این روش را ۴ تا ۵ بار در هفته انجام دهید تا نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

 

۹- استفاده از ماسک ترب کوهی و لیمو ترش  :یک عدد ترب کوهی رنده شده را با آب یک عدد لیمو ترش  مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود. این خمیر را روی پوست دارای کک و مک بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس با آب سرد آن را بشویید. این درمان را هر روز انجام دهید تا وقتی که بهبودی را مشاهده کنید.

 

۱۰- استفاده از ماسک تربچه و شکر: تربچه و شکر را با هم مخلوط کنید و ترکیب به‌دست آمده را ۳۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید. اگر هر روز و به مدت ۳ هفته این کار را انجام بدهید، ‌تا ۲ ماه از شر لکه ‌های پر رنگ کک‌ و مک خلاص خواهید شد.

 

 

با ادامه درمان خانگی کک و مک در روزهای آتی با ما همراه باشید.

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.7/5 - (3 امتیاز)