مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۷:۱۳:۰۵ ساعت:     
 سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Tuesday 23 April 2024 میلادی  و   14 شوال 1445 قمری
2097
5 اکتبر 2016

اصطلاحات بافتنی

 

 

 

 

با مروری بر اصطلاحات تخصصی بافتنی از سایت رنگ وارنگ در خدمت علاقمندان به هنر دو ستان به ویژه علامندان به هنر بافتنی هستیم . همانطور که می دانید لازمه  شروع بافتنی با میل آشنایی و دانستن اصطلاحات تخصصی بافتنی است . چنانچه تصمیم دارید با میل بافتنی اثری زیبا را خلق کنید حتی اگر تسلط کافی بر اصول و اصطلاحات بافتنی ندارید با آموزش های سایت رنگ وارنگ همراه شوید. بعد از بیان مختصری درباره اصطلاحات پر کاربرد ، در مطالبی که در روزهای آتی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم سعی کردیم به  آموزش های مختلفی از ساده تا دشوار بپردازیم  تا همه افراد بتوانند در هر سطح از  تسلط و توانایی در این زمینه  از این هنر زیبا بهره ببرند.

پیشنهاد می کنیم آموزش های دیگر بافتنی از سایت رنگ وارنگ را از دست ندهید. در ادامه شما را با برخی از اصطلاحات تخصصی بافتنی آشنا می کنیم. در صورت تمایل با این مطلب همراه شوید.

 

 

برخی از اصطلاحات تخصصی بافتنی

 

رج :یک ردیف بافت را یک رج می نامند در همه بافت ها ما یک رج رفت و یک رج برگشت داریم که رج رفت را رج زیر و رج برگشت را رج رو می نامند.

 

دانه : به حلقه های کوچکی که پشت سر هم روی میل انداخته می شوند دانه گفته می شود. تعداد دانه ها بسته به مدل و سایزی  که انتخاب می کنیم،متفاوت است  در بعضی از بافتها ما به تعداد دانه بیشتری نیاز داریم و در بعضی از بافتها ما به دانه کمتری نیاز داریم.

 

دانه دوبل : دانه ایی که از زیر دانه قرار دارد و مربوط به رج قبل است را با دانه اصلی ببافید.

 

دانه از رو :وقتی  که بخواهیم دانه ای از رو ببافیم نخ باید روی میل قرار بگیرد برای این کار باید ،میل سمت راست را از رو وارد دانه کرده و از  رو نخ را از وسط دانه رد کنیم.

 

دانه از زیر : وقتی که بخواهیم دانه ای را از زیر ببافیم نخ همیشه باید پشت میل قرار بگیرد برای این کار باید میل سمت راست را در دانه میل سمت چپ فرو برده و از پشت نخ را از وسط دانه رد کنیم.

 

دانه نبافتن : یک دانه را نباید به میل سمت راست بدهید و دانه بعدی را ببافید.

 

 

دیگر اصطلاحات تخصصی بافتنی

 

 

یک دانه را دوبار بافتن : دانه اول را وقتی از زیر بافتید به میل سمت چپ برگردانید و دوباره از زیر ببافید.

 

دو تا یکی  : دو دانه را با هم از زیر ببافید که امکان دارد در بافت تعداد بیشتری دانه را با هم یکی کنید.سه تا یکی ، چهار تا یکی ، پنج تا یکی.

 

دانه ها را به صورت شل جمع کنید : یک رشته کاموا از درون دانه های باقی مانده عبور داده ، اما کاموا را نکشید عمل کشیدن و گره زدن رشته کاموا را در موقع خواسته شده انجام دهید

 

دانه ها را محکم جمع کنید: یک رشته کاموا از درون دانه های باقی مانده عبور داده و محکم بکشید . انتهای دو رشته را بهم گره زده و توسط یک عدد قلاب بافتنی انتهای آزاد آنها را در بافت پنهان کنید .

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.5/5 - (8 امتیاز)