مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۸:۵۸:۰۷ ساعت:     
 پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 28 March 2024 میلادی  و   18 رمضان 1445 قمری
4420
18 اکتبر 2016

در این آموزش قصد داریم شما را با نحوه سر انداختن با میل آشنا کنیم . سعی شده آموزش به صورت کاملا دقیق برای شما آماده شود به طوری که کسانی هم که تا به حال  حتی میل به دست نگرفته اند ، بتوانند بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهند به همین دلیل آموزش با توضیحات دقیق همراه با  تصاویر مرحله ای برای شما عزیزان در نظر گرفته شده که امیدواریم مورد رضایت شما قرار بگیرد . اگر تمایل دارید این آموزش را ببینید لطفا با ما همراه شوید.

 

روش سر انداختن با میل

 

 

شروع بافتنی با میل با سر انداختن دانه ها است. به این صورت که دوتا از میل ها را در موازات هم روی هم قرار می دهیم و با دست چپ محکم نگه می داریم کاموا را دولا کرده و روی تا میل آویزان می کنیم، کوتاهی و بلندی دولای کاموا بستگی به تعداد دانه هایی دارد که مورد نیاز است.اگر بافت ما به تعداد دانه بیشتری نیاز داشته باشد دولای کاموا را بیشتر می گیریم وگرنه دولای کاموا را کوتاهتر می گیریم.

به تعداد دانه هایی که برای سرانداختن نیاز دارید کاموا را به دور میل انتخابی می پیچید و در خاتمه ۱۰ سانتی متربه نخ اضافه  نمایید.با هر ۴۰ سانت كاموا تقريبا ، ۲۰ دانه مي توانيد سر بگيريد.  طرف آزاد نخ به سمت شما و نخ متصل به کلاف به طرف بیرون باشد سرکور می اندازید و کار را ادامه می دهید برای این کار، با انگشت شصت و انگشت دوم دست راست دولای کاموا را باز کرده و ادامه کاموا را در میان دو انگشت وسط و انگشت انگشتر محکم نگه می داریم.

دومیل را از زیر نخی که روی انگشت شصت قرار دارد رد کرده و نخی که روی انگشت دوم قـرار دارد را گرفته و از میان حلقه نخ انگشت شصت رد کـرده و ادامه نخ را محکم میکشیم تا حلقه کوچکی روی میل ایجاد که شودکه به آن دانه یا بوکل گفته می شود، این کار را تا تعداد دانه های مورد دلخواه ادامه می دهیم.

در صورتی که دست شما در هنگام بافت سفت است از دومیل و در غیر این صورت از یک میل برای سر انداختن استفاده کنید.

 

 

 

 

 

امیدواریم از این آموزش استفاده کافی برده باشید. اگر این آموزش برای شما مفید بود و یا نظر و پیشنهادی در این باره دارید می توانید به بخش ارسال نظر مراجعه کرده

و آن را با ما و دیگر همراهان سایت رنگ وارنگ در میان بگذارید.

 

 

 

 

گردآوری و تنظیم: https://rangvarang.com/

4.7/5 - (9 امتیاز)