مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۳:۴۶:۰۵ ساعت:     
 جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 19 April 2024 میلادی  و   10 شوال 1445 قمری
9248
8 نوامبر 2016

بافت شال گردن بدون درز

 

 

با آموزش بافت شال گردن بدون درز ( نک وارمر ) از سایت رنگ وارنگ در خدمت شما عزیزان هستیم. به این شال گردن که درز ندارد نک وارمر (neck warmer ) گفته می شود. ( neck  به معنی گردن و warmer به معنی گرم کننده هست). برای بافت شال گردن بدون درز ( نک وارمر ) از بافت جودونه استفاده شده است . با اینکه بافت آن خیلی ساده است اما ظاهر زیبایی دارد. این شال از طول و به اندازه پهنای دلخواه بافته شده و سپس کور شده است . در ادامه به روش بافت شال گردن بدون درز ( نک وارمر ) بیشتر می پردازیم.

 

 

بافت شال گردن بدون درز ( نک وارمر )

 

برای بافت این نک وارمر باید موارد زیر را بدانید:

۱- محاسبه تعداد دانه ها برای سر انداختن

۲- بافت جودونه برای بافتهای بدون درز (در ادامه درباره آن توضیح خواهم داد )

۳- کور کردن به روش صحیح

۴- بافت بدون درز با میل گرد

ضخامت نخ هم به خودتان بستگی دارد. چنانچه  دوست دارید این جودونه های زیبا بهتر نشان داده شوند ، بهتر است از نخهای ضخیم تر استفاده کنید.

 

 

نحوه بافت شال گردن بدون درز

 

 

برای سر انداختن باید به اندازه حدود دو برابر دور گردن ،دانه سر بیندازید. یعنی دور گردن را با کمی گشادی در نظر بگیرید و حدودا دو برابر این اندازه دانه سر بیندازید. مثلا اگه دور گردن فردی حدود ۳۸ سانت باشد برای این شال بهتر است به تعدادی دانه سر بیندازد که طولش حدود ۷۲ سانت باشد، البته بهتر است اندازه را از دو برابر کمتر بگیرید، مثلا به جای ۷۲ سانت ۶۰ سانت بگیرید.

می توانید بافت را همانطور با دو میل انجام بدهید و بعد از تمام شدن بافت و کور کردن دانه ها دو طرف نک وارمر را بهم بدوزید.

بنابراین بعد از اینکه دانه ها را سرانداختید از همان رج اول شروع کنید به بافتن بدون درز و بافت جودونه. برای اینکه در بافت بدون درز ، بتوانید جودونه را ببافید، باید به این ترتیب عمل کنید :

رج اول : یکی زیر – یکی رو ببافید تا آخر رج.

رج دوم و همه رجهای بعدی : هر دانه ای رو که می بینید برعکس ببافید، یعنی دانه های رو از زیر و دونه های زیر از رو بافته شود.

به این ترتیب بافت شما جودونه خواهد بود.

بافت را بدون درز و به صورت جودونه ادامه بدهید تا به پهنای دلخواهتان که بهتر است  بین یک وجب و نیم تا دو وجب باز باشد برسید . بعد دانه ها را به روش صحیح کور کنید. برای کور کردن به روش صحیح باید حتما هر دانه را همانطور که باید بافته شود ببافید و دانه قبلش را روی دانه بافته شده بیندازید. به این ترتیب نک وارمر شما در عرض یکی دو ساعت بافته می شود.

امیدواریم این آموزش از سایت رنگ وارنگ مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 

 بافت شال گردن

 

در صورتی که می خواهید  با مدل های دیگر بافت شال گردن آشنا شوید، پیشنهاد می شود مطلبی را که سایت رنگ وارنگ تحت عنوان آموزش بافت شال گردن مدل برگ برای شما عزیزان آماده کرده، مطالعه بفرمایید.

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.4/5 - (5 امتیاز)