مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۸:۳۳:۲۳ ساعت:     
 شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Saturday 20 April 2024 میلادی  و   11 شوال 1445 قمری
11354
4 دسامبر 2016

برای ساخت هندوانه با کاغذ ایده های زیادی وجود دارد. در این مطلب از سایت رنگ وارنگ قصد داریم چند مدل هندوانه کاغذی را با شما به اشتراک بگذاریم.

مدل هندوانه با کاغذ

هندوانه کاغذی برای کاردستی شب یلدا گزینه مناسبی است . حتی از این هندوانه ها می توانید برای آشنایی بیشتر کودکان با فصل تابستان و میوه های آن از جمله هندوانه و خواص آن استفاده کنید. ساخت کارت تبریک ، کارت دعوت و تزیینات جشن تولد با تم یلدا از دیگر کاربردهای هندوانه کاغذی است.

اگر شما هم به دنبال مدل های هندوانه کاغذی هستید و می خواهید از این مدل ها برای درست کردن هندوانه با کاغذ و مقوا ایده بگیرید؛ پیشنهاد می کنیم  مطالعه و مشاهده این مطلب تا پایان را از دست ندهید.

آموزش ساخت هندوانه کاغذی

۱. برای ساخت هندوانه کاغذی به ۳ رنگ قرمز(صورتی ) ، سفید و سبز نیاز داریم. طبق سایز و ابعاد هندوانه ای که در نظر دارید، دایره هایی را مشابه تصویر در ابعاد مختلف برش بزنید به گونه ای که دایره سبز بزرگترین و دایره قرمز رنگ کوچکترین سایز باشد. به عنوان مثال دایره سبز رنگ  را با قطر ۲۰ ، دایره سفید  را با قطر ۱۸ و دایره  قرمز رنگ  را با قطر ۱۷  برش بزنید.

روش ساخت هندوانه با کاغذ

۲. در مرحله بعد، دایره های برش زده شده را مانند تصویر به هم بچسبانید.

روش ساخت هندوانه با کاغذ

۳.حالا دایره را از وسط تا کنید. می توانید دایره تا زده شده را از قسمت تا خورده برش بزنید تا ۲ برش هندوانه داشته باشید ؛ در غیر این صورت هندوانه شما مانند تصویر به صورت هندوانه دو بعدی می شود.

روش ساخت هندوانه با کاغذ

۴. در مر حله آخر به کمک کاغذ مشکی برای هندوانه تخمه بگذارید و  و یا با ماژیک مشکی، تخمه های هندوانه را رسم کنید.

روش ساخت هندوانه با کاغذ

هندوانه کاغذی را بر حسب نوع استفاده می توانید با تزییناتی همراه کنید و یا روی قاچ های هندوانه ، برش ها یی را ایجاد کنید.

روش ساخت هندوانه کاغذی در اکثر مدل ها به همین شیوه است فقط در تزیینات و سایز آن  تفاوت هایی وجود دارد.

مدل هندوانه با کاغذ

مدل هندوانه با کاغذ

این هندوانه های کاغذی خندان را می توانید به کمک ماژیک آماده کنید. برای چشم هندوانه هم می توانید از چشم های متحرک آماده هم استفاده کنید.

مدل هندوانه با کاغذ

درست کردن هندوانه با کاغذ

مدل هندوانه با کاغذ

این هندوانه با کاغذ نیز آماده سازی راحتی دارد و کاملا مشابه هندوانه ای است که کمی بالاتر روش درست کردن آن را آموزش دادیم.

ایده ساخت هندوانه با کاغذ

ساخت هندوانه کاغذی فانتزی برای کودکان

مدل هندوانه با کاغذ

این مدل هندوانه کاغذی نیز به کمک پاپیون تزیین شده و در کنار تخم های هندوانه قلبی شکل ، به آن ظاهری فانتزی داده شده است.

مدل هندوانه با کاغذ

برای ساخت هندوانه با کاغذ می توانید خلاقیت به خرج دهید و با گذاشتن چشم و دهان برای برش هندوانه یک هندوانه فانتزی کاغذی درست کنید. این کاردستی هندوانه کاغذی را می توانید به صورت یک برش درست کنید و یا اینکه با چسباندن آن بر روی مقوا یک کارت یاد بود یلدا و یا کارت دعوت درست کنید.

ایده ساخت هندوانه با کاغذ

از هندوانه کاغذی می توانید به عنوان کارت تبریک یلدایی استفاده کنید.

مدل هندوانه با کاغذ

یا اینکه مانند تصویر یک برش هندوانه را آماده کنید و آن را روی مقوا بچسبانید و به این ترتیب یک کارت تبریک یلدایی یا یک کارت دعوت برای شب یلدا آماده کنید.

مدل هندوانه با کاغذ

دیگر ایده ها برای کاردستی هندوانه

هندوانه کاغذی را می توانید مانند تصویر زیر آماده کنید و روی چوب یا نی بچسبانید . از این مدل هندوانه کاغذی می توانید برای نمایش کودکان و یا به عنوان تاپر خوراکی های یلدایی استفاده کنید.

مدل هندوانه با کاغذ

اگر می خواهید یک هندوانه کاغذی متفاوت و خاص داشته باشید ، می توانید هندوانه با ملیله کاغذی را درست کنید. هنر ملیله کاغذی یا کوئیلینگ در واقع حلقه یا رول کردن نوارهای کاغذی به شکل های مختلف است.

ایده ساخت مدل هندوانه با کاغذ

امیدواریم با مشاهده مدل های ارائه شده در این مطلب به اندازه کافی ایده گرفته باشید و بتوانید از درست کردن  هندوانه کاغذی  در کنار کودکان لذت ببرید.

نظر شما  درباره این مدل های هندوانه کاغذی  چیست؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. به یاد داشته باشید که رنگ وارنگ همواره از نظرات و پیشنهادات شما عزیزان استقبال می کند.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com

4.5/5 - (2 امتیاز)