مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۲:۳۳:۰۴ ساعت:     
 شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Saturday 27 April 2024 میلادی  و   18 شوال 1445 قمری
976
12 ژوئن 2023

با آموزش پاناکوتا زعفرانی از سایت رنگ وارنگ همراه شما علاقمندان به آشپزی به ویژه طرفداران دسر هستیم. پاناکوتا Panna Cotta یک نوع دسر ایتالیایی است که در سراسر دنیا و البته ایران محبوب و پرطرفدار است. این دسر را می توان در طعم های مختلف تهیه کرد. امروز می خواهیم طرز تهیه نوع زعفرانی این دسر که عطر و طعم ایرانی دارد را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. با تهیه این دسر علاوه بر تنوع دادن در دسرهایی که میل می کنید، می توانید از خواص زعفران هم بهره مند شوید. آماده سازی این دسر بسیار خوشمزه که بافت لطیف و خامه ای دارد، خیلی راحت است. شما می توانید دسر پاناکوتا را به صورت قالبی و هم به صورت لیوانی و تک نفره تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم با آموزش این دسر همراه شوید و برای یک بار هم که شده ، تهیه و خوردن این دسر را با دستور زیر امتحان کنید.

پاناکوتا زعفرانی

مواد لازم برای پاناکوتا زعفرانی

شیر : ۳ لیوان
شکر : ۱۰ قاشق
ژلاتین : ۳ قاشق سوپخوری
زعفران دم کرده غلیظ : ۲-۳ قاشق غذاخوری
وانیل : یک چهارم قاشق چایخوری
گلاب : ۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه: ۱ پاکت (حدودا ۲۰۰ گرم)

دستور تهیه پاناکوتا زعفرانی

۱. پودر ژلاتین را با کمی آب سرد مخلوط کنید تا حالت اسفنجی پیدا کند؛ سپس روی بخار کتری بن ماری کنید تا ژلاتین در آب حل شود.

۲. شیر و شکر را داخل ظرفی بریزید و روی حرارت بگذارید تا شکر در شیر حل شود، لازم به جوشیدن نیست همین که شکر در شیر حل شود کافیست و نباید حرارت زیاد باشد.

۳. حالا وانیل ، زعفران دم کرده و گلاب را به ترکیب بالا اضافه کنید.

۴. در این مرحله ژلاتین بنماری شده را هم اضافه می کنیم. در حین اضافه کردن ژلاتین، شیر را هم بزنید تا ژلاتین به صورت یکدست در شیر حل شود.

۵. حالا مقداری از ترکیب بالا را در ظرف خامه بریزید؛ با این کار هم خامه کمی رقیق شده و هم با ترکیبات آماده شده، هم دما می شود. توجه کنید اگر خامه و مواد دسر باهم ، هم دما نباشند خامه می برد.

سپس خامه را هم به ترکیب شیر و ژلاتین اضافه کرده و با همزن دستی ترکیب را هم بزنید تا یکدست شود. اگر ترکیب یکدست نبود، می توانید مواد را از صافی رد کنید.

۶. در مرحله آخر، مواد را در داخل قالب سیلیکونی یا داخل ظروف تک نفره مورد نظر ریخته و داخل یخچال بگذارید. ( قالب نیازی به چرب کردن ندارد چون در ترکیب مواد شیر و خامه هست که باعث می شود دسر به راحتی از قالب جدا شود.)

۷. بعد از گذشت ۶-۷ ساعت ، پاناکوتای زعفرانی خوشمزه شما آماده می شود. برای خارج کردن دسر از داخل قالب ابتدا گوشه های دسر را به آرامی از قالب جدا کنید و قالب را چند ثانیه در ظرف آب گرم بگذارید، سپس داخل ظرف سرو برگردانید . حالا با سلیقه خودتان و به دلخواه با موادی همچون خلال پسته، گل محمدی، خامه قنادی، مروارید خوراکی، تکه های میوه ، رشته های زعفران و شکلات چیپسی تزیین کنید.

پاناکوتا زعفرانی تک نفره

نکات تهیه پاناکوتا زعفرانی

۱. بهتر است زعفران دم کرده را اول از صافی رد کنید، سپس آن را به شیر اضافه کنید.

۲. اگر وانیل یا گلاب در دسترس نداشتید، یکی از این دو هم کفایت می کند گرچه استفاده همزمان از وانیل و گلاب برای عطر و طعم بهتر، پیشنهاد می شود.

۳. چنانچه می خواهید پاناکوتا زعفرانی شما ، بافت سبک تر و کالری کمتری داشته باشد، پیشنهاد می کنم از شیر و خامه کم چرب استفاده کنید.

۴. اگر لایه های خامه و شیر پاناکوتا پس از چند ساعت دریخچال از هم جداشد، می تواند به دلیل عدم حل نشدن یکنواخت ژلاتین در شیر باشد. در دفعات بعد به ترکیب شدن یکنواخت شیر و خامه با ژلاتین بیشتر، دقت کنید.

۵. دسر پاناکوتا را می توانید به صورت دو لایه و یا چند لایه با ژله تهیه کنید تا دسر جذاب تر و مجلسی تری داشته باشید. برای پاناکوتای زعفرانی به دلیل زرد رنگ بودن، بهتر است از ژله موز و آناناس استفاده کنید تا دسر در یک طیف رنگی باشد.

۶. در مجالس و مهمانی ها اگر فرصت کافی برای برگرداندن دسر ندارید و یا نگرانی بابت خراب شدن دسر در هنگام خارج کردن از قالب دارید، پیشنهاد می شود این دسر را به صورت تک نفره تهیه کنید.آماده سازی این دسر به صورت تک نفره هم می تواند به اندازه حالت قالبی، مجلسی و جذاب باشد ؛ از این بابت نگران نباشید.

سپاس از اینکه تا پایان همراه ما بودید. امیدواریم به شما در تهیه یک دسر پاناکوتای خوشمزه کمک کرده باشیم و با مطالعه و رعایت این نکات مهم هر چند کوچک اما کاربردی بتوانید پاناکوتای زعفرانی را در همان دفعه اول بسیار عالی درست کنید و در کنار عزیزانتان از خوردن این دسر لذت ببرید.
شما هم پاناکوتای زعفرانی دوست دارید؟ آیا شما نکته دیگری می دانید که در بهتر شدن این دسر موثر است اما در این دستور به آن اشاره نشده است؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را درباره این مطلب و این دسر ، با ما و دیگر مخاطبان سایت رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید. منتظر دریافت دیدگاه های ارزشمند شما عزیزان هستیم.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com

3.1/5 - (19 امتیاز)