مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۵:۳۶:۵۷ ساعت:     
 پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 28 March 2024 میلادی  و   18 رمضان 1445 قمری
1787
24 آوریل 2017

سالاد الویه یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین غذاهای سرد به شمار می رود  اما نکته مهم در مورد سالاد الویه فساد پذیری بالای آن به دلیل و جود تخم مرغ و سس مایونز  است که موجب می شود  در معرض خطر آلودگی با باکتری های سالمونلا و استافیلوکوکوس اورئوس در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی در حین تولید و یا آلودگی مواد اولیه و نیز افزایش آلودگی با افزایش دمای محل نگهداری باشد و مصرف این  غذای آلوده باعث بروز عفونت ها و مسموميت هاي غذايي مي شود  به همین دلیل بهتر است که غذای منتخب شما در فصل گرما نباشد به خصوص اینکه بخواهید آن را به صورت آماده خریداری کنید. مدت زمان نگهداری سالاد الویه در یخچال بنا به دما و محل قرار دادن آن در یخچال اندکی متفاوت است. بهترین دما برای نگهداری سالاد الویه ۳ درجه سانتی گراد است و بهترین زمان نگهداری آن ۲۴ ساعت اعلام شده است .بهتر است برای ماندگاری بهتر سالاد الویه در بالاترین قسمت یخچال قرار داده شود.با قراردادن سالاد الویه در ظروف وکیوم و خارج کردن هوا ی داخل آن و قرار دادن آن در قسمت سردتر یخچال می توان تا سه روز این زمان را افزایش داد.باید دقت شود که این شرایط کمی سخت است و ظرف باید وکیوم کامل باشد یعنی هیچ راه نفوذ هوا به داخل آن نباشد.

برای تزئین سالاد الویه هم از موادی مثل نخود فرنگی ،هویج ،کالباس،  جعفری، خیارشور، گوجه ، ذرت، زیتون  سبز و سیاه ،چیپس سیب زمینی(ورقه ای،خلالی) ،تخم مرغ آبپز، سس مایونز و… می توانید کمک بگیرید، یا اینکه به کمک یک نایلون و  قالب مورنظرتان سالاد الویه قالبی تهیه کنید  و به این ترتیب سالاد الویه با شکل های مختلف داشته باشید.

برای علاقمندان به سفره آرایی نمونه هایی از شیک ترین و  زیباترین تزئینات  سالاد الویه  را گردآوری کرده ایم ، پس اگر به دنبال تزیین های زیبا و متنوع برای سالاد الویه  هستید لطفا با ما همراه شوید.

 

 

 

 

 

 

 گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com
4/5 - (3 امتیاز)