مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۲۱:۲۰:۵۹ ساعت:     
 پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 28 March 2024 میلادی  و   18 رمضان 1445 قمری
1878
21 فوریه 2017

سالاد الویه یکی از راحت ترین و خوش طعم ترین سالادهایی  است که جزء غذاهای سرد به شمار می رود و می توان از آن به عنوان شام،نهار، عصرانه، تزیین میز غذا به خصوص در تولدها استفاده کرد.برای تهیه سالاد الویه به  مواد غذایی مثل سیب زمینی ،تخم مرغ ،خیار شور،سس مایونز، مرغ و یا کالباس و برخی مواد دیگر مثل هویج ، نخود فرنگی و…که به طور سلیقه ای به آن اضافه می کنند،احتیاج دارید.سالاد الویه به دلیل داشتن تخم مرغ ، سیب زمینی و سس مایونز بسیار پر کالری است به همین دلیل افرادی که مقداری اضافه وزن دارند ، باید مصرف محدودتری داشته باشند یا اینکه این غذای خوشمزه را به صورت رژیمی تهیه کنند.در صورتی که می خواهید سالاد الویه رژیمی داشته باشید، کافیست از ماست چکیده کم چرب به جای سس مایونز در آن استفاده کنید.

سس بیشتر سالاد الویه های آماده با آب خیار شور رقیق و به غذا افزوده می شود و به سبب سدیم بالایی که دارد برای مبتلایان به پرفشاری خون محدودیت مصرف دارد و مضر است. همچنین به دلیل فسادپذیری بالای این غذا بهتر است خودتان نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

برای تزئین سالاد الویه هم از موادی مثل نخود فرنگی ،هویج ،کالباس،  جعفری، خیارشور، گوجه ، ذرت، زیتون  سبز و سیاه ،چیپس سیب زمینی(ورقه ای،خلالی) ،تخم مرغ آب پز، سس مایونز و… می توانید کمک بگیرید، یا اینکه به کمک یک نایلون و  قالب مورد نظرتان سالاد الویه قالبی تهیه کنید  و به این ترتیب سالاد الویه با شکل های مختلف داشته باشید.

برای علاقمندان به سفره آرایی نمونه هایی از شیک ترین و  زیباترین تزئینات  سالاد الویه  را گردآوری کرده ایم پس اگر به دنبال تزیین های زیبا و متنوع  کارتونی برای سالاد الویه  هستید لطفا با ما همراه شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.5/5 - (6 امتیاز)