مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۲۱:۱۹:۳۴ ساعت:     
 جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 19 April 2024 میلادی  و   10 شوال 1445 قمری
1777
21 فوریه 2018

با مدل های زیبا از تزئین انواع پلو و چلو با ته دیگ  از سایت رنگ وارنگ در خدمت شما عزیزان هستیم. همانطور که می دانید برنج  به دو صورت پلو و چلو طبخ می شود و آن را در یکی از وعده های غذایی ناهار یا شام و در برخی موارد در هر دو وعده غذایی میل می کنند. اگر برنج را پس از آبکش  کردن با سبزي ها و گوشت و مرغ و انواع حبوبات دم کنند، به آن پلو می گویند و اگر که پس از آبکش کردن آن را به تنهايي دم بگذارند و بعد از دم کشيدن با خورش و انواع گوشت و کباب ها مصرف کنند به آن چلو گویند. به چلو، برنج سفید هم گفته می شود. پلو از تنوع زیادی برخوردار است و چلو را هم می توان همراه با غذاهای متنوعی میل کرد.

از انواع پلوهای ایرانی می‌توان به باقلاپلو، سبزی پلو، شوید پلو ،مرصع‌پلو، شیرین پلو، زرشک پلو، آلبالو پلو، هویج پلو،زیره پلو،ماش پلو ، نخودپلو ،عدس پلو ، رشته پلو ، استانبولی پلو ، لوبیا پلو ، میگو پلو ، کلم‌ پلو و… اشاره کرد.

از انواع چلوهای ایرانی می‌توان به چلو کباب ،چلو گوشت ،چلو مرغ ،انواع چلو خورشت و … اشاره کرد.

تزیین انواع  پلو و چلو با ته دیگ

 

معمولا در تزئین چلو از زعفران، زرشک و ته دیگ استفاده می کنند و پلو را علاوه بر این موارد با محتویات مخصوص به آن پلو  تزئین می کنند.ته دیگ جز خواستنی و پرطرفدار پلو و چلو به حساب می آید و کمتر کسی را می توان دید که علاقه ای به خوردن ته دیگ نداشته باشد. برای خوش رنگ تر شدن و همچنین تبدیل آن به خوردنی سالم تر می توانید به آن کمی زردچوبه یا زعفران اضافه کنید. از دیگر مواردی که مهم است درباره ته دیگ  رعایت شود این است که حتما  میزان روغن و حرارت تنظیم شود تا روغن زیاد و یا رنگ بیش از حد تیره پیدا نکرده و  برای سلامتی بدن ضرر نداشته باشد.

 رنگ وارنگ در ادامه نمونه هایی زیبا از تزیین انواع  پلو و چلو با ته دیگ ، تقدیم شما عزیزان می کند تا از آن ها ایده بگیرید و بتوانید جلوه زیباتری به پلو و چلویی که آماده کرده اید، بدهید. امیدواریم این تزئینات مورد پسند و استفاده شما خوبان قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

3.7/5 - (3 امتیاز)