مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۰:۳۴:۳۵ ساعت:     
 شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Saturday 20 April 2024 میلادی  و   11 شوال 1445 قمری
6595
24 ژوئن 2020

بافت مو یکی از شیوه های جمع کردن و آراستن موها محسوب می شود. استفاده از بافت­ مو در زمان های گذشته نیز رایج بوده و امروزه نیز به صورت گسترده و با تنوع بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در هر منطقه جغرافیایی با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ حاکم بر منطقه ؛ زنان ، کودکان و حتی مردان به شیوه های مختلف موهای خود را می بافند.

شینیون با بافت

وجود تنوع زیاد در مدل های بافت­مو و امکان اجرای مدلهای مختلف بر روی موها ،  موجب شده آراستن موها به کمک انواع بافت مو برای همه سنین قابلیت استفاده داشته باشد.

با کمک انواع مدل های بافت مو می توان جلوه زیباتر و شیک تری به موها داد. زیبایی  و جذابیت موهای بافته شده  تا اندازه ای زیاد است که می توان از آن در آرایش موهای عروس بهره برد.

در ادامه این مطلب از سایت رنگ وارنگ ، درباره بافت مو توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره ، این مطلب را حتما تا پایان مطالعه فرمایید.

تاریخچه بافت مو

طبق شواهد و مستندات تاریخی ، از زمان های خیلی قدیم یعنی حدود ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ، انسانها موهای خود را می بافتند. فرهنگ ، مذهب، آداب و رسوم ،درجه اجتماعی حاکم بر هر منطقه از جمله عوامل تاثیر گذار بر شیوه و مدل بافت مو ها بوده است . شیوه بافتن موها  در هر برهه ای از زمان دستخوش تغییراتی شد.

به عنوان مثال یکی از قدیمی ترین مدل های بافت مو ، بافتن موها به شکل نوارهای باریک از نزدیک پوست سر ( Cornrow ) است. در یونان باستان زنان ثروتمند معمولا موهای بلندی داشتند و آنها را می بافتند. زنان و مردان از خانواده های اشرافی در سلت باستان(جزایر انگلستان و اروپای غربی امروزی)  ، موهایشان را می بافتند و با تزییناتی همراه می کردند.

اگر بخواهیم به طور خیلی  خلاصه روند تاریخی بافت‌مو را مرور کنیم می توان اینطور گفت که  در ابتدا بافت‌مو در بین قبایل آفریقایی مرسوم شد.

بافت مو آفریقایی

سپس بافتن موها در بین مصریان ، رومیان و یونانیان به شکل بافت بالای سر رایج شد. به مرور بافتن موها در میان دیگر نقاط دنیا از جمله قبایل سرخ پوستی آمریکای شمالی ، اروپاییان و سپس در میان مردم آسیایی گسترش پیدا کرد.

امروزه به دلیل گسترش روز افزون استفاده از شبکه های اجتماعی استفاده از بافت‌مو در میان افراد ، پرطرفدار تر شده و محبوبیت بیشتری پیدا کرده ؛ همچنین افزایش  تنوع در مدل های بافت مو را سبب شده است. حتی اینترنت سبب شده بافتن موها برای افراد، خیلی ساده تر و آسان تر از گذشته  شود.

فواید بافت مو

بافتن موها علاوه بر تاثیر بر زیبایی ، فواید دیگری هم دارد. برخی از فواید بافت مو عبارتند از:

۱. با گرم شدن هوا ، افراد تمایل بیشتری برای بافتن موها دارند و می تواند بهترین گزینه برای جمع کردن و مرتب کردن موها باشد. بافتن موها و جمع کردن آنها ،  به افراد کمک می کند که کمتر از گرمای تابستان  اذیت و کلافه شوند.

روش بافت مو در هوای گرم

۲. سالم نگه داشتن موها می تواند در افزایش رشد موها موثر باشد. یکی از روش هایی که به شما درحفظ سلامت موها کمک می کند بافتن موها است . البته باید توجه داشت که موها در هنگام بافتن نباید خیلی کشیده شوند .چنانچه موها خیلی سفت و محکم بافته شوند می تواند تاثیر منفی بر روی سلامت موها داشته باشد.

۳. خیلی اوقات موها در اثر خشکی ، دچار شکستگی می شوند. بافتن موها می تواند رطوبت موها را برای مدت زمان بیشتری حفظ کند و از این رو می توان  آسیب به  موها را کاهش داد.

۴. با بافتن موها می توانید بدون آسیب به موها ، آنها را موج دار و جذاب تر کنبد. این کار در مقایسه با دستگاه های حرارتی مو نظیر بابلیس ، ویو ؛ مدت زمان بیشتری نیاز دارد اما خیالتان راحت است که به موهای خود آسیب نزده اید.

۵. در مواقعی که فرصت کافی برای آراستن موهای خود ندارید اما دوست دارید با ظاهر مرتب تر و زیباتری در مهمانی ها و مراسم مختلف حضور پیدا کنید استفاده از بافت‌مو انتخاب هوشمندانه ای است. به دلیل تنوع  در مدل های بافت مو ، با انتخاب یک مدل ساده می توانید در کمترین زمان ممکن ، موهای خود را زیبا و آراسته کنید.

انواع بافت مو

از بافت‌مو می توان به عنوان یکی از روش های قدیمی ، کارآمد و در عین حال شیک برای آرایش موها نام برد . بافتن موها از گذشته تا امروز به دلیل تنوع بالا و بروز شدن مدل ها ی آن، همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

بافت موهای رنگ شده

گاهی اوقات که استفاده از انواع بافت مو یا مدل های خاص آن تحت تاثیر مد قرار می گیرد، حتی محبوبیت استفاده از آن در میان افراد دو چندان می شود. به دلیل تنوع و کارآمدی انواع روشهای بافت مو، می توان از شینیون با بافت برای عروس خانم ها استفاده کرد.

مدل های بافت مو شامل انواع ساده تا پیچیده هستند . هر فرد با توجه به علاقه ، میزان استعداد و البته با کمی تکرار و تمرین  می تواند بافت های زیبا ، جذاب و حتی جدیدی را خلق کند.

بافت ساده و استاندارد، بافت تیغ ماهی ، بافت آفریقایی، بافت سوئیسی ، بافت آلمانی، بافت فرانسوی ، بافت هلندی، بافت مکزیکی ، بافت تزاری ، بافت کلاسیک، بافت ریز، بافت نامنظم، بافت چهل گیس ، بافت درشت نامنظم ، بافت چهل گیس ، انواع بافت  حصیری ، بافت باکسی یا  دردلاک (Dreadlock)، بافت چهارتایی، بافت دخترانه ، بافت تاجی بالای سر، بافت طنابی برخی از انواع مدل های بافت مو هستند.

ابزار بافت مو

برای بافت‌مو به ابزار پیچیده ای نیاز نیست و با هزینه ای کم می توان ابزار بافت مو را تهیه کرد. شانه ، برس ، سشوار، انواع سنجاق (ریز ، درشت ، مویی )، فیکساتور( معمولی و قوی )، کش قیطانی  و گیره ها و سنجاق های تزیینی برخی از وسایل و ابزار لازم برای بافت مو هستند.

ابزار بافت مو

نحوه بافت مو

هر کدام از مدل های بافت مو شیوه مخصوص به خود را دارند. اما آنچه بین تمام روشها و مدل های بافت مو مشترک است،آماده سازی موها قبل از شروع بافت است. برای این کار لازم است موها به خوبی شانه شوند و بعد به کمک سشوار و اتو ی مو مرتب تر شوند. در صورت نیاز با کمی ژل مو، واکس مو ، کرم مو یا موس مو وزی و پراکندگی موها گرفته شود ؛ سپس مراحل بافت مو بر روی موها اجرا شود. موها را می توان در خانه و یا در سالن های زیبایی بافت.

نحوه بافت مو

بافت‌مو یکی از خدمات رایج سالن های زیبایی است. صرف زمان و هزینه لازمه دریافت این خدمات از سوی  آرایشگران است. اما اگر می خواهید در زمان و بودجه خود صرفه جویی کنید و علاقمند به یادگیری انواع مدلهای بافت مو هستید برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم.

پکیج آموزشی بافت و خود آرایی مو می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. شما به کمک این پکیج می توانید به راحتی بافت مو در خانه را به صورت حرفه ای و در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهید. آموزش های این پکیج به صورت مرحله به مرحله است و به گونه ای است که فرد بدون گذراندن دوره آموزشی می تواند به راحتی موهای خود را ببافد و زیبایی موهای خود را دوچندان کند و آرایشگر موهای خود شود. برای کسب  اطلاعات بیشتر درباره این پکیج آموزشی و دانلود آن به مطلب آموزش بافت مو و شینیون مو مراجعه کنید.

سخن پایانی

بافتن موها این روزها بسیار رایج است پس با خیال آسوده از انواع مدل بافت مو ، بسته به اندازه موها در مناسبت ها و میهمانی های مختلف استفاده کنید و موجب زیباتر شدن موها و چهره خود شوید و از استایل شیک تر و زیبا ترخود لذت ببرید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. نظر شما درباره بافت مو چیست؟ آیا شما هم از بافت­ مو برای موهای خود استفاده می کنید؟ لطفا دیدگاه های خود را با ما و دیگر همراهان خوب سایت رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com

Rate this post