مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۲:۰۷:۴۴ ساعت:     
 جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 29 March 2024 میلادی  و   19 رمضان 1445 قمری
9628
25 سپتامبر 2019

 

با ساخت آویز نمدی برای تختخواب و گهواره کودک از سایت رنگ وارنگ در خدمت شما عزیزان هستیم. آیا به زودی نوزادی به دنیا می آورید؟ به دنبال تزیینات مفید و زیبا برای اتاق کودک خود هستید؟ لازم است بدانید برای زیبا تر کردن اتاق خواب کودک همیشه  لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید.  همانطور که می دانید با نمد می توان تزیینات زیبا و متنوعی را خلق کرد. یکی از این تزیینات  آویز با نمد برای تختخواب و گهواره کودک است .

این آویز را می توانید در طرح و رنگ  دلخواه آماده کرده و در بالای تخت یا گهواره کودک خود نصب کنید. اگر با آموزش آویز نمدی همراه شوید می بینید که با  کمی حوصله و چاشنی کردن کمی خلاقیت می توانید آویز نمدی زیبایی را با هزینه کمتر نسبت به نمونه های آماده در بازار تهیه کنید. علاوه بر زیباتر کردن اتاق و تخت خواب کودک و همچنین سرگرم کردن دلبندتان از ذوق و هنر خود لذت ببرید. برای درست کردن این آویز نمدی و مشاهده مدل های مختلف از این آویز با ما همراه شوید.

 

 

ساخت آویز نمدی دریایی

 

 

 

فواید و مزایای  آویز تخت یا  گهواره  کودک

 

آویز های تخت و گهواره کودک از نظر مدل و طرح و رنگ انواع مختلفی دارند . این آویزها در جنس های مختلفی از جمله پولیشی ، پلاستیکی (لاکی) ، بافتنی و نمدی وجود دارد .

 

  1. به خواب راحت تر کودک کمک می کند.
  2. کودک را سرگرم می کند.
  3. قدرت بینایی کودک با نگاه کردن به عروسک ها و طرح های رنگی تقویت می شود.
  4. به مرور کودک به گرفتن و با یا ذوق کردن این تزیینات با درآوردن صدا به اطرافیان خود واکنش می دهد که می تواند بر روی گفتار کودک نیز تاثیر گذار باشد.
  5. اگر بتوانید آویزی را که در منزل تهیه می کنید ،موزیکال کنید کودک دلبند شما ضمن اینکه برای مدت بیشتری سرگرم می شود ،حس شنوایی او نیز تقویت می شود.

 

ساخت آویز نمدی ماه و ستاره و خرس خوش خواب

 

 

ویژگی ها و خصوصیات آویز نمدی خوب

 

۱.یک آویز خوب رنگ های تیره و طرح های ترسناک و نامناسب ندارد.

 

۲. بهتر است از چند رنگ شاد و روشن برای تزیینات آویز نمدی استفاده شده باشد. تا ضمن جذابیت برای کودک ، چشم کودک با تفاوت های رنگی آشنا شود.

 

۳. آویزهای موزیکال خوب ، صدای بلند و نامناسب برای کودک ندارند و کاملا آرام بخش هستند.

 

۴. اندازه آویز خوب ،مناسب است .آویز نباید خیلی کوتاه و یا خیلی بلند باشد. چنانچه آویز کوتاه باشد ، نمی تواند به خوبی در دید کودک باشد. اگر ارتفاع آویز بلند باشد ممکن است در کودک ایجاد ترس کند. همچنین با بزرگ تر شدن نوزاد برای او خطر داشته باشد؛ چون کودک کم کم تمایل به گرفتن اشیا پیدا می کند.

 

۵. عروسک ها و تزیینات آویز خوب ، سبک و در سایز مناسب مناسب هستند تا اگر بر روی صورت کودک افتاد ، به او صدمه نزند.

 

 ساخت آویز نمدی شاد و رنگی

 

 

روش آماده سازی آویز نمدی برای تختخواب و گهواره کودک

 

۱. ابتدا طرح دلخواه خود را انتخاب کنید . سعی کنید طرح های کودکانه جذاب و شاد انتخاب کنید.

 

۲. الگوی طرح مورد نظر خود را بکشید.

 

اگر می خواهید با چگونگی کشیدن الگو آشنا شوید توصیه می کنیم مطلب نحوه تهیه الگو نمدی؛ روش صحیح و کامل آماده سازی الگو را مطالعه کنید.

 

۳. الگو را روی نمد پیاده کنید.

 

۴. طرح را برش بزنید و دور تا دور کار را بدوزید.

 

اگر نیاز دارید با  آموزش های اولیه نمد دوزی آشنا شوید از مطالب آشنایی با انواع دوخت در هنر نمد دوزی(١و آشنایی با انواع دوخت در نمد دوزی (۲) دیدن کنید.

 

۵. تزیینات آماده شده را بر روی پایه نصب کنید.

 

*از انواع مختلفی پایه  می توانید برای این کار استفاده کنید. پایه را می توانید از بازار تهیه کنید . یا اینکه خودتان با ابتکار خود و یا به کمک وسایل آماده ساده مانند حلقه های گلدوزی (کارگاه گلدوزی ) و وسایلی از  این قبیل  پایه مناسب آویز را آماده کنید.

 

 

ساخت آویز نمدی حیوانات

 

 

ساخت آویز تمدی

 

 

آویز نمدی حیوانات جنگل

 

آویز نمدی

 

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. اگر شما ایده ، پیشنها، یا تجربه ای درباره این مطلب دارید خوشحال می شویم نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید.

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

3.8/5 - (26 امتیاز)