مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۰:۴۶:۴۷ ساعت:     
 سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  برابر با  Tuesday 19 March 2024 میلادی  و   9 رمضان 1445 قمری
4460
31 اکتبر 2017

با آموزش رنگ ها به کودکان با نمد ، که یکی دیگر از آموزش های راحت و کاربردی  سایت رنگ وارنگ است در خدمت شما عزیزان هستیم.  همانطور که می دانید از ۲ سالگی می‌توان آموزش رنگ‌ها را به کودکان آغاز کرد . البته روند یادگیری در کودکان مختلف، متفاوت است و بستگی به چگونگی رشد سیستم عصبی آنها دارد. در این بین دخترها معمولاً سریع‌تر از پسرها نام رنگ‌ها را به خاطر می‌سپارند. برای آموزش رنگ ها ابتدا بهتر است آشنایی اولیه کودک با رنگ‌ها را مورد توجه قرار دهیم. قبل از یادگیری اسم رنگ‌ها، کودک از طریق مشاهده بین آنها، تمایز قایل می‌شود .

برای آموزش رنگ به کودکان می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید . در این آموزش می خواهیم شما را با روشی آشنا کنیم که  برای کودک خسته کننده نباشد و در عین حال جذاب باشد به همین دلیل  از یکی از خوراکی های مورد علاقه کودکان یعنی بستنی کمک گرفته ایم . پیشنهاد می کنیم با این آموزش کاربردی تا انتهای مطلب همراهی کنید.

آموزش رنگ ها به کودکان

۱. به تعداد رنگی که می خواهیم به کودک آموزش دهیم چند نمد با رنگی که خودتان مناسب نان بستنی قیفی می دانید مثل زرد ، کرمی ، قهوه ای مانند تصویر برش بزنید.

آموزش رنگ ها به کودکان با نمد

۲. سپس چند دایره کوچک به تعداد نان های بستنی نمدی در رنگ های متنوع به شکلی که در تصویر مشاهده می کنید، برش بزنید.

آموزش رنگ ها به کودکان با نمد

۳. به همان تعداد و با همان رنگ ها، نمد را مانند تصویر به عنوان بستنی طراحی کرده و برش بزنید.

آموزش رنگ ها به کودکان با نمد

۴. حالا هر یک از دایره ها را روی یکی از مثلث ها که به عنوان نان بستنی در نظر گرفته شده بدوزید و یا با چسب بچسبانید.

آموزش رنگ ها به کودکان با نمد

۵. سپس از کودک بخواهید هر بستنی را با توجه به رنگ دایره روی نان بستنی مربوطه قرار دهد یا بچسباند.

آموزش رنگ ها به کودکان با نمد

۶. می توانید زیر هر بستنی و محل قرار گیری آن را با چسب ۲ طرفه بدوزید .

آموزش رنگ ها به کودکان با نمد

به این ترتیب می توانید رنگ ها را به روش بازی و به شکلی که برای کودک جذاب و دوست داشتنی باشد یاد بدهید. درست است که در این روش ، آموزش رنگ به کودک با بازی همراه است اما نباید اجازه دهید فرزندتان از بازی خسته و دل زده شود؛ پس به موقع آموزش‌ را تمام كنید تا حوصله‌ کودک سر نرود.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. شما برای آموزش رنگ به کودک خود از چه روش های دیگری استفاده می کنید؟ لطفا نظرات، تجربیات و ایده های خود را با ما و دیگر همراهان خوب سایت رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com

4.2/5 - (4 امتیاز)