مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۲۰:۵۴:۰۵ ساعت:     
 پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 25 April 2024 میلادی  و   16 شوال 1445 قمری
1309
1 دسامبر 2016

%d9%be%d8%a7%da%a9-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%84%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c

 

اگر بستنی، لباس،مبل و یا فرش شما را لک کرده و شما به دنبال روشی برای پاک کردن  این لکه  هستید ،نگران نباشید در این مطلب به شما روش هایی  برای پاک کردن  لکه بستنی پیشنهاد می دهیم ، پس لطفا با ما همراه شوید.

 

تمیز کردن لکه بستنی از روی لباس :

۱.بستنی ریخته شده را با قاشق از روی لباس بردارید. دقت کنید بستنی پخش نشود. محل لک شده را از پشت پارچه زیر آب سرد بگیرید.

 

۲.پارچه را با محلول آب و مايع لباسشويي (۳ گرم در ليتر) خيس کنيد و بعد با پنبه اي آغشته به بنزين روي آن بکشيد و بعد از مدتي آب کشي کنيد.

 

۳.مقداری اسپری شوینده آنزیم‌دار مخصوص لباس روی آن بپاشید. سپس لباس را طبق معمول بشویید.

 

۴.از پودرهای لکه بر اکسیژنه استفاده کنید و البته بهتر است برای اطمینان از عدم پریدگی رنگ لباس ابتدا روی قسمت نامحسوس لباس تست کنید و در صورتی که مشکلی برای پارچه شما پیش نیامد از این پودر به راحتی برای قسمت مورد نظر استفاده کنید .

 

۵.پارچه را در آب و پودر شست‌وشوی آنزیم‌دار خیس كرده و پس از گذشت حداقل ۳۰ دقیقه (برای لكه‌های جدید) و چند ساعت (برای لكه‌های قدیمی) آن را بشویید.

 

۶. پارچه را با آب گازدار (سودا) مرطوب و لکه را از رو پاک کنید. از یک پارچه خشک برای جذب رطوبت استفاده کنید. این کار را تا زمان برطرف شدن لکه ادامه دهید.

 

۷.در صورتی که اثر لکه هنوز بر روی پارچه باقی مانده بود ،  لباس را داخل ماشین لباسشویی شسته تا آخرین آثار لکه از بین برود. شستشو را با توجه به نوع پارچه انجام دهید. در این مرحله از پودر لباسشویی و سفیدکننده اکسیژن استفاده نمایید و قبل از زدن دور خشک‌کن مطمئن شوید که لکه کاملا از بین رفته است. در غیر این صورت اثر لک دیگر از بین نخواهد رفت و بر روی لباس ثابت خواهد ماند.

 

 

تمیز کردن لکه بستنی از روی فرش:

 

۱.یك قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با دو فنجان آب گرم مخلوط كرده و با استفاده از یك پارچه تمیز روی لكه بمالید. این كار را آنقدر تكرار كنید تا لكه پاك شود. اگر باز هم اثر لكه باقی مانده بود، یك قاشق غذاخوری آمونیاك را با دو فنجان آب گرم مخلوط كرده و با اسفنج روی لكه بمالید تا اثر آن از بین برود.

 

۲.با پارچه نخی سفید که دارای قدرت جذب می باشد بر روی محلی که لکه ایجاد شده کشیده شود و این عمل آنقدر تکرار شود تا لکه کاملا از سطح فرش برداشته شود . سفید بودن پارچه لکه بری باعث می شود تا جایی که لکه کاملا تمیز شود آثار لکه بر پارچه باقی نماند.در مراحل اول که پارچه سفید بر روی لکه کشیده می شود باید مرطوب و کمی آغشته به صابون مایع یا به میزان اندک آغشته به مایع فرش شویی باشد میزان مصرف مایع به گونه ای باشد که کمی کف روی پارچه ایجاد شود و بعد از این مرحله خیس بودن پارچه با آب کفایت می کند.

 

تمیز کردن لکه بستنی از روی مبل:

با انجام مراحلی که در پایین به آن اشاره می شود، می توانید برای تمیز کردن لکه بستنی از روی مبل اقدام کنید.

 

۱.بستنی را تا جای ممکن با قاشق از روی پارچه مبلی بردارید.

 

۲- با یک پارچه سفید و تمیز محل لک شده را آن‌قدر تمیز کنید که دیگر بستنی به دستمال منتقل نشود.

 

۳- داخل یک کاسه ۲ پیمانه آب سرد بریزید. یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

۴- پارچه سفید تمیز را به آن آغشته کنید. آب اضافی آن را بگیرید و با آن روی لکه ضربه بزنید.

 

۵- با یک دستمال سفید تمیز آن را پاک کنید. بار دیگر دستمال را به مایع آغشته و سعی کنید لکه را برطرف کنید. سپس با یک پارچه خشک تا زمان برطرف شدن لکه این کار را ادامه دهید.

 

۶- محل مورد نظر را با پارچه تمیز و آب سرد کاملا تمیز و با یک پارچه خشک آب اضافی آن را بگیرید.

 

۷- در صورت باقی ماندن لکه، از لکه‌بر استفاده نمایید. کمی از آن را با یک پارچه تمیز روی لکه بمالید و با دستمال خشک رطوبت را بگیرید. با پارچه تمیز و آب سرد روی پارچه کشیده، سپس خشک کنید.

 

۸-و یا اینکه  از پروكساید هیدروژن و آمونیاك استفاده کنید. پروكساید را با قطره‌چكان روی لكه چكانده و روی آن ضربه بزنید سپس كمی آمونیاك را نیز با قطره‌چكان روی لكه چكانده و دوباره این كار را تكرار كنید. روی لكه آب بریزید تا پاك شود.

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.6/5 - (5 امتیاز)