مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۲۲:۳۷:۴۹ ساعت:     
 جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 19 April 2024 میلادی  و   10 شوال 1445 قمری
4439
13 دسامبر 2016

به دلیل تاثیرات مثبت و خوبی که ماسک ماست بر روی پوست صورت دارد ؛ بر آن شدیم تا در این مطلب چند ترکیب مختلف  و موثر ماسک صورت با ماست  را به شما همراهان عزیز سایت رنگ وارنگ معرفی کنیم.

این روزها انسانها به دلیل مشغله، کمتر به پوست و حفظ زیبایی آن توجه می کنند . اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و به دلیل مشغله فرصت کافی برای محافظت از پوست خود  را ندارید، پیشنهاد می کنیم حتما از ماسک ماست کمک بگیرید؛ چون این ماسک را در مدت زمان کوتاهی می توانید آماده کنید . علاوه بر آماده سازی سریع ، استفاده از این ماسک آسان است و تاثیرات خوب آن را می توان بر روی پوست مشاهده کرد. ماسک ماست به سلول های پوست جان تازه ای می دهد و می تواند موجب لطافت، روشن شدن و سفت  شدن پوست شود. در ادامه بیشتر درباره فواید ماسک ماست و چگونگی تاثیر گذاری آن بر پوست صحبت می کنیم و شما را با انواع ماسک ماست آشنا  خواهیم کرد.

ماسک ماست

تاثیر ماسک ماست بر پوست

ماست یكی از محبوب ترین محصولات لبنی است كه طی فرآیندی خاص توسط باكتری ها از شیر تهیه می شود. اسید لاكتیكی كه به طور طبیعی در ماست یافت می شود، به پوست كمک می كند تا در فرآیند های مختلف میزان آب مورد نیاز بدن را ثابت نگه دارد. متخصصین پوست به تازگی با استفاده از اسید لاكتیك به فرمولی دست پیدا كرده اند كه به وسیله آن می توانند مواد مغذی و جوان کننده پوست را به آن برگرداند. تحقیقات نشان می دهد كه اسید لاكتیك موجود در ماست می تواند باعث تحریك تولید كلاژن شود. کلاژن ماده ای  است كه برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوست بسیار مهم و ضروری بوده و موجب جوانسازی و  شادابی پوست می شود.

به دلیل خواص مرطوب كنندگی كه در اسید لاكتیك ماست وجود دارد،‌ ترک های كوچكی كه روی پوست به وجود می آید با استفاده از ماسك ماست به سرعت از بین می رود. معمولاً‌ متخصصین پوست از اسید لاكتیک برای درمان آفتاب سوختگی، پیر شدن پوست ، جوش، آكنه ، رفع مشکلات پوست های چرب و سایر بیماری های پوستی استفاده می كنند.

همچنین ماست ماده ای مغذی است كه سرشار از پروتئین، كلسیم،‌ ریبوفلاویوین، B6 و B12 است و خواص منحصر به فرد زیادی برای بدن دارد. بنابراین با ساختن ماسكی برای صورت كه بخش بیشتر آن ماست باشد،‌ می توان تمام این مواد را به پوست منتقل كرد. اگر از ماست برای پوست بدن ماسك درست كنید،‌می توانید رطوبت مورد نیاز پوست خود را با آن تامین كنید چرا كه ماست ، پوست  را مرطوب ساخته و به نرم شدن آن كمک زیادی می كند.

انواع ماسک ماست

ماسک ماست می تواند كمک موثری به پوست های لایه لایه شده كرده و بعد از مدتی آنها را نرم و لطیف كند. اسید لاكتیك موجود در ماست منبعی ضد باكتریایی است كه مانند ماده ای مسكن عمل کرده  و به تسكین سوزش ناشی از عفونت های قارچی كمك می كند. تحقیقات زیادی روی خواص ماسک ماست انجام گرفته و ثابت شده است كه تركیبات موجود در ماست، با برطرف كردن آلودگی های ناشی از رادیكالهای آزاد، سرخی و برافروختگی زیبایی را به پوست صورت می دهد و در نتیجه استفاده از آن به پوستی شاداب و نرم دست پیدا خواهید كرد. در ادامه چنین ترکیب موثر و مفید ماسک با ماست برای صورت را به شما معرفی می کنیم.

۱. ماسک ماست: یک لایه نازک از ماست ساده را به مدت ۱۵ دقیقه در یک مکان تاریک و قبل از رفتن به رختخواب روی صورت بمالید، این ماسک خاصیت سفید کنندگی دارد و بعد از یک هفته نتایج آن قابل مشاهده است.

ماسک ماست

همچنین از آن جایی که ماست خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و روی که عنصر مهمی در مقابله با آکنه محسوب می شود به وفور در ماست موجود است. به همین دلیل ماست می تواند به تنهایی و بدون ترکیب شدن با ماده دیگری عفونت آکنه را از بین ببرد و باعث تازگی، تمیزی و محو لکه های پوستی شود. برای درمان ، به طور منظم ماست را به صورت بمالید و پس از ۳۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

۲. ماسک صورت با ماست و سفیده تخم مرغ : این ماست خاصیت مرطوب کنندگی دارد و تسکین دهنده برای همه انواع پوست می باشد. برای تهیه این ماسک ۱ عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا کف کند. سپس ۲ قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید. این ترکیب را به صورت خود مالیده و ۱۵ -۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

‌سفیده تخم مرغ حاوی مقادیر فراوانی پروتئین‌ها و ترکیبات مفید برای سلامتی پوست است. سفیده تخم مرغ حاوی نوعی آنزیم به نام لیزوزیم است که باکتری‌های آکنه‌زا را با جذب دیواره‌های سلولی‌شان از بین می‌برد. همچنین سفت شدن و محکم شدن پوست  از دیگر مزایای استفاده از سفیده تخم مرغ است بنابراین یا کمک ماسک سفیده تخم مرغ می توانید پوست خود را محکم کرده و تا حدی مشکل افتادگی پوست خود را برطرف کنید .

این ماسک مرطوب کننده و تسکین دهنده برای همه انواع پوست مناسب می باشد و به کمک آن می توانید پوستی روشن و شفاف و لطیف داشته باشید.

۳. ماسک ماست و بابونه: این ماسک بهترین راه در درمان جوش و آکنه خواهد بود. برای تهیه این ماسک ، ماست و اسانس گل بابونه را با هم ترکیب کرده و روی پوست خود بمالید.

ماسک ماست و بابونه

بابونه، خواص ضدالتهابی، ضد میکروبی، ضدگرفتگی عضلات، آرامش ‌بخشی و نرم‌کنندگی‌ دارد. خواص ضد التهابی آن به تسکین التهاب پوست کمک میکند . اگزما یا همان حساسیت شدید پوستی که به خارش، سوزش، خشکی پوست به همراه پوسته‌ریزی شدید منجر می‌شود، با مصرف کمی بابونه وضعیت متفاوتی پیدا می‌کند

۴. ماسک صورت با ماست و میوه: برای تهیه این ماسک می توان ماست تازه را با یک میوه تازه مانند پرتقال، کیوی، نارنگی یا تمشک مخلوط کرد. این ماسک مناسب همه نوع پوستی مانند معمولی، چرب و ترکیبی است. این ماسک علاوه بر طراوت بخشیدن، پوست مرده و کدر را ترمیم می کند. برای تهیه این ماسک ۲قاشق غذاخوری ماست تازه را با یک قاشق غذاخوری پالپ میوه مخلوط کنید و به مدت ۱۵دقیقه روی پوست بگذارید. برای پوست چرب بهترین میوه ای که می توانید با ماست ترکیب کنید لیمو و انار است.

۵. ماسک ماست ، زرد چوبه وعسل: برای رفع خشکی پوست و برای روشن شدن آن از این ترکیب فوق العاده کمک بگیرید. این ماسک آبرسانی فوق العاده ای را انجام داده و باعث مرطوب شدن پوست می شود.

ماسک ماست ،زردچوبه و عسل

ماست حاوی اسید لاکتیک است که سلول های مرده پوست را به آرامی لایه برداری می کند و رنگ پوست را روشن می کند.

عسل به طور طبیعی پوست را آبرسانی می کند و سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد میکروبی است.

زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان بوده و خاصیت ضد التهابی دارد.

۶. ماسک ماست و نشاسته: ماسک پیشنهادی ما ترکیبی از ماست کم‌چرب و نشاسته است. حدود ۳ قاشق غذاخوری نشاسته را با ۱ قاشق ماست ترکیب کنید و کاملا هم بزنید تا خمیر یکنواختی بدست آید. صورت‌تان را کاملا تمیز کرده و بشویید. بعد از خشک کردن، این ماسک را روی صورت‌تان بمالید.صبر کنید تا نیم ساعت روی صورت باقی بماند و بعد با آب سرد فراوان بشویید.

خاصیت ترمیمی نشاسته تا حدی بالاست که در درمان‌های سنتی به جای پودر بچه برای درمان سوختگی‌های پوستی و بثورات جلدی نوزادان از نشاسته استفاده می‌شد.همچنین خاصیت تسکینی نشاسته آن را به مرهم مناسبی برای تسکین دردهای آبله مرغان تبدیل کرده است. علاوه بر این نشاسته درمان و تسکین خوبی برای سوختگی‌های ناشی از عرق‌سوز در ناحیه کشاله ران و زیر بغل است . این ماسک را یک تا دو بار در هفته به مدت یک ماه روی پوست‌تان قرار دهید تا متوجه تاثیر معجزه آسای نشاسته بر روی پوست‌تان شوید.

۷. ماسک صورت با ماست ، عسل ، موز: این ماسک لایه برداری فوق العاده ملایم است و سلولهای مرده  را کاملا از سطح پوست جدا می کند.برای تهیه این ماسک، کمی از یک موز رسیده را به همراه عسل و ماست مخلوط کرده و آن را حدود سی دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشوئید.

۸. ماسک ماست و روغن زیتون: برای کاهش چین و چروکهای صورت این ماسک معجزه می کند، علائم پیری زودرس را از بین می برد و جوانی و شادابی را به پوست باز می گرداند.

ماسک ماست و روغن زیتون

۹. ماسک ماست ، چغندر و زرده تخم مرغ : این ماسک ماست برای پوست معمولی مناسب است. برای تهیه این ماسک یک قاشق مرباخوری ماست را با یک قاشق چغندر رنده شده و یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت حداقل ۲۰دقیقه بگذارید روی صورت بماند. پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

۱۰. ماسک ماست و آب لیمو ترش : ماست خاصیت لکه بری دارد.برای کاهش لکه هایی که در اثر کهولت سن به وجود می آید می توانید از ماسک ماست و آبلیمو استفاده کنید. نتیجه آن عالی است.

ماسک ماست و لیمو

۱۱. ماسک صورت با ماست ،حنای بی رنگ و  گلاب: این ماسک ویژه برای رفع لکه های ناشی از جای جوش ها و یا لکه های حاملگی بسیار موثر است به شرط آنکه حتما به طور مداوم و روتین، طبق عادت با هر بار حمام کردن و یا هفته ای دو بار این کار انجام شود. برای تهیه این ماسک، ۱ قاشق غذا خوری ماست کم چرب را با ۱ قاشق مربا خوری حنای بی رنگ را با ۳ – ۲  قطره  گلاب ترکیب کنید و قبل از حمام به مدت ۲۰ – ۱۵ دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود .

بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید پس از این مدت زمان این ماسک را از روی صورت بشویید.

اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود،  در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آن وقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید.

۱۲. ماسک ماست با خیار: این ماسک نه تنها باعث روشنی پوست صورت می شود بلکه جوش های شما را تا حد کمی از بین می برد. همچنین این ماسک خاصیت رطوبت رسانی دارد و پوست صورت را شاداب می کند و به جوانسازی و نشاط پوست دور چشم و عضلات آن نیز کمک می کند .برای تهیه این نوع ماسک ابتدا یک عدد خیار را رنده کنید (توجه داشته باشید خیار حتما باید رنده شود) سپس یک قاشق سوپ خوری ماست اضافه کنید. (ماست حتما باید کم چرب باشد نه پر چرب)سپس این دو را هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. به صورت خوابیده باشید تا ماسک بهتر بروی صورت شما بماند و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید،  سپس صورت خود را با آب سرد و صابون مخصوص صورت بشویید.

ماسک ماست با خیار

۱۳. ماسک ماست ، روغن زیتون با آب لیمو یا پرتقال: این ماسک ماست برای پوست معمولی و نرمال مناسب است و  باعث نرم شدن پوست می شود. ۲ قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲ قاشق مرباخوری آب لیمو یا پرتقال مخلوط کنید و بگذارید ۱۵دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

۱۴. ماسک صورت با ماست و موز و آووکادو: این مواد را با هم مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید فقط اجازه دهید این ماسک مدت نیم ساعت روی پوست شما بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک نیز جهت تغذیه پوست و مبارزه با پیری زودرس فوق العاده است.

۱۵. ماسک ماست با لیموترش تازه و عسل: برای تهیه این ماسک ، ۱ قاشق غذاخوری ماست و ۳ – ۲ قطره آب لیمو ترش تازه و ۱ قاشق غذاخوری عسل را با هم میکس کنید.

ماسک ماست ، عسل و لیمو

ماسک را روی صورت خود پخش کنید  و ۱۵ – ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس با آب ولرم و بعد با آب خنک صورت تان را بشوئید. این بهترین ماسک برای کسانی است که می خواهند پوستی لطیف و طبیعی داشته باشند.

۱۶. ماسک ماست ،عسل ، برگ جو دوسر: این نوع ماسک آفتاب سوختگی را درمان می کند و کمک می کند تا سلول های خشک پوست، رطوبت خود را حفظ کند. برای تهیه این ماسک ۳قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق مرباخوری عسل و کمتر از یک قاشق غذاخوری برگ جو دوسر را با هم مخلوط کنید و به مدت حداقل ۱۵دقیقه بگذارید روی صورت بماند. در صورت خشک بودن پوست،به این ترکیب کمی روغن زیتون اضافه کنید.

۱۷. ماسک ماست با جعفری یا شوید: این ماسک را می توان برای پیشگیری از بروز و از بین بردن کک و مک استفاده کرد. مقداری ماست تازه را با جعفری یا شوید در غذاساز مخلوط کنید و پس از۱۰دقیقه که روی صورت ماند با آب ولرم بشویید.

۱۸. ماسک ماست و جوش شیرین ، نمک دریا ، پودر بابونه و پودر رازیانه: این ماسک خاصیت لایه برداری  و روشن کنندگی ( به دلیل دارا بودن ماست و جوش شیرین) ، ضد التهابی( به دلیل دارا بودن گل بابونه) و ضد لک (به دلیل استفاده از رازیانه)  و درمان کنندگی بیماری پوستی و نرم کنندگی پوست ( به دلیل استفاده از نمک دریا) دارد. برای تهیه این ماسک صورت لازم است از همه مواد به میزان مساوی برداشته و با هم  ترکیب کنید. ترکیب بدست آمده را به مدت ۱۵ -۱۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید  و از تاثیرات مطلوب آن بر روی پوست خود بهره ببرید.

۱۹. ماسک ماست و پرتقال: ۴-۳ قاشق غذاخوری آب پرتقال را با ۳-۲ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. بر اساس غلظت ماست می توانید مقدار آب پرتقال را کمی بیشتر یا کمتر کنید. سپس ترکیب آماده شده را حدود ۲۰ دقیقه روی پوست بمالید سپس ماسک را بعد از این مدت زمان بشویید. بهتر است بعد از شستن ماسک،  برای حفظ رطوبت پوست از مرطوب کننده بدون روغن استفاده کنید.

ماسک ماست و پرتقال

پرتقال دارای ویتامین C است و به همین دلیل برای پوست شما بسیار مفید می باشد. ما به طور طبیعی ویتامین E در بدن خود داریم و ویتامین E برای ترمیم پوست آسیب دیده از نور UV بسیار مهم است. ویتامین C به بازسازی ویتامین E اکسید شده کمک می کند تا ویتامین E بتواند پوست ما را ترمیم کند. ویتامین C همچنین در تولید کلاژن کمک می کند و پوست شما را سفت و محکم می کند و باعث درخشش و درخشندگی بیشتر پوست می شود. ویتامین C همچنین پوست آسیب دیده را ترمیم می کند. پوستی که در اثر آفتاب ، آکنه و دیگر مشکلات پوستی آسیب دیده است

ماسک ماست و پرتقال تاثیر مطلوبی بر چین و چروک پوست  دارد و در اثر استفاده چندین باره میتواند فرم و ظاهر کلی پوست شما را بهبود دهد.

۲۰. ماسک ماست و جوش شیرین: ازاین ماسک می توان به عنوان یک لایه بردار طبیعی نام برد. در صورتی که پوست نسبت به جوش شیرین  حساسیت نشان ندهد می توان از آن برای زیبایی بیشتر پوست کمک گرفت.برای این منظور از مخلوط جوش شیرین و ماست به میزان مساوی ، خمیری تهیه کنید و به مدت چند دقیقه روی پوست بگذارید و سپس آن را بشویید.

جوش شیرین مورد استفاده در این ماسک  علاوه بر اینکه سلول های مرده پوست را از بین می برد و برای درمان آکنه که اغلب به علت مسدود شدن منافذ پوستی به وجود می آید مفید است.

نکات و توصیه هایی برای استفاده از ماسک ماست

۱. ابتدا اگر آرایشی بر روی پوست خود دارید ، نسبت به پاک کردن آن اقدام کنید.

۲. با قرار گرفتن در یک محیط مرطوب و گرم مانند حمام یا استفاده از بخور آب داغ ، منافذ پوست خود را باز کنید.

۳. ماسک  را بر روی پوست خود بمالید. مراقب باشید از مواد این ماسک به اطراف  چشم که پوست نازکی دارد مالیده نشود ؛ در غیر این صورت احتمال تورم و همچنین تحریک پوست این ناحیه وجود دارد.

۴. ماسک را بیشتر از ۳۰-۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه ندارید؛ چون درغیر این صورت این کار می تواند باعث تحریک پوست تان شود.

۵. بعد از برداشتن و شستن ماسک ماست از روی پوست، صورت خود را با آب سرد بشویید تا منافذ پوست ، بسته شوند.

۶. اگر در حین یا بعد از استفاده ماسک ماست ، پوست شما دچار خارش شد یا واکنش های حساسیتی از خود بروز داد ، فورا ماسک را از روی صورت بشویید.

سخن آخر

ماست برای پوست بسیار مفید است و استفاده از آن به صورت ماسک، تاثیرات مطلوبی بر روی پوست می گذارد. ماسک ماست را  می توان به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و لایه بردار طبیعی  و در یک جمله یک  روش ارزان زیبایی پوست به شمار آورد. امیدواریم نکات و ترکیباتی  که درباره ماسک ماست در این مطلب با شما عزیزان به اشتراک گذاشته شد ، برای شما مفید بوده باشد.

آیا شما تا به حال از ماسک ماست  برای صورت خود استفاده کرده اید؟  کدام یک از انواع ماسک ماست  نتایج خوب و رضایت بخشی برای شما داشت؟  لطفا تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان سایت رنگ وارنگ در میان بگذارید. منتظر دریافت دیدگاه های ارزشمند شما عزیزان هستیم.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com

4.3/5 - (7 امتیاز)