مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۰:۰۵:۴۹ ساعت:     
 جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 29 March 2024 میلادی  و   19 رمضان 1445 قمری
2570
26 سپتامبر 2018

با یکسری دیگر از مدل های تزیین غذای کودک از سایت رنگ وارنگ در خدمت شما عزیزان هستیم. همانطور که می دانید کم اشتهایی و  بد غذایی کودکان و امتناع از خوردن غذا یکی از دغدغه های والدین است. باید در نظر داشته باشید که  غذا دادن به این دسته از کودکان نیازمند صبر و حوصله زیادی است . این که کودکان میلی به خوردن غذا ندارند و مدام از خوردن مواد غذایی مورد نیازشان خودداری می کنند و غذا خوردن را به سخت ترین کار دنیا تبدیل کرده اند ؛دلایل متعددی دارد که با شناخت درست آنها به سادگی می توان کودک را به غذا خوردن تشویق کرد.

 

بعد از اطمینان یافتن از سلامت جسمی و روحی گاهی اوقات با به کار بردن برخی روش ها و ترفندها می توانید این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنید . کودکان نوپا در لجبازی تخصص دارند و در برابر غذا خوردن مقاومت می کند و  به احتمال زیاد شما را خسته کرده یا به اصطلاح از رو می برند، بنابراین باید با او سازش کنید. نباید به خاطر غر زدن‌های او ماده‌اي را از زنجیره غذایی اش حذف کنید و نباید از ذائقه فرزندتان و بدخوراكي‌هايش در مقابل دیگران صحبت کنید. با این کار شما به بی‌علاقگی‌اش نسبت به غذایی خاص دامن زده‌اید.

نکاتی همچون پر کردن بیش از حد ظرف غذای کودک، دسترسی کودک به  تنقلات، رعایت نکردن نظم در غذا خوردن و تنوع در غذا ، نرم و یا خشک بودن  بیش از حد غذا ،عدم توجه به حس استقلال  طلبی کودک، فشار‌های عصبی بر کودک مثل ترس، هیجان‌های شدید و … می توانند در بدغذایی کودک موثر باشند.

 

ایده برای مدل های تزیین غذای کودک

 

از موارد دیگری که می‌توان برای ترغیب کودک به غذا خوردن استفاده کرد و بسیار نیز موثر است تزیین غذاست. با به کار بردن  کمی خلاقیت در تزئین غذای کودک با مواد خوراکی داخل بشقاب و ساختن تصویرها و شکل‌های جالب باعث می‌شوید کودک تمایل بیشتری به خوردن غذا پیدا کند.رنگ وارنگ برای شما خوبان مدل های تزیین غذای کودک به عنوان صبحانه یا میان وعده  را گرد آوری کرده تا کودک دلبندتان با دیدن این تزئینات به خوردن  غذا علاقه مند شود.

 

 

 

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

3.6/5 - (5 امتیاز)