مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۱:۰۷:۰۳ ساعت:     
 جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 29 March 2024 میلادی  و   19 رمضان 1445 قمری
5954
3 مارس 2017

سبزه-با-ماکت

 

 

همانطور که می دانید سبزه یکی از اجزای اصلی سفره هفت سین است . کاشت سبزه در مدل ها و اندازه های مختلفی انجام می شود. یکی از روشهایی که می توان با آن سبزه های متنوع تر و زیباتری را خلق کرد ،استفاده از ماکت است. ماکت به ما کمک می کند که تقریبا هر مدل واندازه ای از سبزه را بتوانیم آماده کنیم. برای ساخت ماکت می توان از یونولیت و اسفنج استفاده کرد .در ادامه شما را با روش ساخت ماکت برای سبزه  با یونولیت و اسفنج  آشنا می کنیم. پس لطفا باما همراه شوید.

 

 

ساخت ماکت  با یونولیت برای سبزه

در پرورش سبزه های فانتزی و دکوراتیو ماکت و زمینه نقش اصلی را ایفا می کند زیرا این محصول در بازار به صورت ورقه هایی به ضخامت مختلف و با قیمت مناسب در دسترس است.کار با یونولیت به علت سبکی وزن ، شکل پذیری آسان و خاصیت ضد آب بودن به مواد دیگر ارجحیت دارد.

برای شروع به ساخت ماکت مورد نظر، ابتدا شکل یا طرح را روی یونولیت با ماژیک رسم می کنیم سپس با استفاده از هویه یا با داغ کردن کارد روی شعله طرح کشیده شده را برش می دهیم برای وصل کردن یونولیت به یکدیگر می توان از چسب چوب،چسب حرارتی و یا چسب های مخصوص یونولیت استفاده کرد.دقت کنید از چسب هایی که از مشتقات نفت تهیه شده اند استفاده نکنید چون باعث حل شدن مواد یونولیت می شود.

 

اسفنج:

یکی دیگر از مواد قابل استفاده در ساخت ماکت اسفنج است. اسفنج‌ معمولا مستطیلی شکل است، اما قابلیت برش خوبی دارد و می‌توانید آن را به هر شکلی که مورد نظرتان است با چاقو  برش دهید. اشکال هندسی مانند مکعب، کره، استوانه، هرم و همچنین قلب از پرطرفدارترین‌ها هستند. بعد از برش سطح کار را سمباده می زنیم .روی اسفنج‌ها نیز باید از بذرهای دارای لعاب مانند شاهی استفاده کرد. بعد از این که اسفنج را به شکل دلخواه برش دادید آن را چند ساعت داخل آب بگذارید تا به خوبی رطوبت را جذب خود کند. سپس ابتدا یک لایه پنبه روی تمامی سطح اسفنج بکشید (این لایه برای رشد عمیق‌تر ریشه‌ها لازم است و به ماندگاری بیشتری بذور روی سطح اسفنج کمک می‌کند). سپس روی آنان را با یک لایه پارچه تنظیف بپوشانید و دوباره همه مجموعه را با اسپری آب به خوبی مرطوب کنید. سپس از بذرمورد نظر که چند ساعت خیس و مرطوب باقی مانده‌اند و تولید لعاب کرده‌اند برای پوشاندن تمامی سطح استفاده نمایید. اگر بعد از اتمام کار و دو یا سه روز اول نایلون شفاف بزرگی روی تمامی مجموعه قرار دهید، به حفظ رطوبت و درنتیجه رشد سبزه کمک می‌کند. فقط توجه داشته باشید که سطح نایلون با بذرها تماس نیابد و بعد از گذشت ۳-۲ روز نیز نایلون را بردارید.

 

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.5/5 - (2 امتیاز)