مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۰:۳۷:۰۲ ساعت:     
 چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Wednesday 24 April 2024 میلادی  و   15 شوال 1445 قمری
17183
3 ژانویه 2021

با آموزش دوخت توپ نمدی از سایت رنگ وارنگ همراه شما علاقمندان به کارهای هنری به ویژه طرفداران دست سازهای نمدی هستیم. بازی با توپ مورد علاقه کودکان است. توپ ها در جنس ها و ابعاد مختلفی به بازار عرضه می شوند. توپ پارچه ای یکی از انواع توپ است  که از جمله اسباب بازی های بی خطر و سرگرم کننده  برای کودک محسوب می شود.  دوام بالا ، نرم و سبک بودن ، داشتن قابلیت  شستشو و ایمن بودن برای بازی با توپ در خانه از دیگر ویژگی های توپ پارچه ای است.

روش دوخت توپ نمدی

توپ پارچه ای برای بازی در محیط های کوچک و آپارتمان ها  بسیار مناسب تر از دیگر انواع توپ است؛ چون سر و صدای کمتری در حین بازی کودک با آن ایجاد می شود و هم اینکه احتمال آسیب به وسایل خانه و همچنین آسیب به کودک در نتیجه شکستن وسایل تا حد خیلی زیادی کمتر می شود. والدین با تهیه توپ پارچه ای می توانند امکان بازی با توپ در خانه برای کودکان را با نگرانی کمتری فراهم کنند. اگر شما تمایل دارید با روش آماده سازی توپ نمدی و پارچه ای آشنا شوید ، با این مطلب تا پایان همراهی کنید.

آموزش توپ نمدی و پارچه ای

۱. الگوی توپ پارچه ای را مانند تصویر آماده کنید. مطابق با ابعادی که مورد نظرتان است می توانید  سایز الگو را تغییر بدهید .

الگوی دوخت توپ نمدی

۲. الگو را برش بزنید و روی پارچه مورد نظرتان فیکس کنید. از این الگو ۸ عدد آماده کنید. لازم به ذکر است که اگر الگو پهن تر طراحی شود به تعداد کمتری مثلا ۶ برش  و اگر الگو باریک تر باشد به تعداد بیشتری از این الگوی برش خورده مثلا ۱۰ عدد  نیاز دارید.

۳. حالا برش ها را به هم بدوزید. برای دوخت می توانید از دو روش طبق سلیقه خودتان استفاده کنید. می توانید الگوی آماده شده را از رو به کمک دوخت دندون موشی به هم وصل کنید .

روش دوخت توپ نمدی

روش دیگر متصل کردن این برش ها از سمت داخل است . در این روش ، دوخت توپ از رو مشخص نیست و کار در نهایت باید برگردانده شود.

۴. متصل کردن ۲ برش باقیمانده به هم  را ، در چند مرحله انجام می دهیم تا بتوانیم راحت تر داخل توپ را با الیاف پر کنیم.

دوخت توپ نمدی و پارچه ای

ادامه آموزش درست کردن توپ پارچه ای

۵. حالا داخل توپ را با مقدار مناسبی از الیاف پر کنید. این کار را در چند مرحله انجام دهید و درز توپ را کم کم بدوزید تا نهایتا توپ کاملا با الیاف پر شود.

ساخت توپ نمدی

۶. برای زیبایی بیشتر و تمیز تر شدن دوخت، ۲ تا دایره بکشید، برش بزنید و در بالا و پایین توپ بدوزید.

دوخت توپ نمدی و پارچه ای

به این ترتیب توپ نمدی زیبا و جذاب ما آماده شد. این توپ را می توانید در ابعاد مختلف و دلخواه خود تهیه کنید.

اندازه توپ نمدی

مشاهده کردید که آماده سازی این اسباب بازی نمدی و البته پرطرفدار کار چندان سخت و زمان بری نیست. اگر کودک شما نوپا است پیشنهاد می کنیم این توپ را با چند رنگ شاد تهیه کنید. چنانچه نمد در دسترس نداشتید و یا تمایل داشتید این توپ را با پارچه با جنس های دیگر نظیر پارچه های نخی ، مخمل و یا شمعی درست کنید؛ کافیست همین مراحل را انجام دهید.

سخن پایانی

امروزه با کوچک تر شدن خانه ها و عدم دسترسی کودک به حیاط  و فضاهای بزرگ در مقایسه با سال های گذشته ، استفاده از توپ های پارچه ای برای بازی کودکان می تواند ایده بسیار خوبی باشد. پیشنهاد می کنیم شما هم حتما این توپ را برای کودک خود و یا کودکان دوستان و اطرافیان تان آماده کنید و با هدیه دادن آن ، کودکان را خوشحال کنید.

آیا از آموزش ساخت توپ پارچه ای رضایت داشتید؟ شما برای دوخت توپ پارچه ای استفاده از چه نوع پارچه ای را ترجیح می دهید؟ آیا شما هم تجربه دوخت توپ پارچه ایی را داشته اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان سایت رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید. مشتاقانه منتظر دریافت دیدگاه های ارزشمند شما عزیزان هستیم.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com

4.3/5 - (22 امتیاز)