مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۴:۱۸:۲۷ ساعت:     
 جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 29 March 2024 میلادی  و   19 رمضان 1445 قمری
3276
30 آگوست 2016

عکاسی از نوزادان

 

 

 

 

 

رنگ وارنگ در این مطلب سعی دارد  به عکاسی از نوزادان و نکاتی مهم درباره آن بیشتر بپردازد تا بتوانید عکس های زیباتر و حرفه ای تری از نوزادان ثبت کنید. همانطور که می دانید برای ثبت لحظات خاص و زیبا از نوزاد، در کنار صبر و حوصله باید نکات و  تکنیک هایی را در این باره بدانید. بسیاری از والدین دوست دارند از نوزادهای خود عکس های ماندگاری بگیرند اما عکاسی از نوزاد اصلا  کار راحتی نیست. برای داشتن عکس هایی زیبا و فراتر از یک لبخند ساده لازم است کمی تلاش کنید و با چاشنی کردن کمی خلافیت و سلیقه  عکس های زیبایی حتی در منزل و توسط خودتان بگیرید. در ادامه  رنگ وارنگ نکاتی را درباره نحوه عکاسی از نوزادان بیان می کند که می تواند به شما برای ثبت لحظات دوست داشتنی ،زیبا و خاطره انگیز کمک کند. در صورت تمایل با این مطلب همراه شوید.

 

نکات و توصیه های مهم درباره  عکاسی از نوزادان

 

۱-  اولین نکته توجه به امنیت نوزاد می باشد . هرگز وسایل تیز و برنده و یا سخت را  به عنوان  ابزار و اکسسوری برای  عکاسی  از نوزادان  به کار نبرید.

 

۲- بهترین موقع  برای عکاسی از نوزاد  دو هفته اول تولد به دلیل تمایل به خوابیدن عمیق و طولانی تر و همچنین انعطاف پذیری بیشتر می باشد.

 

۳- از فلاش  در زمان بیداری استفاده نکنید و در زمان خواب هم در صورت لزوم  از فلاش غیر مستقیم  استفاده نمایید.

 

۴- حالت ها و شرایط نوزاد را در نظر بگیرید. شما نمی توانید یک عکس خوب در زمانی که نوزاد نیاز به خواب دارد و یا گرسنه است بگیرید.

 

۵- برای عکاسی از نوزدان بهتر است  همیشه آماده باشید چون این روزها بسیار زود گذر بوده و دیگر امکان بازگشت این لحظه ها وجود ندارد .

 

 

۶- برای گرفتن عکس طبیعی از شیرخواران  و کودکان زیر دوسال ممکن است نیاز باشد حدود ۲- ۳ ساعت زمان بگذارید که  البته میزان همکاری کودک در روند عکاسی بسیار تاثیر گذار است.

 

 

۷- نوزادن به تماس و دمای بدن بسیار حساس هستند . اگر می خواهید به نوزاد شوک وارد نکنید و موجب آزار و  گریه  او نشوید؛ به کافی بودن گرمای دست خود توجه داشته باشید.

 

 

۸- برای خلق عکس های زیبا تر از نوزاد  پیشنهاد می شود از پتو و بالش  استفاده کنید تا چهره نوزاد آرام تر دیده شود.

 

۹- پوشاندن لباس زیبا و البته راحت به نوزاد  یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید.

 

۱۰- زمانی که نوزاد تازه از خواب بیدار شده و در حال کش و قوس و خمیازه کشیدن است یکی از زمان هایی است که می توان عکس های متفاوت و زیبایی از نوزاد ثبت کرد.

 

 

 

 

درباره عکاسی از نوزادان

 

 

 

سایر توصیه ها درباره عکاسی از نوزادان

 

 

۱۱- برای دادن جلوه بهتر به عکس نوزاد  می توانید از   بالش های  (بالشت ) طرح دار ، انواع اسباب بازی و  عروسک در کنار نوزاد کمک بگیرید .

 

۱۲- رفتارهای  نوزادان به طور معمول غیر قابل پیش بینی است .بنابراین برای ثبت عکس مناسب لازم است  به جای منتظر ماندن برای قرار گرفتن نوزاد در موقعیت مناسب،  به صورت پشت سر هم عکس بگیرید با این کار حتما موفق به گرفتن تعدادی عکس مناسب خواهید شد.

 

۱۳- قرار دادن نوزاد بر روی شانه و یا گرفتن او بر روی دستانتان یکی دیگر از حالت های زیبایی است که می توانید در عکاسی از نوزادن استفاده کنید.

 

۱۴- گرفتن عکس از دست نوزاد  به طوری که کوچکی و ظرافت دست های نوزاد با پدر و مادر را نشان دهد نیز یکی دیگر از ایده های عکاسی از نوزادان است.

 

۱۵- قنداق کردن نوزاد در پارچه زیبا و گرفتن عکس از او به تنهایی و یا در حالی که داخل یک سبد قرار داده شده است ایده مناسب دیگری است.

 

۱۶- ثبت لحظاتی همچون بازی کردن ، غذاخوردن ،نشستن ، چهار دست وپا رفتن و … از دیگرمواردی است که می توانید در عکاسی به آن توجه داشته داشته باشید.

 

۱۷- درنظر داشته باشید که عکس های ساده نسبت به  عکس های شلوغ  طرفدار بیشتری دارند چون در این حالت سوژه همان کودک است .

 

۱۸- برای جلوه زیباتر از عکس سعی کنید از رنگ های خنثی و همچنین بک گراند (پس زمینه ) ساده استفاده کنید .

 

۱۹- در انتخاب دکور و زاویه عکس کمی خلاقیت و سلیقه چاشنی کار کنید.

 

۲۰- و در نهایت صبر و حوصله  داشته باشید و بدون هرگونه دستپاچگی و با سرعت عمل بالا موقعیت های زیبا برای عکاسی از نوزادن را از دست ندهید.

 

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.6/5 - (5 امتیاز)