مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۵:۵۸:۵۶ ساعت:     
 پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 28 March 2024 میلادی  و   18 رمضان 1445 قمری
2234
4 آگوست 2017

در این مطلب از رنگ وارنگ با گلچینی از مدل ها و تصاویر تزیین حلوا داخل سینی همراه شما عزیزان هستیم . با مشاهده این تصاویر و با ایده گرفتن ازآنها به راحتی می توانید انواع حلوا را به شکل  زیبا و دلخواه تزئین کنید.

حلوا یک دسر سنتی ایرانی محسوب می شود و طعم شیرینی دارد . این دسر در ایران و برخی کشورهای مسلمان طبخ می شود و از آن در مراسم مذهبی ، مجالس ترحیم  و سفره‌های افطاری استفاده می شود  . به دلیل مواد به کار رفته در حلوا ،این دسر خوشمزه  بسیار مقوی و البته چاق کننده است. حلوا انواع مختلفی دارد و با مواد متفاوتی تهیه می شود، اما مواد اصلی بیشتر حلواها را آرد، شکر و روغن به همراه عطر و طعم دهنده هاي طبيعي  که شامل هل، گلاب و زغفران مي باشد، تشکیل می دهد. براساس نوع حلوایی که تهیه می شود، شیرین کننده آن نیز متفاوت خواهد بود. میزان سبوس آرد و همچنین مقدار تفت دادن آرد در رنگ نهایی حلوا تاثیر گذار است.

 

انواع حلوا

امروزه حلوا ها بسیار متنوع شده اند بسته به نوع مواد اولیه استفاده شده و محل جغرافیایی پخت، حلوا می‌تواند طعم‌،رنگ و شکل‌های مختلفی داشته باشد. برخی از انواع حلوا عبارتند از:

حلوای آرد برنج، حلوای زنجبیلی، حلوای خرمایی ،حلوای شیر، حلوای هویج ، حلوای آلبالو ،حلوای لبو، ،حلوای کدو حلوایی،حلوای گردوئی ،حلوای پسته ،حلوای موز و بادام ،حلوای اوماج، حلوای موز، حلوای نثار،حلوا با آرد سمولینا ،حلوای پاستیلی بدون شکر ،حلوای سرلاک و …

حلوا را می توان به شکل های مختلف تزیین کرد . یکی از روش های تزئین حلوا ، تزئین آن داخل سینی می باشد. رنگ وارنگ در ادامه نمونه هایی از تزیین حلوا داخل سینی را با شما عزیزان به اشتراک می گذارد . امیدواریم مورد استفاده و پسند شما عزیزان قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4/5 - (3 امتیاز)