مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۷:۳۲:۳۷ ساعت:     
 جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 19 April 2024 میلادی  و   10 شوال 1445 قمری
2374
16 سپتامبر 2019

بررسی تاریخچه ورزش موضوعی است که در این مقاله از سایت رنگ وارنگ قصد داریم به آن بپردازیم. همانطور که می دانید فعالیت های منظم ورزشی، ما را فعال می کند و منجر به سلامتی می شود. اما آیا شما می دانید که در سالهای دور، ورزش به چه شکل هایی و با چه اهدافی انجام می شده است؟ آیا گذشتگان و انسان های اولیه هم از  تاثیر گذاری و اهمیت آن بر سلامتی اطلاع داشتند؟

برای اینکه متوجه شویم ورزش در طی سالیان گذشته  با چه اهدافی انجام میشده  ، چه روندی را طی کرده و چگونه به شکل تکامل یافته و امروزی در آمده؛  برآن شدیم تاریخچه ورزش را بررسی کنیم و آن را با شما مخاطبان گرامی به اشتراک بگذاریم. اگر شما هم به دنبال یافتن اطلاعاتی در زمینه تاریخچه ورزش هستید توصیه می کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

بررسی تاریخچه ورزش  و روند تکاملی آن

فواید ورزش از دوران باستان تاکنون شناخته شده است. قدمتش به سال ۶۵ قبل از میلاد می رسد ، ماركوس سیسرو ، سیاستمدار و حقوقدان رومی بود ، اظهار داشت: “این تنها ورزش است كه روحیه را پشتیبانی می كند و ذهن را زنده نگه می دارد.

در طول زمان ماقبل تاریخ ، تلاش انسان برای تناسب اندام ناشی از تمایل به زنده ماندن از طریق شکار و جمع آوری است. امروزه ، گرچه دیگر تحت تأثیر نیازهای معیشتی نیستیم ، تناسب اندام همچنان بر سلامتی و رفاه مهم است.

در روش های ابتدایی زندگی فعالیت بدنی منظم جدا از آنچه لازم برای شکار و جمع آوری بود نیز یکی از مؤلفه های اصلی زندگی بود. شیوه های ابتدایی عشایری وظیفه مستمر شکار و جمع آوری مواد غذایی برای بقا را می طلبید.

تاریخچه ورزش –  دوره  نوسنگی یا عصر حجر

دوره  تاریخی نوسنگی یا عصر حجر با تحولات مهم کشاورزی تعریف شده است. این پیشرفت های بشری باعث شد، قبایل شکارچی بتوانند مقادیر زیادی از مواد غذایی را در حالی که در همان منطقه باقی مانده اند(یکجانشینی)  بدست آورند. این دوران در تاریخ نمادی از آغاز یک سبک زندگی بی تحرک تر است. در این زمان همزمان با کاهش برخی از مشکلات زندگی ، میزان فعالیت های روزانه نسبت به گذشته کاهش پیدا کرد.

بررسی تاریخچه ورزش

تاریخچه ورزش –  چین باستان

در چین باستان ، آموزه های فلسفی کنفوسیوس مشارکت در فعالیت های بدنی منظم را تشویق می کرد. در این دوره براین باور بودند که که عدم تحرک جسمی با برخی بیماری ها همراه است. در نتیجه همین باور، ژیمناستیک کنگ فو برای نگه داشتن بدن در وضعیت خوب و کار ایجاد شد. برنامه های ورزش کنگ فو شامل موقعیت ها و حرکات مختلفی بود که با موقعیت های جداگانه پا و تقلید از سبک های مختلف مبارزه با حیوانات مشخص می شد علاوه بر ژیمناستیک کنگ فو ، اشکال دیگری از فعالیت بدنی در سرتاسر چین باستان از جمله تیراندازی با کمان ، بدمینتون ، رقص ، شمشیربازی و کشتی وجود داشت.

تاریخچه ورزش –  هند باستان

در هند باستان به دلیل عقاید مذهبی بودیسم و هندوئیسم که بر معنویت تأکید داشتند ، تمایل به غفلت از رشد بدن داشتند؛ در نتیجه، اهمیت تناسب اندام در جامعه به طور کلی نسبتاً کم بود. با این حال ، یک برنامه ورزشی مشابه ژیمناستیک چینی Cong Fu ایجاد شد ، در حالی که هنوز مطابق با اعتقادات مذهبی ، معروف به یوگا است. اگرچه منشأ دقیق آن هنوز مشخص نشده است ، اما  یوگا حداقل برای ۵۰۰۰ سال گذشته وجود داشته است. یوگا به معنای اتحاد است و به یکی از سیستمهای کلاسیک فلسفه هندو که تلاش می کند بدن ، ذهن و روح را جمع کند و به صورت شخصی توسعه یابد ، اشاره دارد.

یوگا در ابتدا توسط کاهنان هندو که زندگی سبک زندگی ناخوشایند و مشخصه ای از نظم و انضباط و مراقبه داشتند ، ساخته شد. کاهنان با مشاهده و تقلید از حرکت و الگوهای حیوانات ، امیدوار بودند که به همان تعادل با طبیعت دست پیدا کنند که به نظر می رسید حیوانات از آن برخوردارند. این جنبه یوگا که با نام هاتا یوگا شناخته می شود ، شکلی است که غربی ها با آن بیشتر آشنا هستند و توسط یک سری تمرینات در وضعیت بدنی و الگوی تنفس تعریف می شود. فلاسفه هند باستان مزایای سلامتی یوگا از جمله عملکرد مناسب اندام و کل سلامت را به رسمیت می شناسند. این مزایای سلامتی همچنین در ایالات متحده مدرن به رسمیت شناخته شده است .

تاریخچه ورزش – در خاور نزدیک یا شرق

خاور نزدیک یا شرق نزدیک ( تمدنهای آشور ، بابل ، مصر ، فلسطین ، ایران و سوریه ) با درک اهمیت تناسب اندام به کارایی و عملکرد نیروهای نظامی ، تناسب اندام را در کل جامعه تشویق می کردند. شاید بهترین نمونه تمدن با استفاده از تناسب اندام برای اهداف سیاسی و نظامی ، امپراتوری پارس باشد. رهبران پارس خواستار آمادگی جسمانی شدید از مردم آن بودند که این امر با اجرای برنامه های تمرینی سفت و سخت انجام شد. پسران در سن شش سالگی تحت آموزش هایی نظیر شکار ، راهپیمایی ، سوارکاری و پرتاب نیزه قرار می گرفتند. آموزش تناسب اندام برای بهبود قدرت و استقامت در جهت منافع بهداشتی نبود ، بلکه ایجاد سربازانی با توانایی بیشتر برای کمک به گسترش امپراتوری بود. امپراتوری پارس در زمان اوج ، با سیاست و تأکید بر تناسب اندام بالا ، سرانجام همه خاور نزدیک را در بر گرفت. تأکید بر سطح تناسب اندام در طول تمدن پارس ، به مرور و با فساد رهبران سیاسی و نظامی کاهش یافت.

تاریخچه ورزش – یونان باستان

شاید هیچ تمدن دیگری از نظر یونان باستان تناسب اندام نداشته باشد. ایده‌آلیسم کمال جسمی یکی بود که مظهر تمدن یونان باستان بود. قدردانی از زیبایی بدن و اهمیت سلامت و تناسب اندام در جامعه از مواردی است که در تاریخ بی نظیر است. یونانیان معتقد بودند که رشد بدن به همان اندازه پیشرفت ذهن مهم است. بهزیستی جسمی برای رفاه روانی لازم بود ،یعنی نیاز به داشتن یک بدن قوی و سالم برای داشتن ذهن سالم. بسیاری از پزشکان موسس از جمله هیرودیک ، بقراط و گالن ؛ رشد تناسب اندام را در یونان باستان ، تسهیل کردند. ژیمناستیک به همراه موسیقی مهمترین مبحث کلاس محسوب می شد. جمله ای رایج در زمان یونان باستان “ورزش برای بدن و موسیقی برای روح ” بود.

ژیمناستیک در پالاستراس palaestras ، که محل های تربیت بدنی برای پسران جوان بود ، انجام می شد. پالاستراس شامل یک فضای داخلی برای ژیمناستیک ، علاوه بر یک فضای باز برای دویدن ، پریدن ، و کشتی گیری است. پسران وقتی به بزرگسالی( به طور معمول بین ۱۴ تا ۱۶ سال ) می رسیدند مکان آموزش تناسب اندام از palaestras به سالن های بدنسازی تغییر یافت. ورزش در پالاسترا و سالن بدنسازی تحت نظارت پاتروبی ، که شبیه مربی بدن سازی مدرن است،انجام می شد. این وضعیت تناسب اندام ایده آل به شدت در آتن وجود داشته است، که به عنوان یک جامعه دموکراتیک شبیه به ایالات متحده شناخته شده است.

بررسی تاریخچه ورزش

تاریخچه ورزش – اسپارت

اسپارتاییان یونان شمالی حتی بیشتر از آتنی ها به تناسب اندام ارزش داشتند. با این حال، افزایش علاقه به تناسب اندام در فرهنگ اسپارتن در درجه اول برای اهداف نظامی بود. در این دوره ، دولت های یونان غالباً با یکدیگر در جنگ بودند. مهارت های مبارزات با سطح آمادگی جسمانی بسیار وابسته بود. جامعه اسپارت مردان را ملزم به ورود به برنامه های آمادگی جسمانی ویژه در سن شش سالگی می کرد. از این زمان تا بزرگسالی ، دولت مسئولیت تربیت و آموزش کودکان را بر عهده داشت. این تربیت متشکل از برنامه های آموزشی دقیق بود که تضمین می کرد همه پسران به سربازان بالغ و متناسب تبدیل می شوند. زنان نیز به منظور اینکه فرزندان محکمی داشته باشند که بتوانند به دولت خدمت کنند ، باید شرایط بدنی خوبی را حفظ کنند.

تاریخچه ورزش – تمدن رومی

امپراتوری روم پادزهر تمدن یونان باستان بود و وضعیت کلی آمادگی جسمانی تمدن رومی، بالاترین در زمان فتح و گسترش خود بود. در این دوره ، تمام شهروندان رومی بین ۱۷ تا ۶۰ سال واجد شرایط دریافت پیش نویس نظامی بودند. بنابراین ، بر همه شهروندان ضروری است که از نظر جسمی خوب حفظ شوند و برای خدمت آماده شوند. آموزش نظامی شامل فعالیت هایی از قبیل دویدن ، راهپیمایی ، پرش و پرتاب دیسک و جمل بود. این شیوه زندگی منجر به افرادی قوی و متناسب شد که تقریباً تمام جهان غرب را فتح کردند. با این حال ، از آنجا که افراد به ثروت و سرگرمی ، مانند نبردهای گلادیاتور ، علاقه مند می شوند؛ میزان تناسب اندام عمومی رومی کاهش یافت. به مرور تغییر شیوه زندگی زوال جسمی بالا رفت.

تاریخچه ورزش – دوره تاریکی و قرون وسطی

فروپاشی امپراتوری روم که توسط بربرهای اروپای شمالی فتح شد ، سمبل آغاز هزاره ایستادگی فکری بود. با این حال ، این وقایع با توجه به تناسب اندام مفید بودند. شیوه زندگی اسراف رومیان به بدتر شدن سطح آمادگی بدن جامعه منجر شده است. قبایل وحشیانه از شمال اروپا دارای خصوصیات مشابه مردم بدوی بودند. شیوه زندگی آنها شامل شکار و جمع آوری غذا بود . فعالیت بدنی و تناسب اندام پیش نیاز بقا بود. بنابراین ، با وجود مشکلات فرهنگی که با سقوط امپراتوری روم رخ داد ، تناسب اندام در دوران تاریکی و قرون وسطایی احیای مجدد را تجربه کرد.

تاریخچه ورزش – رنسانس

پس از دوران تاریکی و قرون وسطایی ، تولد دوباره یادگیری فرهنگی از تمدنهای یونان و روم باستان باعث رنسانس شد. بار دیگر ، آرمانهای یونان باستان ، که بدن انسان را با شکوه و عظمت کردند ، پذیرش گسترده ای پیدا کرد. بسیاری از افراد ، از جمله مارتین لوتر (رهبر مذهبی) ، جان لاک (فیلسوف) ، ویتورینو دا فلترا ، جان کمنیوس و ریچارد مالتکاستر (مربیان بدنی) اظهار داشتند که سطح آمادگی جسمانی بالا باعث تقویت یادگیری فکری می شود.

قدردانی دوباره از زندگی بشر، که در دوره رنسانس تحول یافت ، محیطی را ایجاد کرد که برای توسعه گسترده آموزش های بدنی در سراسر اروپا آماده بود.

تاریخچه ورزش –  دوره ملی در اروپا

قاره اروپا پس از رنسانس دچار تحولات فرهنگی متعددی شد. تناسب اندام همچنان مهم بود و به دنبال روندهای آغاز شده در دوره رنسانس بود. برنامه های تربیت بدنی در کشورهای نوظهور اروپا گسترش یافت. احساسات شدید برای ملی گرایی و استقلال ، جو را برای اولین حرکت مدرن تناسب اندام ، که در قالب برنامه های ژیمناستیک به وجود آمده است ، ایجاد کرد. ژیمناستیک در این دوره از محبوبیت بی نظیری برخوردار بود و به ویژه در آلمان ، دانمارک ، سوئد و انگلیس رواج داشت.

آلمان

رشد ژیمناستیک در آلمان را می توان در درجه اول به کار دو مربی بدنی به نام های  یوهان گوت موتس و فردریش جان  نسبت داد. معمولاً از Guts Muths به “پدربزرگ ژیمناستیک آلمان” یاد می شود. وی برنامه های ورزشی و تجهیزات زیادی را که بر روی آنها انجام می شود ، اختراع کرد. آثار و دستاوردهای حیات وی در دو کتاب یافت می شود – ژیمناستیک برای جوانان و بازی ها.

فردریش جان به خاطر کار طولانی مدت خود عنوان “پدر ژیمناستیک آلمان” را به دست آورد. در اوایل زندگی جان، بود که ناپلئون بخش اعظم اروپا از جمله آلمان را فتح کرد. با سقوط فرانسه ، آلمان متعاقباً به كشورهای مجزا تقسیم شد. اشتیاق جان به ملی گرایی و استقلال آلمان به نیروی محرکه ایجاد او در برنامه های ژیمناستیک تبدیل شد. وی معتقد بود كه می توان از حساسیت آینده در حمله به خارج از طریق رشد جسمی مردم آلمان جلوگیری كرد. اندکی پس از آن ، امکانات ورزشی که دستگاه هایی را برای دویدن ، پریدن ، تعادل ، صعود و کوهنوردی به نام Turnvereins طراحی کرده است که در سراسر آلمان توسعه یافته است .

تاریخچه ورزش

سوئد

پرو هنریک لینگ برنامه ژیمناستیک خود را به سوئد معرفی کرد که از سه بخش مختلف تشکیل شده است: ۱) ژیمناستیک آموزشی ، ۲) ژیمناستیک نظامی و ۳) ژیمناستیک پزشکی. لینگ که پیشینه پزشکی خوبی داشت ، تشخیص داد که ورزش برای همه افراد ضروری است. وی ادامه داد كه برنامه های تمرینی باید بر اساس اختلافات فردی تدوین شود. لینگ همچنین معتقد بود مربیان بدنی باید از تأثیرات ورزش بر بدن انسان آگاهی داشته باشند. لینگ از علم و فیزیولوژی برای درک بهتر اهمیت تناسب اندام استفاده کرد.

دانمارک

فرانک ناشتگال ، که در ابتدا شروع به تدریس در خارج از خانه خود کرد ، به محبوب کردن و معرفی کردن برنامه های ژیمناستیک در سراسر دانمارک کمک کرد. وی به ویژه در زمینه توسعه برنامه های ژیمناستیک در سیستم های مدارس نگران بود.سرانجام او در یک مرکز خصوصی تدریس کرد که کاملاً به تمرینات بدنی اختصاص داشت و بعداً مدیر برنامه ای شد که برای تهیه مربیان بدنسازی آینده به نام معلمان آموزش ژیمناستیک طراحی شد.

انگلستان

در بریتانیا ، Archibald Maclaren ، دانشجوی پزشکی این کلمه را در مورد مزایای تناسب اندام و ورزش منظم پخش کرد.  ماركلارن نیز مانند پر هنریک لینگ از سوئد مجذوب اجزای علمی تناسب اندام شد. آثار حیات وی در این مناطق در سیستم های ملی ورزش و آموزش بدن در نظریه و عمل ثبت شده است.  ماركلارن بر اساس كار خود مشاهدات زيادی انجام داد كه به طرز چشمگيری مشابه توصيه های ورزش امروز است. اولا ، ماركلارن معتقد بود كه درمان خستگی و استرس فعالیت جسمی است. ثانیا ، وی خاطرنشان کرد: ورزش تفریحی برای دستیابی به سطح آمادگی خوب ، کافی نیست. سرانجام ، ماركلارن متوجه شد كه دختران  و پسران  در حال رشد به ورزش منظم نياز دارند . ماركلارن نیز نیاز به تنوع فردی در برنامه های تمرین تناسب اندام را تشخیص داد. علاوه بر این ، وی اهمیت پیشرفت ورزش را ثبت کرد .

تاریخچه ورزش – ایالات متحده  آمریکا

درباره تاریخچه ورزش

تربیت بدنی اولیه در ایالات متحده

در داخل اروپا ، مدارس وسیله مهمی برای گسترش نیاز به تناسب اندام به جامعه از طریق برنامه های تربیت بدنی بوده اند. با این حال، در ایالات متحده ، فرایند آموزشی عمدتاً روی موضوعات فکری متمرکز بود. مدارس متمرکز بر آموزش موضوعات سنتی از جمله خواندن ، نوشتن و حساب بودند. تربیت بدنی برای بخش های بهتر قرن نوزدهم از سیستم آموزش عمومی مفقود شد. علی رغم عدم علاقه نسبی به تناسب اندام موجود در این دوره ،  J.C  وارن و کاترین بیکر کمک های چشمگیری به آینده آمادگی جسمانی در آمریکا کردند.

دکتر J.C. وارن ، استاد پزشکی در دانشگاه هاروارد ، یکی از طرفداران اصلی فعالیت بدنی بود. سوابق پزشکی وارن با توصیه‌های وی از جمله تمریناتی از جمله ژیمناستیک و کالریشنایشی ، درک واضحی از لزوم انجام ورزش منظم به او داد. علاوه بر این ، وارن شروع به طراحی تمرینات برای زنان کرد. کاترین بیکر بطور ویژه برنامه های بدنسازی را برای تأمین نیازهای زنان ابداع کرد. در میان بسیاری از برنامه های مختلف وی ، سیستم کالریشیک با موسیقی انجام می شد. اگرچه به طور رسمی به اسم آن شناخته نشده است ، برنامه های بیچر از اواسط قرن نوزدهم شباهت های چشمگیری با ایروبیک های مدرن دارند.

 آمریکا ؛ دوره استعماری

مشکلات زندگی استعماری تضمین می کند که فعالیت بدنی منظم همچنان به عنوان یک اولویت سبک زندگی ادامه می یابد ، اما در این دوره هیچ برنامه ورزشی یا تناسب اندام وجود ندارد. استعمار آمریكا یک كشور توسعه نیافته است كه با زمین ها و بیابان های بسیار ناشناخته توصیف می شود. سبک زندگی در این دوره عمدتاً شامل شخم زدن زمین برای محصولات زراعی ، شکار مواد غذایی و گاوها بود . این سبک زندگی سطح کافی از فعالیت بدنی را بدون نیاز یا تقاضای اضافی برای ورزش برای حفظ سطح تناسب اندام فراهم می کند.

ایالات متحده ؛ دوره ملی

تناسب اندام در ایالات متحده در دوره ملی تحت تأثیر فرهنگ های اروپایی قرار گرفت. مهاجران جنبه های زیادی از میراث خود را به ایالات متحده آورده اند ، از جمله ژیمناستیک آلمانی و سوئدی. تهدیدهای مداوم به استقلال و ناسیونالیسم از تهاجم خارجی پویایی رایج در اروپا و نه ایالات متحده بود. برنامه های ژیمناستیک آلمانی و سوئدی نتوانستند همان سطح محبوبیت را در اروپا بدست آورند.

با این حال ، رهبران اولیه در ایالات متحده از نیاز به ورزش و تناسب اندام آگاه بودند. بنیامین فرانکلین فعالیت بدنی منظم ، از جمله دویدن ، شنا و اشکال اساسی آموزش مقاومت را برای اهداف درمانی توصیه می کند. رئیس جمهور توماس جفرسون ضرورت تناسب اندام را اذعان کرد ، اگرچه شاید به یک اندازه تا حدی شدید: “نباید حداقل دو ساعت در روز به ورزش اختصاص یابد . اگر بدن ضعیف باشد ، ذهن قوی نخواهد بود.

درباره تاریخچه ورزش

ایالات متحده ؛ پس از جنگ داخلی

یکی از مهمترین وقایع در رابطه با تناسب اندام مدرن در ایالات متحده ، انقلاب صنعتی بود که منجر به تغییرات گسترده فرهنگی در سراسر کشور شد. پیشرفت در فن آوری های صنعتی و مکانیکی باعث جایگزینی مشاغل پرمحتوا شد. زندگی روستایی به سبک شهری تغییر یافت. زندگی جدید شهر به طور کلی در مقایسه با زندگی روستایی نیاز به حرکت و کار کمتری داشت ، در نتیجه سطح فعالیت بدنی را کاهش می داد. پیشرفت های سبک زندگی که بخشی از آن توسط انقلاب صنعتی به وجود آمده است ، ظاهراً با هزینه ای ناخواسته و نگران کننده برای سلامتی همراه بوده است. هزینه های صنعتی شدن و شهرنشینی از سالهای ۵۰ و ۱۹۶۰ به طرز چشمگیری آشکار شد.  بیماری هایی نظیر آنفلوانزا ، فلج اطفال ، سرخچه و سایر بیماریهای عفونی،  بیماری های قلبی عروقی ، سرطان و دیابت نوع دو شایع شد.

پس از پایان جنگ داخلی در سال ۱۸۶۵ ، ژیمناستیک سوئد و آلمان از محبوبیت متوسطی برخوردار بودند. با این حال ، محبوب ترین شکل ژیمناستیک در این دوره زمانی، “ژیمناستیک جدید” بود که توسط دیوکلسیان لوئیس معرفی شد . افرادی که در این دوره زمانی نقش مهمی در توسعه تناسب اندام ایفا کرده اند ، ادوارد هیچکاک ، ویلیام اندرسون و دادلی سارجنت بودند.

هیچکاک نتیجه مطلوب برنامه های تناسب اندام خود (ترکیبی از ژیمناستیک و کالریشن) را بهبود بخشید. وی همچنین مفهوم استفاده از اندازه گیری های آنتروپومتریک را برای ارزیابی پیشرفت تناسب اندام معرفی کرد. سارگنت تحقیقات علمی را به آموزش آمادگی جسمانی افزود و روشهای تدریس مربی سازمان یافته را نیز توسعه داد. کار اندرسون در طول زندگی متمرکز بر آموزش تربیت بدنی بود که بیشترین سهم وی در توسعه آن در یک سازمان حرفه ای بود.

استدلال جالبی که در دوره جنگ پس از جنگ داخلی ایجاد شده و هنوز هم وجود دارد بسیاری از مربیان تربیت بدنی قاطعانه به ارزش گنجاندن برنامه های ورزشی که باعث بهبود آمادگی جسمی مرتبط با سلامت می شود ، اعتقاد داشتند. با این حال ، ورزش ها همچنین در این دوره در ایالات متحده محبوبیت پیدا می کردند. در نتیجه ، اکثر برنامه های تربیت بدنی بر ورزش و بازی متمرکز شده اند.

تاریخچه ورزش –  قرن بیستم

قرن بیستم، سمبل آغاز دوره جدیدی از رهبران تناسب اندام: روسای جمهور ایالات متحده بود. تئودور روزولت اهمیت ورزش و فعالیت بدنی را تشخیص داد و این قدرت را داشت که شهروندان آمریکا را به فعالیت بدنی تشویق کند. او به اشکال مختلف فعالیت بدنی از جمله پیاده روی ، اسب سواری و سایر اقدامات در فضای باز مشغول بود.

جنگ جهانی اول

در اروپا ، جنگ جهانی اول در اوت سال ۱۹۱۴ آغاز شد و ورود ایالات متحده سه سال بعد در سال ۱۹۱۷ رخ داد. با ورود ایالات متحده به نبرد ، صدها هزار نفر از پرسنل ارتش برای جنگ، آماده سازی و آموزش داده شدند. پس از جنگ و پیروزی ، آماری از داده های مربوط به سطح تناسب اندام از پیش نویس منتشر شد. مشخص شد که از هر سه نفر یک نفر برای نبرد مناسب نبوده و بسیاری از افراد آماده شده قبل از آموزش نظامی، بسیار نامناسب بودند. دولت دستور بهبود برنامه های تربیت بدنی در مدارس دولتی را صادر کرد. با این وجود ، با ورود ایالات متحده آمریکا در دهه ۱۹۲۰ و رکود اقتصادی ، علاقه و نگرانی شدید نسبت به سطح آمادگی جسمانی کوتاه مدت وجود داشت.

افزایش علاقه به تناسب اندام در طول دهه کاهش یافته است. الگویی که در طول تاریخ با آن آشنا بوده است این است که بعد از جنگ و پیروزی جنگ ، تمایل جامعه برای استراحت ، لذت بردن از زندگی و ورزش کمتر است. در اکتبر سال ۱۹۲۹ ، بازار سهام سقوط کرد و نشانگر آغاز دهه رکود اقتصادی بود. تا زمان ورود ایالات متحده در جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۱ ، اقتصاد نتوانست بهبود یابد. همراه با بسیاری از جنبه های دیگر زندگی ، میزان تناسب اندام در دوران رکود کاهش یافته است.

علیرغم مشکلاتی که تناسب اندام در این دوران متحمل شد ؛ جک للان ، که سرانجام به عنوان پیشگام راهنمایی تناسب اندام شناخته می شد ، دوران زندگی خود را به عنوان مربی تناسب اندام رسانه ای آغاز کرد.  LaLanne برنامه های بدنسازی از جمله ایروبیک هوازی در آب و ورزش مقاومت را توسعه داد. وی همچنین تعداد زیادی از تجهیزات ورزشی از جمله اولین دستگاه کابل قرقره ، سیستم ایمنی در انجام اسکوات ها به نام دستگاه اسمیت و اولین دستگاه تقویت کننده پا را معرفی کرد. اما تاریخ نشان می دهد که مخترع واقعی جان “جک بلک” پرشینگ ، یک افسر تاکتیکی از وست پوینت در جنگ جهانی اول بود. سه دهه ، ایده های تناسب اندام و برنامه های ورزشی وی هنگامی که توسط تحقیقات مدرن مورد قضاوت قرار می گرفت ، رویکرد صحیحی داشتند.

جنگ جهانی دوم

در طول تاریخ جهانی ، درگیری های نظامی تأثیرات عمده ای بر وضعیت تناسب اندام داشته است. جنگ جهانی دوم و پیامدهای آن در ایالات متحده آمریکا هیچ تفاوتی نخواهد داشت. اساساً ، جنبش مدرن تناسب اندام از تأثیر جنگ جهانی دوم و توسعه متعاقباً جنگ سرد پدید آمده است.

ایالات متحده با بمباران پرل هاربر در ۷ دسامبر ۱۹۴۱ وارد جنگ جهانی دوم شد. سهم مهمی از تناسب اندام در دهه ۱۹۴۰ از دکتر توماس كورتون در دانشگاه ایلینویز به دست آمد.  Cureton   نه تنها فواید بیشماری از ورزش منظم را به رسمیت شناخت ، بلکه سعی در گسترش دانش مربوط به آمادگی جسمانی داشت. وی می خواست به سؤالاتی از قبیل اینکه چه میزان ورزش سالم است و چه نوع ورزش موثرترین است ، پاسخ دهد. مهمتر از همه ، كورتون Cureton  می خواست بداند چگونه آمادگی جسمانی می تواند به بهترین وجه در یک فرد اندازه گیری شود. از مهمترین مشارکت وی ، ایجاد تست های تناسب اندام برای استقامت قلبی تنفسی ، قدرت عضلانی و انعطاف پذیری بود. تحقیقات وی منجر به توصیه های متعدد برای بهبود تناسب اندام قلبی ، از جمله شناسایی دستورالعمل های شدت ورزش لازم برای بهبود سطح تناسب اندام شد. پیشنهادات وی مبنای اساسی برنامه های ورزشی آینده قرار گرفت.

دهه ۱۹۵۰ – ایالات متحده

دوران جنگ سرد ، با توسعه یک فاكتور مهم تأثیرگذار بر جنبش مدرن تناسب اندام معروف به “حداقل آزمایشات تناسب اندام ماهیچه ای در كودكان” توسط كراوس-هیرشلند  مشخص شد. این مطالعه با استفاده از تست های Kraus-Weber برای اندازه گیری قدرت و انعطاف پذیری عضلات در ماهیچه های تنه و پا انجام شد. گزارش شده است که نزدیک به ۶۰ درصد از کودکان آمریکایی، حداقل در یکی از آزمایشات شکست خورده اند. در مقایسه ، تنها نه درصد از کودکان کشورهای اروپایی یکی از آزمایشات را شکست دادند. در طول جنگ سرد ، این تعداد شگفت انگیز رهبران سیاسی را برای ارتقاء سلامتی و تناسب اندام وارد عمل کردند.

وقتی نتایج مطالعات کراس-هیرشلند توسط سناتورهای جیمز کلی و جیمز داف به رئیس جمهور آیزنهاور گزارش شد ، وی با برگزاری کنفرانس کاخ سفید در ژوئن سال ۱۹۵۶ پاسخ داد. از این جلسات دو نتیجه مهم حاصل شد: ۱) تشکیل رئیس شورای تناسب اندام جوانان و ۲) انتصاب کمیته مشورتی شهروندان رئیس جمهور درباره تناسب اندام جوانان آمریکایی. این اولین گام مهم برای کمک به جلب توجه کشور در مورد سطح تناسب اندام بود.

در دهه ۵۰ ، بسیاری از سازمان ها در زمینه آموزش پیام های سطح پایین آمادگی جسمانی ، به آموزش عموم مردم پرداختند. آژانس های متعددی که از اواسط دهه ۱۹۵۰ در ارتقاء تناسب اندام شرکت کرده اند عبارتند از: انجمن بهداشت آمریکا (AHA) ، انجمن پزشکی آمریکا (AMA) ، انجمن آمریکایی برای تربیت بدنی ، تفریحی و رقص (AAPHERD) و شورای تناسب اندام جوانان

کالج پزشکی ورزشی آمریکا (ACSM) در سال ۱۹۵۴ تشکیل شد و ثابت شده است که یکی از سازمان های برتر در ارتقاء سلامت و تناسب اندام به جامعه آمریکایی و سراسر جهان است. ACSM در طول تاریخ خود براساس تحقیقات علمی موضع گیری در مورد موضوعات مختلف مربوط به ورزش را پایه گذاری کرده است.

دهه ۱۹۶۰ – ایالات متحده

رئیس جمهور جان اف کندی یکی از طرفداران اصلی تناسب اندام و مزایای آن در ارتباط با سلامتی برای مردم آمریکا بود. وی در ادامه پیشرفت شورای روسای جمهور در زمینه تناسب اندام جوانان را منصوب کرد و بودجه ویلکینسون را به عنوان رئیس این شورا منصوب کرد. کندی باعث شد دولت فدرال بیشتر درگیر ارتقاء تناسب اندام ملی شود و برنامه های آمادگی خلبانی جوانان را آغاز کرد. تعهد کندی به تناسب اندام را می توان به بهترین نحو خلاصه کرد که وی گفت: “آمادگی جسمانی پایه و اساس سایر اشکال تعالی است.”

دکتر کن H. کوپر ، که به طور گسترده ای به عنوان “پدر جنبش تناسب اندام مدرن” شناخته می شود. در اوایل کار خود ، بر لزوم ارائه داده های اپیدمیولوژیک برای حمایت از مزایای ورزش منظم و سلامتی تأکید کرد. داده ها از هزاران نفر ، پایه و اساس مفاهیم هوازی او شد. ایروبیک ، که در سال ۱۹۶۸ منتشر شد ، پیام قدرتمندی به مردم آمریکا فرستاد – برای جلوگیری از پیشرفت بیماری های مزمن ، ورزش منظم و حفظ سطح آمادگی جسمانی بالا در طول زندگی لازم است. پیام ، برنامه ها و ایده های دکتر کوپر الگویی را ایجاد کرد که از آن تناسب اندام تا زمان مدرن گسترش یافته است.

بحث و نتیجه گیری

ورزش در قرن بیست و یکم ممکن است برخلاف هر چیزی که قبلاً پیش رفته بود ، باشد و از بعضی جهات حتی غیر قابل تشخیص تر شود.

تاریخچه تناسب اندام ، مضامین جذاب را به تصویر می کشد که به قرن بیست و یکم نزدیک است. بررسی  تاریخچه ورزش  نشان می دهد که رهبران جهان ما چه تاثیری می توانند بر سلامت و تناسب اندام بگذارند.

مفهوم ذهن و بدن تحولات دشواری داشته است. بعضی اوقات ، بعضی از فرهنگ ها معنویت را به قیمت آسیب به بدن تجویز می کردند. برخی دیگر مانند  یونان  باستان بر این باور بودند که  ذهن سالم را می توان در بدن سالم یافت.

تحول جالب دیگر تاریخ ، مفهوم ورزش برای بدن و موسیقی برای روح است. برنامه های تناسب اندام امروزی این مفهوم را به طور هماهنگ متحول کرده است.

به نظر می رسد هر چه جوامع بیش از حد به ثروت ، رفاه و سرگرمی خود علاقه مند می شوند سطح آمادگی بدن کاهش می یابد. علاوه بر این ، با پیشرفت فناوری در کنار انسان ، سطح آمادگی جسمانی کاهش یافته است.

امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی را در مورد تاریخچه ورزش در اختیار شما عزیزان قرار داده باشد. اگر نکته ، نظر و یا پیشنهادی در این زمینه دارید می توانید با ما و دیگر همراهان رنگ وارنگ در میان بگذارید.

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.7/5 - (6 امتیاز)