مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۸:۴۸:۳۸ ساعت:     
 چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Wednesday 24 April 2024 میلادی  و   15 شوال 1445 قمری
6642
5 سپتامبر 2016

فریز-کردن-میوه

در ابتدا باید توجه داشته باشید که ،هيچ چيز نمي‌تواند جاي مواد غذايي تازه را بگيرد، پس بعد از توصيه به اينكه بهتر است هر ميوه‌اي را تازه به تازه مصرف كنيد، مي‌توانيد فريزشده‌اش را نيز براي فصولي كه در دسترس نيست، به كار ببريد.
میوه ها و سبزیجاتی که خصوصاً به طور کامل خیلی خوب فریز می شوند عبارتند از: انواع گیلاس ها و بری ها (توت فرنگی، تمشک، بلوبری، زغال اخته، کرانبری و…)،موز، فلفل چیلی، لوبیا، مارچوبه، گوجه فرنگی و ذرت.

در مرحله اول باید میوه‌هایی را خریداری کنید که کاملا سالم باشند و به اصطلاح زدگی نداشته باشند.سپس آنها را به خوبی بشویید و اجازه دهید روی پارچه تمیزی کاملا خشک شوند. در این مرحله باید آنها  را به صورت تک و عده‌ای بسته‌بندی کنید چون باز شدن یخ میوه‌ها و فریز کردن دوباره آنها ارزش غذایی محصول را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و حتی گاهی به صفر می‌رساند. از طرفی بسته‌بندی نامناسب باعث ورود میکروارگانیسم‌هایی به درون محصول می‌شود که هم بافت ظاهری میوه را از بین می‌برد و هم روی میزان ویتامین‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.سپس آنها را درون يک ظرف دربسته يا نايلون ضخيم بريزيد تا بوي ساير مواد موجود در فريزر به درونشان نفوذ نکند. البته فراموش نكنيد كه تا آنجا که می توانید هوای داخل آنها را خارج کنید.

 

منجمد کردن میوه ها:

هلو: به شکل درسته یا نصف شده در شربت قند و یا با پوششی از شکر می توانید به  مدت  ۱۰ ماه  در فریز نگهداری کنید.

آلو و آلوچه: سفت و یا رسیده  این میوه ها را به شکل درسته یا پس از نصف کردن و در آوردن هسته آنها با پوششی از شکر یا بدون آن می توانید در فریزر نگهداری کنید. مدت نکه داری آنها ۱۰ ماه است.

آلبالو ، گیلاس: به شکل درسته یا هسته درآورده با پوششی از شکر یا نمک به مدت ۱۰ ماه قابل نگهداری هستند.

زردآلو: کاملا رسیده و له نشده آن را به مدت بسیار کوتاهی در آب گرم قرار دهید، سپس  پوست آن را بکنید و با پوششی از شکر یا بدون آن به مدت ۱۰ ماه  می توانید در فریزر نگهداری کنید.فریز کردن

گلابی: گلابی را پوست کنید و خرد کنید و برای حفظ رنگ سفید آن مقداری آبلیمو روی آن بریزید و در شربت قند بگذارید و سپس آن را فریز کنید. مدت سالم ماندن ۱۰ ماه  در فریزر است.

تمشک ، توت فرنگی: رسیده و له نشده تمشک و توت فرنگی را در پوششی از شکر یا بدون آن به مدت ۹ تا۱۰ ماه  می توانید نگهداری کنید.

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4/5 - (9 امتیاز)