مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۲۲:۲۶:۲۹ ساعت:     
 پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 18 April 2024 میلادی  و   9 شوال 1445 قمری
4185
10 ژوئن 2018

در این مطلب با آموزش بافت پایه ساده (متوسط) از سایت رنگ وارنگ در خدمت شما علاقمندان به هنر بافتنی با قلاب  هستیم. نام آمریکایی و علامت اختصاری پایه ساده (hdc) half double crochet hsj است . نام انگلیسی و علامت اختصاری این پایه half treble (htr) می باشد.  در نقشه های قلاب بافی پایه ساده به  شکل T نشان داده می شود . به پایه ساده در قلاب بافی پایه متوسط  یا نیم دوبل هم گفته می شود. ارتفاع پایه ساده (متوسط) ۲ زنجیره هست که  این ۲ زنجیره به عنوان اولین پایه متوسط  محسوب می شود . پایه ساده از نظر طول ،حد وسط پایه بلند و پایه کوتاه است . در ادامه ، مراحل بافت پایه ساده با قلاب را با هم مرور می کنیم.

 

آموزش بافت پایه ساده (متوسط)

 

 

مراحل بافت پایه ساده (متوسط)

 

۱. برای این بافت در ابتدا نخ را یک بار دور قلاب می پیچیم و همراه با قلاب وارد زنجيره مي‌كنيم.

 

۲. مجدد نخ را با قلاب مي‌گيريم و همراه با قلاب از درون زنجيره بيرون مي‌كشيم.

 

۳. حالا ۳ حلقه روي قلاب داریم. نخ را به وسيله قلاب گرفته و از هر ۳حلقه روي قلاب رد مي‌كنيم. در این مرحله یک حلقه روی قلاب می ماند و یک پایه متوسط ایجاد شده است. به همین صورت در تمام زنجیره ها یک پایه متوسط کار کنید.

وقتی به انتهای کار رسیدید، برای رفتن به رج بعد، ابتدا ۲ زنجیره بزنید (معادل یک پایه متوسط) و کار را بچرخانید. خانه اول (زنجیره) را رد کنید و از زنجیره دوم به زدن پایه متوسط ادامه دهید. توجه کنید پایه را مانند تصاویر درون هر زنجیره کار کنید.

 

 

مراحل بافت پایه ساده(متوسط)

 

 

 

نکته: اگر روی زنجیره پایه (foundation chain) کار می کنید باید قلاب را وارد سومين زنجيره کنید.

 

تمرین

۱۵ سانت زنجیره بزنید و روی زنجیره پایه متوسط حداقل ۴ رج ببافید، دقت داشته باشید در حین بافتن تعداد پایه ها کم و زیاد نشود و داخل هر زنجیره یک پایه متوسط ببافید.

 

امیدواریم این آموزش مورد توجه و رضایت شما خوبان قرار گرفته باشد. اگر نظری درباره این مطلب دارید می توانید آن را از بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.2/5 - (8 امتیاز)