مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۲۱:۲۶:۲۶ ساعت:     
 پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 28 March 2024 میلادی  و   18 رمضان 1445 قمری
5171
18 سپتامبر 2016

نقاشی روی ماست  یکی از روش های تزیین ماست است. روش تزیین ماست با نقاشی برای علاقمندان به هنر نقاشی و همچنین علاقمندان به هنر سفره آرایی  به ویژه افرادی که به دنبال روش های جدید ، خاص و زیبا هستند بسیار جذاب و لذت بخش است. در این روش به کمک رنگ های خوراکی می توان هر طرح و نقشی از ساده تا پیچیده را روی ماست کشید.

مدل نقاشی روی ماست

از تکنیک نقاشی روی ماست می توانید علاوه برتزیین ماست برای تزیین سس ، انواع بورانی، انواع دسر و پودینگ مانند کاستارد، پان اسپانیا و فرنی استفاده کنید.

اگر می خواهید با چگونگی روش تزیین ماست با نقاشی آشنا شوید و همچنین برای طراحی روی ماست ایده بگیرید پیشنهاد می کنیم با این مطلب از سایت رنگ وارنگ تا پایان همراهی کنید.

آموزش نقاشی روی ماست

تکنیک نقاشی روی ماست در رنگ و طرح های متنوع و گوناگون قابلیت اجرا دارد و هر فرد با مهارت، هنر و خلاقیت خود می تواند طرح های متنوع و زیبایی را خلق کند. برای شروع می توانید از طرح های ساده تر استفاده کنید و بعد از اینکه مهارت و تجربه کافی را کسب کردید به سراغ طرح های مشکل تر و پرکارتر بروید. اگر با آموزش نقاشی روی ماست آشنا شوید مسلما این کار را می توانید  راحت تر و زیباتر انجام دهید.

نقاشی روی ماست

مواد لازم برای نقاشی روی ماست

ماست

طرح

رنگ خوراکی

قلمو یا خلال دندان

روش نقاشی روی ماست

۱. ابتدا طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید.

۲. ماست را در ظرف مناسب بریزید. چنانچه ماست یکدست نیست اول با همزن دستی ماست را هم بزنید تا بافت ماست یکدست شود.

سعی کنید برای طراحی روی ماست ، از ماست سفت و چکیده استفاده کنید تا بعد از نقاشی روی ماست ، طرح کشیده شده ماندگاری بیشتری داشته باشد و هیچ گونه  مشکلی همچون کمرنگ شدن و یا پخش رنگ به وجود نیاید.

۳. طرح را جلوی خود بگذارید و یا در ذهن تان مرور کنید.

۴. رنگ های مورد نیاز را آماده کنید.

۵. حالا طراحی روی ماست را به آرامی و با حوصله شروع کنید. اگر می خواهید خطوط  نازک باشند با استفاده از خلال دندان یا سیخ چوبی و وسایل مشابه، نسبت به ایجاد نقش و طرح اقدام کنید. چنانچه  لازم است خطوط طرح مورد نظرتان ضخیم تر باشد؛ بایستی از قلمو، نظیر قلمو سه صفر برای این منظور استفاده کنید. گاهی اوقات در یک طرح لازم است از هر دو نوع خطوط یعنی نازک و ضخیم استفاده شود.

دقت کنید خلال دندان یا قلمو را نباید داخل ماست فرو کنید بلکه باید طراحی را روی سطح ماست انجام دهید. اگر حین کار و یا در پایان طراحی نیاز داشتید خطوط و نقوش ایجاد شده را کمی مرتب تر کنید ، از خود ماست کمک بگیرید.

تکنیک نقاشی روی ماست

*چنانچه می خواهید از تکنیک نقاشی روی‌ماست برای تزیین دیگر دسرها استفاده کنید لازم است این نکته را بدانید که برای ماست ، سس و فرنی گرم که حالت روان دارند طرح و نقش موردنظرتان را می توانید به کمک خلال دندان و قلمو بکشید اما برای دسرهایی که سفت هستند و حالت روان ندارند باید نقاشی را با قلمو،  مشابه نقاشی روی کاغذ انجام دهید.

مدل نقاشی روی ماست

برای نقاشی روی‌ماست باید از رنگ های خوراکی استفاده کنید. رنگ های ژله ای مناسب ترین رنگ برای طراحی روی ماست هستند. رنگ های خوراکی طبیعی ، رنگ های پودری و رنگ مایع به ترتیب در اولویت های بعدی هستند.

نقاشی روی ماست
نقاشی روی ماست
تکنیک نقاشی روی ماست

با زعفران دم کرده، آب لبو ، آب کلم بنفش و  می توانید رنگ های خوراکی طبیعی داشته باشید. فقط دقت داشته باشید نقاشی با رنگ خوراکی طبیعی  می تواند روی طعم ماست تاثیر بگذارد. به همین دلیل اگر می خواهید از رنگ های خوراکی طبیعی در مهمانی ها برای طراحی ماست استفاده کنید این نکته را در نظر داشته باشید.

روش نقاشی با ماست

تزیین ماست با رنگ خوراکی

مدل نقاشی روی ماست
عکس تزیین ماست با نقاشی
روش عکس تزیین ماست با نقاشی

اگر می خواهید از رنگ پودری خوراکی  استفاده کنید، می توانید کمی از رنگ را با ۱ قاشق ماست رقیق کنید و از آن برای رنگ آمیزی استفاده کنید.

عکس تزیین ماست با نقاشی

اگر هیچ مدل رنگ خوراکی را دسترس  ندارید می توانید به کمی پودر کائوئو مثلا (۱ قاشق مرباخوری )بسته به اندازه طرح ، ۱-۲ قطره آب اضافه کنید و با آن طرح مورد نظر خود را بکشید .حتی از این روش می توانید برای کشیدن طرح منتخب خود استفاده کنید و بعد با رنگ موردنظرتان داخل طرح را پر کنید.

عکس تزیین ماست با نقاشی
نقاشی روی ماست

اگر می خواهید رنگ را پخش کنید کافیست خلال دندان یا قلمو را به شکل دایره وار در محل مورد نظر تان بچرخانید.

نقاشی روی ماست
روش نقاشی روی ماست
روش نقاشی روی ماست

ایده طراحی روی ماست

مدل نقاشی روی ماست

عکس نقاشی روی ماست

روش نقاشی روی ماست

طراحی روی ماست

تکنیک نقاشی روی ماست
روش نقاشی روی ماست

نقاشی روی ماست برای کودکان

ماست سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین‌های گروه B است. با افزودن انواع مغزیجات و میوه ها می توانید ارزش غذایی آن را بیشتر کنید. اگر کودک شما علاقه ای به خوردن ماست ندارد می توانید به کمک  نقاشی ماست کودکانه و تزیین ماست ، او را به خوردن ماست ترغیب کنید. بهتر است برای طراحی ماست کودکان از رنگ های خوراکی طبیعی استفاده کنید.

نقاشی روی ماست برای کودکان
نقاشی روی ماست برای کودکان
نقاشی روی ماست برای کودکان
نقاشی روی ماست برای کودکان
نقاشی روی ماست برای کودکان

تصاویر نقاشی روی ماست برای کودکان

نقاشی روی ماست برای کودکان
مدل نقاشی روی ماست کودکانه

از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید از شما متشکریم. امیدواریم نکات و تصاویر ارائه شده در این مطلب به شما برای تزیین ماست با نقاشی کمک کند. آیا شما تجربه طراحی روی ماست را داشته اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را از طریق بخش ارسال نظر با ما و سایر مخاطبان سایت رنگ وارنگ در میان بگذارید. منتظر دریافت دیدگاه های ارزشمند شما عزیزان هستیم.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com

4.3/5 - (10 امتیاز)