مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۱:۴۷:۰۶ ساعت:     
 شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Saturday 20 April 2024 میلادی  و   11 شوال 1445 قمری
1545
16 اکتبر 2016

%d9%86%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b3

 

 

کاکتوس ها به نور فراوان نياز دارند چون گیاهان روشنایی پسند هستند و قرار دادن آنها در داخل اتاق و پشت پنجره هاي جنوبي بسيار مناسب است.

نور روی رنگ گل ،شکل ظاهری کاکتوسها ،شکل غنچه های گل تاثیر می گذارد . کاکتوس ها درجاهایپرنور  بیابانها و بخشهای کناره کویرها  گلها فراوان  رنگ گل تند و در مکانهای کم نور خانه ها و آپارتمان ها گلها کم با پراکندگی و گلها بی رنگ و  ساقه ها و شاخه ها باریک می شوند.در صورتی که کمبود نور ادامه پیدا کند کاکتوس ضعیف و ناتوان می شود واز بین می رود در صورت ناکافي بودن نور طبيعي، نور مصنوعي نيز مي تواند به عنوان مکمل، به کار رود. نور مصنوعی یعنی استفاده از چراغ اما این که چه نوع چراغی باشد مهم است  لامپ باید مهتابی مسطح باشد که بتواند نور کافی برای رشد گیاه را فراهم سازد.

نکته های مهم دراستفاده از نور مصنوعی این است که لامپ های حرارتی به خصوص با طیف قرمز و آبی اصلا مناسب نیست  توجه کنین که در لامپ های مهتابی نور مرکز لوله از جاهای دیگر قوی تر است پس برای یکنواختی پخش نور بهتر است از چند تا لامپ مهتابی با ردیف مشخص در کنار هم استفاده کنین با نور مصنوعی کاکتوس در تمام سال رشد می کند که خیلی از کاکتوس ها این قضیه را دوست ندارند دلشان می خواهد روند استراحت خودشون داشته باشند پس بهتر میزان نور در زمستان کاهش دهید تا کمی  استراحت کنند  درصورتی که  در کاکتوس رشد تازه ایی به گونه ناهنجاری آغاز گردید نشان دهنده بیش از اندازه بودن نور است..

همچنین کاکتوس ها به نور زیاد نیاز دارند و در نور کم ساقه ها باریک و ضعیف شده و گلدهی رخ نمی دهد. بهترین محل برای نگهداری کاکتوس ها در مجاورت پنجره های جنوبی و در وهله بعد در مجاورت پنجره های شرقی و غربی می باشد که البته در بهار و تابستان می توان کاکتوس ها را در فضای باز هم نگهداری کرد.

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

Rate this post