مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۹:۵۱:۱۸ ساعت:     
 سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Tuesday 23 April 2024 میلادی  و   14 شوال 1445 قمری
8777
14 دسامبر 2020

رنگ سال ۲۰۲۱ (رنگ سال ۱۴۰۰ ) ، توسط شرکت پنتون اعلام شد. کمپانی پنتون Pantone از سال ۲۰۰۰ به بعد هر سال یک رنگ را به عنوان رنگ سال معرفی می کند. این شرکت بعد از رنگ مرجانی در سال ۲۰۱۹ و رنگ آبی کلاسیک در ۲۰۲۰ برای سال ۲۰۲۱ در تصمیمی کم سابقه  دو رنگ  زردِ گرم و خاکستری را انتخاب  و به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ معرفی کرده است.

رنگ سال 2021 و رنگ سال 1400

اگر می خواهید درباره رنگ سال ۲۰۲۱ و ۱۴۰۰ اطلاعات بیشتری کسب کنید با این مطلب تا پایان همراهی کنید.

درباره رنگ سال ۲۰۲۱

همانطور که در بالا اشاره کردیم رنگ خاکستری و رنگ زرد  به عنوان رنگ های منتخب سال ۲۰۲۱ انتخاب شده اند. بنابراین رنگ های ترند سال ۲۰۲۱ را می توان همین دو رنگ  خاکستری نهایی و خنثی (Ultimate Gray ) با کد Pantone ۱۷-۵۱۰۴ و زرد روشن( Illuminating) با کد Pantone ۱۳-۰۶۴۷ دانست.

رنگ سال 2021 و رنگ سال 1400

معمولا کمپانی پنتون هر سال فقط یک رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده و به جهان معرفی می کند. اما امسال باتوجه به شرایط ویژه ای که جهان در آن قرار گرفته ، این کمپانی تصمیم به انتخاب دو رنگ گرفته است. البته لازم به ذکر است که کمپانی پنتون  یک بار دیگر یعنی در سال ۲۰۱۶ نیز دو رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده بود و می توان گفت این دومین بار است که دو رنگ از سوی شرکت پنتون به عنوان رنگ سال به جهان معرفی شده است.

ویژگی‌های رنگ زرد

رنگ زرد یکی از رنگ های گرم و جز رنگهای اصلی می باشد. از لحاظ طیفی رنگ زرد بین رنگ نارنجی و سبز است.این رنگ در اکثر فرهنگ ها نمایانگر دانش ، معرفت، شور جوانی ، آفتاب، شادی و گرما می باشد. رنگ زرد تیره، زرد روشن، زرد لیمویی که در طیف رنگ زرد قرار دارند هریک نماد خاص و متفاوتی برای خود دارند.

رنگ سال 2021 و رنگ سال 1400

ویژگی‌های رنگ خاکستری

خاکستری به هرگونه طیف از رنگ‌های بین سیاه و سفید می گویند. رنگ های نقره‌ای، طوسی، خاکستری روشن و تیره، دودی، سربی و سربی تیره طیف‌های مختلف رنگ خاکستری محسوب می‌شوند. رنگ خاکستری نماد اعتماد و اطمینان، بی طرفی، عقل و هوش، آرامش، سازش، صرفه‌جویی، استقلال ، رسمیت و گاهی افسردگی است.

علت انتخاب رنگ سال ۲۰۲۱ چه بود؟

جهان شرایط سختی را در سال ۲۰۲۰ تجربه کردو انتخاب این دو رنگ زرد و خاکستری بی ارتباط با این اتفاقات و آشفتگی ها نبود.

رنگ زرد انتخاب شده توسط کمپانی پنتون یک زرد درخشان، سرزنده و با نشاط ، رنگی گرم و سرشار از انرژی خورشید و  نوید بخش روزهای درخشان است.

رنگ سال 2021 و رنگ سال 1400

رنگ خاکستری نمادی از عناصر جامد، قابل اعتماد و جاودانه است که پایه محکمی ایجاد می کند. این رنگ که با بقیه رنگ‌ها سازگاری زیادی هم دارد؛ احساس خونسردی، مقاومت و استواری را به ما القا می کند.

این دو رنگ که هر کدام به طور مجزا برای رنگ سال ۲۰۲۱ پیش بینی شده بودند نهایتا در کنار هم قرار گرفته است و پیامی از قدرت و امید را ارائه می‌دهد که ماندگار  و نشاط آور نیز هست. در واقع  ترکیب این دو رنگ می تواند در انسانها حس امید را زنده کند امید نسبت به آینده ای روشن  تر ؛ حسی که این روزها همه جهان به دلیل دست و پنجه نرم کردن با  بحران و آشفتگی های اتفاق افتاده ، بیش از پیش به آن نیاز دارد.

رنگ سال ۲۰۲۱ برای مد و پوشاک

دو رنگ امسال را می توانید در کنار هم به راحتی در پوشش خود استفاده کنید چرا که رنگ خاکستری رنگ خنثی است. اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید لباس و پوشش خود را مطابق با رنگ سال هماهنگ کنید می توانید از مدل های زیر ایده بگیرید.

رنگ سال 2021 و رنگ سال 1400

رنگ لباس سال ۲۰۲۱

رنگ سال 2021 و رنگ سال 1400

مدل لباس زنانه ۲۰۲۱

رنگ سال 2021 و رنگ سال 1400

مد لباس در سال ۲۰۲۱

مد رنگ سال 2021 و رنگ سال 1400

ست زرد و خاکستری زنانه

مد لباس و رنگ سال 2021

مانتو رنگ سال ۲۰۲۱

مانتو رنگ سال 2021

روسری به رنگ سال ۲۰۲۱

روسری به رنگ سال 2021 و 1400

ست زرد و خاکستری مردانه

ست زرد و خاکستری مردانه و رنگ سال 2021

ست زرد و خاکستری کودک

رنگ سال 2021 و ست زرد و خاکستری کودک

رنگ مد سال ۲۰۲۱

رنگ سال 2021 و رنگ سال 1400

ایده طراحی ناخن با رنگ سال ۲۰۲۱

رنگ زرد ، رنگی جذاب و پرانرژی است . برای طراحی ناخن با رنگ زرد می توانید از رنگ های طیف خاکستری برای زیبایی هر چه بیشتر ناخن ها استفاده کنید . پیشنهاد می کنیم اگر اهل طراحی ناخن هستید به بهانه رنگ مد سال ۲۰۲۱ ، حتما از فرصت پیش آمده استفاده کنید و در طراحی ناخن ها دو رنگ زرد و خاکستری را به کار ببرید و به این ترتیب ناخن های خود را به شکلی متفاوت تر و جذاب تر دیزاین کنید.

البته طراحی ناخن با رنگ زرد و همچنین طراحی ناخن با رنگ خاکستری به صورت مجزا نیز به اندازه کافی می تواند زیبا باشد؛ برای این کار می توانید از تصاویر زیر ایده بگیرید.

در نظر داشته باشید طراحی ناخن با رنگ زرد فقط برای سال ۲۰۲۱ زیبا و مد نیست ؛ بلکه به سبب اینکه رنگ زرد ، رنگی پرانرژی و شاد است استفاده از آن برای طراحی ناخن در فصل بهار هم بسیار زیبا و مناسب است. همچنین از آنجایی که این رنگ می تواند تداعی کننده ریزش برگ های پاییزی باشد؛ لذا می توان از این رنگ برای طراحی ناخن در پاییز نیز استفاده کرد.

رنگ لاک ۱۴۰۰

رنگ لاک 1400

طراحی جدید ناخن سال ۲۰۲۱

طراحی ناخن با رنگ سال 2021

عکس طراحی ناخن ۲۰۲۱

طراحی ناخن با رنگ سال 2021

مدل طراحی ناخن ۲۰۲۱

طراحی ناخن با رنگ سال 2021

مدل ناخن سال ۱۴۰۰

مدل ناخن و رنگ سال 1400

طراحی ناخن سال ۲۰۲۱ جدید

مدل طراحی ناخن با رنگ سال 2021

طراحی ناخن با رنگ خاکستری

طراحی ناخن با رنگ سال 2021

جدیدترین مدل دیزاین ناخن ۲۰۲۱

عکس طراحی ناخن با رنگ سال 2021

رنگ لاک سال ۱۴۰۰

رنگ سال 1400

عکس طراحی ناخن با رنگ سال ۲۰۲۱

طراحی ناخن با رنگ سال 2021

مدل دیزاین ناخن ۲۰۲۱ جدید

طراحی ناخن با رنگ سال 2021

مدل طراحی ناخن ۱۴۰۰

طراحی ناخن با رنگ سال 2021

طراحی ناخن با رنگ زرد

طراحی ناخن با رنگ سال 2021

ترندهای دکوراسیون در ۲۰۲۱

به دکوراسیون داخلی خانه در سال ۲۰۲۱ بیشتر توجه می شود چون افراد سعی می کنند، آرامش و انرژی را در خانه با تغییر دکوراسیون به وجود بیاورند. اگر تمایل دارید دکوراسیون خانه را طبق رنگ سال ۲۰۲۱ تغییر دهید می توانید از تصاویر زیر برای این منظور ایده بگیرید. می بینید که با تغییر کوسن ، پرده ، روتختی ، ملحفه ،رومیزی حتی با یک گلدان و یا یک آباژور هم می توانید فضای دکوراسیون را به رنگ سال نزدیک کنید.

در سال ۲۰۲۰ کرونا تمام جوانب زندگی را تحت تاثیر قرار داده است، سازنده های خانه لازم است به فضاهای داخلی خانه بیشتر توجه کنند. مهم است که فضاهای مختلف و جداگانه ای را برای کار ، سرگرمی و استراحت در نظر بگیرند تا شرایط زندگی بهتر شود. همچنین سعی می کنند آرامش را به محیط خانه ها بیاورند به عنوان مثال پنجره های خانه را تا جایی که امکان دارد بزرگ طراحی کنند؛ چون میزان نور طبیعی وارد شده به خانه را به حداکثر می رساند و به افراد داخل خانه انرژی می دهد.

دکوراسیون  داخلی طبق رنگ سال 2021

از آنجایی که مدت زمان بیشتری در خانه هستیم استفاده از رنگ های تند ، شاد و گرم بیشتر مورد توجه قرار می گیرد؛ چون به ما انرژی و نشاط می دهد. همچنین در کنار وسایل مدرن می توانید از وسایل قدیمی مثل انواع میز و صندلی های قدیمی و انواع ظروف استفاده کنید. چیزی که ممکن است به چشم ما ناآشنا باشد. بکارگیری وسایل قدیمی می تواند هیجان را به خانه شما بیاورد و جلب توجه کند و همین اساس ترند ۲۰۲۱ است.

رنگ سال 2021 در دکوراسیون داخلی

استفاده از گل و گیاه و گلدان های طبیعی یکی دیگر از ترندهای دکوراسیون ۲۰۲۱ است چون هم انرژی خوبی دارند و هم برای تصفیه خانه بسیار مفید هستند ، چیزی که این روزها خیلی به آن نیازمندیم.

رنگ سال 2021 در دکوراسیون داخلی

ترندهای دکوراسیون در سال ۲۰۲۱

گل و گلدان به رنگ سال 2021

ترندهای دکوراسیون ۲۰۲۱

دکوراسیون داخلی به رنگ سال 2021

دکوراسیون به سبک سال ۲۰۲۱

دکوراسیون طبق رنگ سال 2021

رنگ سال ۲۰۲۱ در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی با  رنگ سال 2021

استفاده از متریالی که تمیز کردن آنها راحت تر است و همچنین خاصیت آنتی باکتریالی دارند در دکوراسیون در سال ۲۰۲۱ بیشتر از گذشته مورد توجه قرار می گیرد. سطوح فلزی از جنس برنج ، مس و برنز از جمله این سطوح هستند. به عنوان مثال جنس وسایلی مانند شیر آلات، دستگیره های  کابینت های آشپزخانه و درب  خانه و اتاق ها از این فلزات باشد. همچنین استفاده از گرانیت در پیشخوان آشپزخانه بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد.

دکوراسیون طبق رنگ سال 2021

استفاده از وسایلی که جنس طبیعی دارند مثل میز ها و صندلی های چوبی چون حس بهتری را در فرد ایجاد می کند از دیگر ترند های سال ۲۰۲۱ به شمار می رود.

دکوراسیون طبق رنگ سال 2021

عکس دکوراسیون رنگ سال ۲۰۲۱

دکوراسیون داخلی به رنگ سال 2021

ترند های رنگ سال ۲۰۲۱ در دکوراسیون

دکوراسیون طبق رنگ سال 2021

دکوراسیون اتاق خواب طبق رنگ سال ۲۰۲۱

دکوراسیون طبق رنگ سال 2021

اتاق کودک با رنگ سال ۲۰۲۱

اتاق کودک با رنگ سال 2021

رنگ سال ۲۰۲۱ در دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون طبق رنگ سال 2021

ایده دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۲۱

دکوراسیون اتاق خواب 2021 به رنگ سال

مد دکوراسیون در سال ۲۰۲۱

دکوراسیون طبق رنگ سال 2021

دکوراسیون به سبک ۲۰۲۱

دکوراسیون طبق رنگ سال 2021

مروری بر رنگ سال‌ از ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰

بعد از معرفی رنگ سال ۲۰۲۱ بد نیست نگاهی به رنگ سال در سال های گذشته تا سال ۲۰۰۰ داشته باشیم.

رنگ سال ۲۰۰۰: کمپانی پنتون رنگ cerulean ، رنگی بین نیلی و آبی آسمانی یعنی  همان آبی نیلگون را انتخاب کرد.

رنگ سال ۲۰۰۱: fuchsia rose انتخاب شد. fuchsia نام گلی است که در زبان فارسی به گل گوشواره‌ای معروف است و رنگ آن میان قرمز و صورتی مشابه رنگ گل رز است.

رنگ سال ۲۰۰۲: شرکت پنتون رنگ قرمز واقعی بدون هیچ طیف اضافی را به عنوان رنگ سال انتخاب کرد.

رنگ سال ۲۰۰۳: رنگ اعلام شده از سوی کمپانی پنتون برای سال ۲۰۰۳ رنگ آبی آسمانی بود.

رنگ سال ۲۰۰۴: رنگ  Tiger lily یا نارنجی هیپنوتیزم شده  رنگی بود که برای سال ۲۰۰۴ برگزیده شد.

رنگ سال ۲۰۰۵: رنگ آبی فیروزه ای رنگی بود که با الهام از رنگ دریا ها برای این سال به جهان معرفی شد.

 رنگ سال ۲۰۰۶: کمپانی پنتون رنگی بین سفید و نقره‌ای را برای رنگ سال ۲۰۰۶ معرفی کرد.  دلیل این انتخاب حیوانی به نام سکه دریایی sand dollar بود، این حیوان از شاخه خارپوستان است و ظاهری  پهن و صفحه‌ای شکل دارد.

رنگ سال ۲۰۰۷: شرکت پنتون در این سال رنگ قرمز تند را که از فلفل قرمز گرفته بود  و به عنوان تندترین رنگ در میان این سال‌ها بود را انتخاب کرد.

رنگ سال ۲۰۰۸: رنگ Blue Iris  با کد رنگ ۱۸-۳۹۴۳  یعنی آبی سوسنی اننخاب شد.

رنگ سال 2021 و رنگ سال های قبل

رنگ سال ۲۰۰۹:  رنگ میموسا (mimosa) رنگ سال ۲۰۰۹ بود. رنگی شبیه به آب پرتقال که از رنگ یک نوشیدنی به نام (Mimosa) گرفته شده بود.

رنگ سال ۲۰۱۰: رنگ آبی  فیروزه‌ای با کد رنگ ۵۵۱۹-۱۵ به عنوان رنگ منتخب برای این سال معرفی شد.

رنگ سال ۲۰۱۱: Honeysuckle رنگی نزدیک به صورتی  به عنوان رنگ سال ۲۰۱۱ ( سال ۹۰) انتخاب شد. این رنگ از گیاهی به همین نام گرفته شده که در ایران به نام پیچ امین‌الدوله معروف است.

رنگ سال ۲۰۱۲:  در آن سال رنگ tangerine tango یعنی رنگی بین نارنجی و قرمز به عنوان رنگ منتخب اعلام شد.

رنگ سال ۲۰۱۳:  زمرد رنگی از خانواده سبزها یعنی رنگ  Emerald با کد ۵۶۴۱- ۱۷ برای رنگ سال ۲۰۱۳ به جهان معرفی شد.

رنگ سال ۲۰۱۴: رنگ انتخابی برای این سال رنگی نبود جز رنگ ارکیده درخشان radiant orchid  که از طیف بنفش است.

رنگ سال ۲۰۱۵: رنگ Marsala که رنگی بین قرمز و قهوه ای است به عنوان رنگ سال ۲۰۱۴ و رنگ سال ۹۴ معرفی شد.

رنگ سال ۲۰۱۶:  کمپانی پنتون برای اولین بار دو رنگ را به عنوان رنگ سال معرفی کرد. رنگ رز کوارتز Rose Quartzو آبی ملایم (Serenity)  دو رنگ منتخب برای رنگ سال ۲۰۱۶ بودند.

رنگ سال ۲۰۱۷: رنگ Greenery یعنی رنگ سبزی که کمی هم زرد دارد به عبارت دیگر سبز چمنی  به عنوان رنگ سال ۲۰۱۷ برگزیده و اعلام شد.

رنگ سال ۲۰۱۸: رنگ Ultra Violet یا بنفش فوق العاده در سال ۲۰۱۸ به عنوان رنگ سال از سوی کمپانی پنتون معرفی شد.

رنگ سال ۲۰۱۹: رنگ  LIVING CORAL  یعنی رنگ مرجانی زنده با کد ۱۶-۱۵۴۶ به عنوان رنگ منتخب برای سال ۲۰۱۹ اعلام شد.

رنگ سال ۲۰۲۰:  رنگ آبی کلاسیک classic blue  از سوی شرکت پنتون به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ برگزیده شد.

سخن پایانی

امیدواریم سال ۲۰۲۱ (سال ۱۴۰۰ ) توام با روشنایی ، امید ، آرامش و راحتی برای همه مردم جهان به ویژه هم وطنان عزیزم باشد.

سعی کردیم در این مطلب به ترند های رنگ سال ۲۰۲۱ در دکوراسیون ، مد لباس و طراحی ناخن به صورت مختصر و مفید نگاهی بیندازیم و شما را با رنگ مد سال ۲۰۲۱ بیشتر آشنا کنیم. نظر شما در مورد رنگ سال ۲۰۲۱ میلادی و رنگ سال ۱۴۰۰ شمسی چیست؟ آیا رنگ  های معرفی شده را می پسندید؟ خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در این باره با ما و دیگر همراهان خوب سایت رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com

4.7/5 - (14 امتیاز)