مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۰:۰۷:۲۶ ساعت:     
 شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳  برابر با  Saturday 27 July 2024 میلادی  و   20 محرم 1446 قمری
6470
31 دسامبر 2019

مدتی قبل ، رنگ سال ۲۰۲۰ / رنگ سال ۹۹ توسط موسسه پنتون Pantone اعلام شد. هر ساله طبق روال سالهای اخیر، رنگ سال با نزدیک شدن به سال جدید میلادی در ماه دسامبر ( آذر ) توسط این موسسه انتخاب و معرفی می شود. با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال افراد زیادی منتظر اعلام رنگ سال توسط این موسسه هستند تا از آن در مد و فشن ، طراحی ها و انواع محصولات  استفاده کنند.

هر چند انتخاب رنگ سال توسط کمپانی پنتون بر روی تعیین رنگ انواع پوشاک ، مد و فشن و دکوراسیون می گذارد اما این موضوع دلیلی بر بی توجهی طراحان و تولید کنندگان به سایر رنگ ها نیست . اگر شما هم می خواهید با رنگ سال ۲۰۲۰ – رنگ سال ۹۹ آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم با ادامه این مطلب از سایت رنگ وارنگ همراه شوید.

مختصری درباره کمپانی پنتون Pantone

آقای لارنس هربرت (Lawrence Herbert) فارغ التحصیل رشته شیمی  در سال ۱۹۶۳ میلادی روشی را برای استاندارد کردن رنگ ها پایه گذاری کرد. با این کار به هر رنگ یک شماره اختصاص داده می شود.

اعلام رنگ سال 2020 تو سط کمپانی پینتون

به این ترتیب مشکل برداشت های متفاوت افراد از هر رنگ حل و برطرف شد. به دنبال این ابتکار آقای لارنس کمپانی خود را تاسیس و نام آن را پنتون Pantone نامید. Pantone یک زبان جهانی از رنگ است که صنایع مختلفی از جمله پوشاک ، منسوجات آرایش و زیبایی ،طراحی داخلی و صنعتی می توانند از خدمات آن استفاده کنند.

امروزه بیش از ۱۰ میلیون طراح و تولیدکننده در سراسر جهان برای کمک به تعریف ، برقراری ارتباط و کنترل رنگ از الهام گرفته تا تحقق ، به خدمات Pantone متکی هستند. پنتون از سال ۲۰۰۰ میلادی هر ساله ، یک رنگ را انتخاب و معرفی می کند. عوامل متعددی در انتخاب رنگ سال تاثیر گذارند و نهایتا رنگ منتخب توسط این کمپانی اعلام می شود. به عنوان مثال رنگ سال ۲۰۱۹ رنگ مرجانی ، رنگ سال ۲۰۱۸ رنگ بنفش و رنگ سال ۲۰۱۷ رنگ سبز انتخاب و معرفی شدند.

رنگ سال 2020 و رنگ سال های گذشته

 

رنگ سال ۲۰۲۰ – سال ۹۹ چه رنگیه؟

رنگی که به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ توسط کمپانی پنتون معرفی شد، رنگ آبی کلاسیک classic blue می باشد. رنگ آبی کلاسیک آرام بخش است و می تواند این آرامش را به انسان منتقل کند. آبی کلاسیک یکی از طیف های رنگ آبی محسوب می شود. این رنگ در گروه رنگهای سرد دسته بندی می شود. رنگ classic blue  القا کننده حس اعتماد به آینده و آرامش است. چیزی که این روزها نیاز به آن بیشتر از زمانهای گذشته احساس می شود.

رنگ سال 2020

آبی کلاسیک رنگی است که محدودیتی از لحاظ سن ، جنس و فصل ندارد و افراد می توانند از زیبایی و آرامش آن در پوشش ، آرایش و دکوراسیون استفاده کنند. پیش بینی می شود رنگ منتخب امسال به احتمال زیاد مورد پسند و علاقه افراد زیادی قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که  برخی سایت ها رنگ سال را به اشتباه رنگ سفید مرجانی اعلام کرده اند ؛ در صورتی که رنگ امسال همان طور که گفته شد رنگ آبی کلاسیک است و رنگ سفید مرجانی فقط یک پیشنهاد بوده که نهایتا به عنوان رنگ سال انتخاب نشده است.

رنگ های  مناسب و مکمل با رنگ سال ۲۰۲۰

افراد بسیاری دوست دارند رنگ مو ، آرایش ، لباس ،مانتو ،کیف و کفش خود را با رنگ سال هماهنگ کنند. اگر شما هم جزء این دسته افراد هستیدپیشنهادهای خوبی برای شما داریم . برای داشتن یک استایل شیک و مد روز لازم است با نحوه ست کردن لباس ها و پوشش خود و چگونگی استفاده از رنگ های مختلف در کنار هم آشنا باشید.می توانید رنگ آبی کلاسیک را به تنهایی در لباس و اکسسوری های خود استفاده کنید . اما خوب است بدانید که رنگهای زیادی قابلیت استفاده در کنار رنگ آبی کلاسیک را دارند. بنابراین به راحتی می توانید استایل شیک و مورد پسند خود را ضمن پیروی از مد روز داشته باشید.

 

رنگ های مکمل رنگ آبی کلاسیک

نحوه ست کردن لباس با رنگ سال 2020

 

شما می توانید رنگ آبی کلاسیک را در کنار رنگ هایی همچون فیروزه ای ، سبز، زرد، نارنجی ، سفید، قرمز ، یاسی، قهوه ای، خاکستری ، لیمویی ،صورتی ، بنفش استفاده کنید. حالا که با رنگ های  مناسب و مکمل با رنگ سال ۲۰۲۰ آشنا شدید ، می توانید از هریک از این رنگ ها طبق سن ، سلیقه ،روحیات ، رنگ مو ، آرایش و دیگر موارد در استایل خود استفاده کنید.

ست کردن لباس بر اساس رنگ سال 2020

البته در نظر داشته باشید که رنگ هایی مثل زرد و قرمز در کنار رنگ امسال تضاد نسبتا زیادی را به وجود می آورد، اگر با این تضاد مشکلی ندارید استفاده از این دو رنگ زیبا در کنار رنگ آبی کلاسیک به شما پیشنهاد می شود.پیشنهاد دیگر این است که  برای حفظ تعادل می توانید از رنگ های تند مثل زرد در ابعاد کوچکتر مثل کیف و دیگر اکسسوری ها استفاده کنید، البته این موضوع کاملا سلیقه ای است. در این بین استفاده از رنگ های خنثی مثل سفید، خاکستری و مشکی می تواند ترکیب ساده و مطمئن تری باشد .

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما چه نظری درباره رنگ آبی کلاسیک دارید؟ لطفا نظرات و دیدگاه های خود را درباره رنگ سال ۹۹ و همچنین این مطلب، با ما به اشتراک بگذارید.

pantone.com

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.4/5 - (5 امتیاز)