مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۱:۵۱:۱۴ ساعت:     
 سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Tuesday 16 April 2024 میلادی  و   7 شوال 1445 قمری
6174
11 سپتامبر 2016

با آگاهی از زمان کاشت سبزی خوردن می توانید نسبت به کاشت سبزی خوردن اقدام کنید. حتی اگر فضای زیادی برای کاشت و پرورش سبزی در خانه ندارید می توانید با استفاده از گلدان این کار را هر چند در مقادیر کم انجام دهید .

زمان کاشت سبزی خوردن

سبزی خوردن برای داشتن رشد مناسب ، مانند هر گیاه دیگری نیازمند داشتن شرایطی است. به منظور تامین شرایط مطلوب برای رشد سبزی ، لازم است اقداماتی صورت بگیرد. یکی از این اقدامات انتخاب زمان مناسب برای کاشت است. چنانچه کاشت سبزی خوردن در زمان مناسبی انجام نشود؛ نباید انتظار نتیجه مطلوب داشت. در ادامه بهترین زمان کاشت سبزی خوردن را با هم مرور می کنیم.

انواع سبزی خوردن

از متداول ترین سبزی هایی که به عنوان سبزی خوردن مورد استفاده قرار می گیرند می توان به ریحان ، شاهی ( تره تیزک ) ، تربچه ، پیازچه ، تره ، خرفه ، مرزه ، ترخون و نعنا اشاره کرد. در این میان سبزی هایی مانند مرزه ، ترخون و نعنا علاوه بر استفاده به صورت تازه خوری و سبزی خوردن ؛ به عنوان سبزی معطر هم بسیار پر کاربرد هستند.

زمان کاشت سبزی خوردن و عکس سبزی خوردن

معمولا افراد بر اساس ذائقه و سلیقه خود همه یا تعدادی از این سبزیجات را به عنوان سبزی خوردن میل می کنند. اما به دلیل اینکه هر یک از سبزی های ذکر شده خواص ویژه خودشان را دارند برای بهره مندی از تمام خواص همه انواع سبزی خوردن؛ پیشنهاد می شود که این دسته از افراد سعی کنند سایر سبزی های خوردن را نیز در سبد غذایی خود قرار دهند. از آنجایی که برخی سبزیجات نظیر شوید و جعفری قابلیت خام خواری دارند و دارای خواص بیشماری هستند؛ برخی افراد تمایل دارند این سبزیجات را در کنار دیگر انواع سبزی خوردن میل کنند.

زمان کاشت انواع سبزی خوردن

اغلب سبزیجات را می توان در دو فصل بهار و پاییز کاشت. به صورت کلی می توان گفت برای پیشگیری از عدم جوانه زنی و همچنین سرمازدگی سبزیجات در فصل پاییز؛ افرادی که ساکن مناطق شمالی هستند بهتر است سبزیجات را اوایل پاییز تا اواسط پاییز بکارند و کسانی که در مناطق گرم زندگی می کنند بهتر است در اواسط پاییز تا اواخر پاییز نسبت به کاشت سبزیجات اقدام کنند. در ادامه به صورت دقیق تر بهترین زمان کاشت سبزی خوردن اشاره خواهیم کرد.

ریحان basil : بهار و پاییز در مناطق معتدل ؛ پاییز در مناطق گرمسیری

زمان کاشت سبزی خوردن - ریحان

شاهی یا تره تیزک Cress : بهار و پاییز در مناطق معتدل ؛ پاییز در مناطق گرمسیری

زمان کاشت سبزی خوردن - شاهی

تربچه Radish : بهار و پاییز در مناطق معتدل ؛ پاییز و اواسط زمستان در مناطق گرمسیری

زمان کاشت سبزی خوردن - تربچه

پیازچه green onion  : بهار و اوایل تا اواسط پائیز در مناطق معتدل ؛ پاییز و اواخر زمستان در مناطق گرمسیری

زمان کاشت سبزی خوردن - پیازچه

تره persian leek : بهار و يا اواسط شهریور تا اواسط مهرماه در مناطق معتدل ؛ پاییز در مناطق گرمسیری

زمان کاشت سبزی خوردن - تره

خرفه purslane : مطلوب ترین کاشت در بهار و تابستان یعنی از ماه فروردین تا شهریور

زمان کاشت سبزی خوردن - خرفه

مرزه savory : بهترین زمان برای کاشت مرزه اوایل بهار تا اوایل تابستان است.

زمان کاشت سبزی خوردن - مرزه

ترخون tarragon : اوایل بهار زمان مناسبی برای تکثیر رویشی ترخون (از طریق قلمه‌های ساقه‌ای و پاجوش) و فصل پائیز زمان مناسبی برای تکثیر ترخون از طریق تقسیم ریشه است.

زمان کاشت سبزی خوردن - ترخون

نعنا mint : در دو فصل بهار و پائیز انجام میشود اما کشت بهاره به کشت پائیزه ترجیح دارد. همچنین بهترین زمان کاشت در بهار بعد از رفع خطر سرما و در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد می باشد.

زمان کاشت سبزی خوردن - نعنا

شوید dill : بهار و پاییز در مناطق معتدل و پاییز در مناطق گرمسیری

زمان کاشت سبزی خوردن - شوید

جعفری parsley : اوایل بهار و پاییز در مناطق معتدل؛ اوایل پاییز در مناطق گرمسیری

زمان کاشت سبزی خوردن - جعفری

در این مطلب سعی کردیم درباره زمان کاشت سبزی خوردن  اطلاعاتی را در اختیار علاقمندان به کاشت سبزی قرار دهیم. امیدواریم به کمک این مطلب دیگر در زمان کاشت انواع سبزی خوردن مشکلی نداشته باشید. لطفا با گذاشتن کامنت ؛ نظرات ، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر همراهان سایت رنگ وارنگ  به اشتراک بگذارید.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com

4.5/5 - (6 امتیاز)