مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۱:۳۵:۲۳ ساعت:     
 جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Friday 26 April 2024 میلادی  و   17 شوال 1445 قمری
2217
13 جولای 2017

با مدل های زیبا از تزئین انواع پلو و چلو از سایت رنگ وارنگ در خدمت شما عزیزان هستیم. برنج از غلات مهم است و تقریباً غذای اصلی نصف مردم کره زمین می باشد و از لحاظ مواد غذایی بسیار غنی است.از نظر طب ایرانی برنج ، معتدل و خشک است البته بستگی دارد آن را چگونه درست کنید. برنج آبکش شده سرد است و آب آن گرم، در حالی که برنج کته شده گرم است. برنج  به دو صورت پلو و چلو طبخ می شود و آن را در یکی از وعده های غذایی ناهار یا شام و در برخی موارد در هر دو وعده غذایی میل می کنند.

اگر برنج را پس از آبکش  کردن با سبزي ها و گوشت و مرغ و انواع حبوبات دم کنند، به آن پلو می گویند و اگر که پس از آبکش کردن آن را به تنهايي دم بگذارند و بعد از دم کشيدن با خورش و انواع گوشت و کباب ها مصرف کنند به آن چلو گویند. به چلو، برنج سفید هم گفته می شود. پلو از تنوع زیادی برخوردار است و چلو را هم می توان همراه با غذاهای متنوعی میل کرد.

تزئین انواع پلو و چلو

 

از انواع پلوهای ایرانی می‌توان به باقلاپلو، سبزی پلو، شوید پلو ،مرصع‌پلو، شیرین پلو، زرشک پلو، آلبالو پلو، هویج پلو،زیره پلو،ماش پلو ، نخودپلو ،عدس پلو ، رشته پلو ، استانبولی پلو ، لوبیا پلو ،میگو پلو ، کلم‌ پلو و… اشاره کرد.

از انواع چلوهای ایرانی می‌توان به چلو کباب ،چلو گوشت ،چلو مرغ ،انواع چلو خورشت و … اشاره کرد.

معمولا در تزئین چلو از زعفران، زرشک و ته دیگ استفاده می کنند و پلو را علاوه بر این موارد با محتویات مخصوص به آن پلو  تزئین می کنند. رنگ وارنگ در ادامه نمونه هایی زیبا از تزیین انواع  پلو و چلو ، تقدیم شما عزیزان می کند تا از آن ها ایده بگیرید و بتوانید جلوه زیباتری به پلو و چلویی که آماده کرده اید، بدهید. امیدواریم این تزئینات مورد پسند شما خوبان قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.7/5 - (4 امتیاز)