مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۳:۴۸:۴۲ ساعت:     
 جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 29 March 2024 میلادی  و   19 رمضان 1445 قمری
2210
5 دسامبر 2019

این آموزش قلاب بافی  را به نحوه بافت پایه بلند اختصاص داده ایم. این پایه به نام های دیگری همچون پایه دوبل ، پایه ۲ مرحله ای و پایه تک نرده هم شناخته می شود. نام آمریکایی و علامت اختصاری پایه بلند (dc) double crochet می باشد. نام انگلیسی و علامت اختصاری پایه بلند یا دوبل treble (tr) است. نماد این بافت در نقشه به شکل  می باشد.  برای شروع بافت دوبل در هر رج، ۳ زنجیره لازم است.

 در مطالب پیشین بافت ساده (متوسط ) و پایه کوتاه را آموزش دادیم.  در ادامه مطلب با آموزش پایه بلند با قلاب همراهی کنید. برای درک بهتر این آموزش با تصاویر مرحله ای همراه شده است .

 

مراحل انجام بافت پایه بلند یا دوبل

 

 

نحوه بافت پایه بلند یا نیم دوبل در قلاب بافی

 

 

  1. برای شروع تعدادی زنجیره بزنید. زنجیره را نبافته و از زنجیره چهارم شروع کنید. قبل از فرو کردن قلاب در زنجیره چهارم باید یک دور نخ را دور قلاب بپیچید.
  2. حالا نخ را بیرون بکشید تا روی قلاب ۳ حلقه درست شود.
  3. نخ را به قلاب حلقه کنید و از دو حلقه بیرون بکشید.
  4. روی قلاب ۲ حلقه می ماند. در این مرحله نخ را به دور قلاب حلقه کنید و از ۲ حلقه باقی مانده بیرون بکشید. به این ترتیب یک پایه نیم دوبل یا بلند بافته اید.
  5. برای بافت پایه نیم دوبل بعدی ، نخ را دور قلاب بپیچید و آن را داخل زنجیره بعدی می کنیم . همینطور به بافت ادامه می دهیم تا رج کامل بافته شود.
  6. برای بافت رج بعد در انتهای ردیف،  ۴ زنجیره می بافیم و کار را برمی گردانیم و مجدد شروع به بافتن کنید.

 

توجه :

حتما بافت این پایه را تمرین کنید . با تمرین کردن هم بر بافت مسلط می شوید و هم کم کم سرعت بافتن شما بالا می رود.

 

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد. چنانچه نظر یا پیشنهادی درباره این آموزش دارید می توانید آن را از بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

3/5 - (2 امتیاز)