مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۲۳:۱۸:۲۳ ساعت:     
 جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 19 April 2024 میلادی  و   10 شوال 1445 قمری
774
1 مارس 2017

بازی مناسب کودک 3 تا 6 ماهه

 

 

بازی یکی از اعمال روزمره کودک است و کوششی است که به تمام وجود او بستگی دارد. بازی بهترین شکل فعالیت طبیعی هر کودک محسوب می گردد و مناسب ترین راه برای بروز و رشد استعداد او به شمار می رود.

تمام آنچه كه بايد وارد ذهن كودك زير ۷ سال شود تنها و تنها از طريق حس و تجربه عيني امكان‌پذير است و چنين آموزشي شكل بازي به خود مي‌گيرد؛ چرا كه انسان در اين سن هنوز فاقد هوش انتزاعي است.

اگر به دنبال بازی مناسب برای کودک ۳ تا ۶ ماهه هستید با ما همراه شوید . در این مطلب می خواهیم شما را با ۲ بازی که می توانند برای افزایش هوش و خلاقیت  کودک از ۳ تا ۶ ماهگی موثر باشد، آشنا کنیم. پس لطفا با ما همراه شوید.

 

 

بازی اول: تمرین مهارت های بینایی

 

تمرین مهارت های بینایی در شش ماه اول زندگی ضروری است. همچنین نوزادان عاشق نگاه کردن به چهره های مهربان و جذاب و اسباب بازی های رنگی هستند.

روش بازی :

۱-اسباب بازی های رنگی مختلفی را بردارید و آنها را یکی یکی در مقابل نوزادتان آهسته عقب و جلو ببرید. آنقدر این کار را ادامه دهید تا توجه نوزادتان به آن اسباب بازی جلب شود و با چشم هایش حرکت آن را دنبال کند.

 

بازی دوم: شناختن دست

در ۳ تا ۶ ماه اول زندگی نوزادان به مرور شناخت بیشتری نسبت به دست هایشان پیدا می کنند و می فهمند که کارهای زیادی می توانند با دست هایشان انجام دهند. آنها مرتب به دستهایشان نگاه می کنند آنها را مقابل صورتشان می گیرند و به این طرف و آن طرف تکان می دهند.

 

* دست های کودکتان را در دست بگیرید و به آرامی مقابل صورتش بیاورید و سپس آنها را به هم بزنید.همین طور که دارید دست می زنید،شعر زیر را هم برایش بخوانید:

روش بازی :

کوچولوی نازم دست بزن.

دستاتو هی به هم بزن.

دستاتو بذار رو صورت من.

دستاتو هی به هم بزن.

 

به جای کلمه “من”،اسم هر کس دیگری که دارد برای کودک شعر می خواند گفته شود،مثلا “صورت بابا” یا “صورت مامان.

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

Rate this post