مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۷:۲۹:۳۵ ساعت:     
 شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Saturday 20 April 2024 میلادی  و   11 شوال 1445 قمری
2328
18 آوریل 2019

عکاسی  از کودکان چالش برانگیز است و مشکلات خاص خود را نیز دارد. برای عکاسی  از کودکان ضمن داشتن مهارت  و  سرعت عمل باید صبور هم بود تا بتوانید عكس هاي خوبي بگیرید.توجه داشته باشید که جذابیت و زیبایی عکس های کودکان فقط در در یک ژست خنده دار خلاصه نمی شود. حالات ظریف و زیرکانه فرزند کوچکتان، اخمها، ادا و اطوارها  ،غذا خوردن ،زمانی که کودک غرق بازی و فعالیت است و… هریک می توانند سوژه خوبی برای عکاسی باشند.البته گاهی هم لازم است تا با شکلک ها و حرکاتی که انجام می دهید کودک را وادار به  تغییر  حالات و پز های خود کنید. در ضمن لازم نیست همیشه بچه وسط کادر باشد. می توانید کادربندی‌های مختلف را امتحان کنید.

اگر می خواهید از فرزندانتان عکس بگیرید و موقعیت های زیبا و خاص زندگی او را ثبت کنید نباید عکاسی از فرزندتان را به آتلیه محدود کنید چون با این کار  خیلی از لحظه‌های زیبای او را از دست می‌دهید.

در عکاسی از کودکان ابتکار به خرج دهید او را کنار عروسک‌هایش، کنار قابلمه‌های آشپزخانه، توی کمد، یا جاهای خنده‌دار دیگر بگذارید و از او عکس بگیرید. چتر، کلاه، موبایل یا تلفن در کنار بچه‌ها فرم‌های زیبایی درست می‌کند. از بچه‌ها با خوراکی‌های‌شان عکس بگیرید. لباس‌های آن‌ها را درآورید و بگذارید تا می‌خواهند با خوراکی‌های‌شان خرابکاری کنند.استفاده از وسایل و لوزام کودک و حتی بزرگسالان مثل كفش ها يا عينك و يا لباس بزرگي كه تن كودك مي كنيد در عكس جالب خواهد بود.

محیط باز و خارج از خانه، هم می تواند گزینه خوبی برای عکاسی از کودکان باشد چون در محیط باز، نور بسیار زیبا و طبیعی تر است که همین موضوع می تواند بر کیفیت عکس تاثیر مثبت بگذارد.

در ادامه مدل هایی از عکاسی از کودکان و نوزادان را دراختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید  با ایده گرفتن از آنها عکس های متنوع ،متفاوت، خلاقانه  و جذاب تری را از دلبندانتان ثبت کنید .

پس اگر به دنبال ایده های عکاسی از کودکان و  نوزادان خود هستید، لطفا  با ما و یکسری از این ایده ها همراه شوید .

 

 

 

 

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.6/5 - (5 امتیاز)