مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۴:۲۲:۴۲ ساعت:     
 پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 18 April 2024 میلادی  و   9 شوال 1445 قمری
3703
26 دسامبر 2017

خلاقیت ساده تر از آن است که فکر می کنیم. فقط باید باور داشته باشیم که همه ما این توانایی خدادادی را داریم و با کمی تفکر و تغییر نگرش در برخورد با مسائل می توانیم به راحتی ایده های بکر و راه حل های منحصر به فردی برای مسائل و مشکلات پیدا کینم.

بسیاری از مردم برداشت‌ها و تصورات نادرستی از خلاقیت دارند. این برداشتها باعث شده که آنها خلاقیت را موضوعی پیچیده و دست‌نیافتی تصور کنند. براي فعال شدن استعداد بالقوه خلاقيت در افراد بايد زمينه تقويت نگرش مثبت به آزادي فكر و ارائه طرح هاي جديد فراهم آيد و با اعتماد به نفس از واكنشهاي نامطلوب دوري گزينند.

افراد خلاق می‌توانند مسئله را از جنبه‌های مختلف بررسی کنند و در مدت کوتاهی ایده‌ها و راه‌ حل های متعددی پیشنهاد نمایند که بسیاری از آنها تازگی دارند و قبلا برای حل این مسئله به کار نرفته‌اند.

ممکن است بعضی از این ایده‌ها غیرمنطقی و یا غیرعملی به نظر برسند، ولی فرد خلاق با نگرش خلاقانه خود به موضوع، با تغییر و ترکیب این ایده‌های به ظاهر غیرمنطقی، راه‌حل یا راه‌حل‌هایی را ارئه می‌دهد که بسیار بهتر و موثرتر از روش معمول، مشکل را حل می‌کند.

کاربرد خلاقیت بسیار گسترده بوده و شما می‌توانید از آن در کارها و مسائل کوچک زندگی روزمره تا مسائل بسیار پیچیده علمی و در سطح جهانی استفاده نمایید.

خلاقیت در خانه و انجام کارهای خلاقانه و متفاوت در منزل کمک می کند طراحی های جدید و تزیینات مختلفی داشته باشیم.برای انجام خلاقیت در خانه نیازی به صرف هزینه های زیاد و سنگین نیست و با کمی ابتکار و با وسایلی که در منزل دارید می توانید بهترین ایده ها را در منزل اجرا نموده و از هنر و ابتکارات جدید خود لذت ببرید.در ادامه شما را با چند ایده خلاقانه برای ساخت و کاربردی کردن جعبه آشنا می کنیم .

 

 

 

 

 

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.3/5 - (3 امتیاز)