مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۲۲:۲۱:۴۶ ساعت:     
 پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 28 March 2024 میلادی  و   18 رمضان 1445 قمری
30514
28 نوامبر 2019

ساخت گل رز با حنا یکی از گزینه هایی است که از آن می توان برای تزیین حنا کمک گرفت.  تزیین حنا به شکل گل رز طرفداران زیادی دارد به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مطلب از سایت رنگ وارنگ را به آموزش گل رز با حنا اختصاص دهیم. برای درک بهتر سعی کردیم این آموزش را با تصویر همراه کنیم . بعد از آموزش چگونگی تهیه خمیر حنا با ماندگاری خوب و فوت و فن های تهیه آن ، به آموزش گل رز با حنا می پردازیم. از گل رز حنایی می توان  به صورت تک شاخه به عنوان گیفت ، سبد گل ، دسته گل و یا تزیین حنا در مراسم حنابندان استفاده کرد. امیدواریم  این آموزش یعنی ساخت گل رز با حنا مورد استفاده و رضایت شما عزیزان قرار بگیرد. پیشنهاد می کنیم مطالعه و مشاهده این آموزش را از دست ندهید.

 خمیر حنا

برای اینکه یک حنای با کیفیت و با ماندگاری خوب داشته باشیم ؛ بهتر است که آن را به صورت خمیر در بیاوریم. خمیر حنا را با روشهای مختلفی تهیه می کنند. می توانید  خمیر حنا را به شکل زیر تهیه کنید.

مواد لازم برای خمیر حنا

حنا: ۳ پیمانه

چسب چوب: ۱/۵  پیمانه

روغن مایع : به مقدار لازم

طرز تهیه خمیر حنا

حنا و چسب چوب را با هم ترکیب می کنیم . سپس کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم. حالا این خمیر را تا جایی ورز می دهیم که نرم و لطیف شود. خمیر حنای آماده شده را در ظرف در بسته یا کیسه فریزر می گذاریم و ۱ شبانه روز به آن استراحت می دهیم. حنای آماده شده را در پوشش مناسب قرار داده و در محیط نگهداری کنید. نیاز به نگهداری حنا داخل یخچال نیست. با این خمیر می توانید به راحتی کار کنید و به شکل دلخواه از قبیل گل و طرح های مختلف در بیاورید.

نکاتی در مورد تهیه خمیر حنا

۱. بهتر است حنا را قبل از ترکیب با چسب چوب، الک کنید .

۲. برای راحتی کار می توانید در ابتدا مواد را به کمک وسیله ای مثل قاشق ترکیب کنید و بعد با دستکش مواد را ورز بدهید.

۳. از روغن مایع به منظور جلوگیری از ترک نخوردن حنا استفاده می کنیم . همچنین روغن موجب می شود کار کردن با حنا، راحت تر باشد و حنا به دست نچسبد.

 

آموزش ساخت گل رز با حنا

۱. برای درست کردن گل رز با حنا کمی از خمیر حنا (تقریبا کمی بزرگتر از فندق) بردارید و آن را به شکل اشک در بیاورید.

۲. برای مرکز گل لازم نیست اشک را صاف کنید دو طرف اشک را به شکل کشیده دربیاورید مانند تصویر ۱

۳. برای درست کردن گلبرگ ها باید به کمک یک سطح صاف خمیری که به فرم اشک در آورده اید را باز کنید . مانند تصویر ۲

*برای پهن کردن خمیر نباید فشار زیادی وارد کنید. خمیر حنا نسبت به خمیر گل چینی کمی شکننده تر هست پس باید کمی ضخامت داشته باشد و خیلی خیلی نازک نشود.

۴. حالا اشکی را که صاف کرده اید را روی لبه انگشت نگهدارید و به کمک ابزار گلسازی لبه گلبرگ را مسطح و نازک تر کنید. مانند تصویر ۳

* اگر ابزار گلسازی به حنا می چسبید می توانید برای رفع مشکل، آن را کمی با وازلین چرب کنید.

آموزش گل رز با حنا

۵. در مرحله بعد کف دست خود را کمی گود کنید . گلبرگ را روی گودی دست نگه دارید و با انگشت شصت فشار دهید تا گلبرگ فرم بهتری بگیرد. مانند تصویر ۴

 

ادامه آموزش درست کردن گل رز با حنا

۶. بعد لبه های گلبرگ را به سمت بیرون حالت می دهیم. برای پوشش اشکی که برای مرکز گل آماده کردیم  2 گلبرگ درست کرده و لبه های گلبرگ را به سمت داخل حالت می دهیم.

۷. گلبرگ ها را آماده کنید. اجازه دهید حدود ۳ دقیقه هوا بخورد تا نیمه خشک شود. سپس گلبرگ ها را به کمک کمی چسب چوب بچسبانید.

۸. برای اینکه فرم گل رز در نهایت زیبا شود در ابتدا با ۲ گلبرگ ، اشک بزرگی را که برای مرکز گل آماده کردید را پوشش بدهید. با این کار شکل غنچه را کامل می کنیم. از وسط گلبرگ قبلی گلبرگ بعدی را قرار می دهیم و هر گلبرگ را مابین گلبرگ قبلی می گذاریم. هر ردیف جدید را حدود ۱ میلی متر بالاتر از ردیف داخلی قرار می دهیم و نیاز نیست سایز گلبرگ را بزرگتر کنیم.

برای ردیف اول ، ۲ گلبرگ

ردیف دوم ، ۳ گلبرگ

ردیف سوم ، ۴ گلبرگ  و… این کار را تا زمانی که به سایز دلخواه برسید ادامه دهید. مانند تصویر ۵

نکاتی درباره تزیین حنا به شکل گل رز

۱. اگر گل رز را برای درست کردن دسته گل یا سبد گل می خواهید، می توانید گل ها را در چند سایز درست کنید.

۲. چنانچه می خواهید گل رز ، ساقه داشته باشد بهتر است در انتهای کار که گل آماده شد، ساقه را نصب کنید. چون اگر بخواهید از ابتدا ساقه بزنید به دلیل اینکه خمیر حنا مانند خمیر گل چینی انسجام ندارد حین کار اذیت می شوید و گلبرگ ها خوب حالت نمی گیرند. هر گل که آماده شد آن را روی سطحی مثلا پارچه بگذارید تا فرم بگیرد بعد ساقه را از داخل گل رد کنید. از خلال دندان ، سیخ چوبی و … می توانید به عنوان ساقه استفاده کنید.

۳. چسب چوب بعد از خشک شدن بی رنگ می شود بنابراین نگران مشخص بودن رنگ چسب هنگام نصب و مونتاژ گلبرگ ها نباشید.

۴. اگر احساس کردید خمیری که آماده کردید در حین کار کمی سفت شده با اسپری کردن کمی آب ، این مشکل را برطرف کنید.

امیدواریم بتوانید تزیین حنا به شکل گل  رز  را به کمک این آموزش به راحتی انجام دهید و از دیدن گلهای رزی که با هنر خود خلق کرده اید لذت ببرید. چنانچه نظر و یا تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را از قسمت ارسال دیدگاه با ما و دیگر کاربران سایت در میان بگذارید.

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.1/5 - (42 امتیاز)