مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۲۳:۳۴:۲۹ ساعت:     
 جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 19 April 2024 میلادی  و   10 شوال 1445 قمری
8447
2 فوریه 2019

با تزیین سالاد فصل از بخش سفره آرایی سایت رنگ وارنگ در خدمت شما خوبان هستیم. همانطور که می دانید ، سالاد فصل یکی از پرمصرف‌ترین سالادهاست که در بیشتر مهمانی ها و هنگام تفریح در دل طبیعت یا پارک یکی از اجزای جدا نشدنی سفره ها محسوب می شود. مصرف سبزیجات همراه غذا و یا به عنوان سالاد از بهترین عادات غذایی ایرانیان است که قرون متمادی در سفره غذایی ایرانیان موجود بوده است. سالاد فصل همواره از تازه ترین میوه ها و گیاهان تهیه می شود و به دلیل داشتن فیبر و انواع ویتامین ها موجب شده تا به یکی از سالم ترین و مفید ترین خوردنی ها تبدیل شود.

سالادفصل را به شیوه های مختلفی می توان تزیین کرد. در ادامه رنگ وارنگ تصاویر منحصر به فرد و زیبا از تزیین سالاد فصل مجلسی را با شما علاقمندان به هنر سفره آرایی به اشتراک می گذارد. با استفاده از تزیین ها و یا ایده گرفتن از آنها می توانید تزیینات جالب و متنوعی را خلق کنید و از خوردن این سالاد خوشمزه بیشتر لذت ببرید.

تزیین سالاد فصل

سالاد یک اصطلاح عمومی است که برای انواع مختلفی از سبزیجات برگ دار که بیشتر به صورت خام خورده می شوند مورد استفاده قرار می گیرد. یک سالاد را می توان به صورت ویژه ای در ظرف چید و تزیین کرد و یا اینکه به شکل نامنظم و درهم برهم در ظرف قرار داد.اینکه مواد تشکیل دهنده سالاد چطور چیده شوند به مواد غذایی در دسترس ، نوع ظرف ، سلیقه ، ذوق و خلاقیت و البته فرصتی که برای این کار در اختیار دارید ، همگی در چگونگی تزیین سالاد فصل تاثیرگذارند.

تزیین سالاد فصل در ظروف گرد (به شکل دایره)

مواد غذایی مورد استفاده در سالاد فصل  ضمن کم کالری بودن ؛ سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر هستند. مطابق با فصل از موادغذایی مختلفی در تهیه سالاد استفاده کنید. با این کار هم تنوع  در سالاد مصرفی خود به وجود آورده اید و هم از خواص دیگر مواد غذایی دیگر هم بهره مند شده اید.

season's salad
Salad

از سالادها به عنوان غذای سالم می توان نام برد. سس مورد استفاده برای طعم دادن به سالاد معمولاً سس سالاد نامیده می شود.بهتراست آنها را با سس های خانگی میل کنید تا سلامت سالاد ها دو چندان شود.

Decoration season's salad
سالاد فصل

فبیر موجود در سبزیجات مورد استفاده به عنوان سالاد ضمن اینکه در فرد موجب احساس سیری می شوند ،می توانند منجر به  کاهش سطح کلسترول خون شوند. جایگزینی یک غذای پر کالری و سنگین با یک سالاد سالم یک روش عالی برای لاغر شدن است.

Decoration season's salad
تزیین سالاد فصل

کاهو یکی از رایج ترین  ومحبوب ترین سبزیجات مورد استفاده در تهیه سالاد در سراسر جهان است. کاهو منبع غنی از ویتامین K و ویتامین A و یک منبع معتدل از فولات و آهن است.

season's salad
Decoration season's salad

خیار مورد استفاده در سالاد بسیار کم کالری است. خیار خاصیت آبرسانی دارد. خوردن خیار حرکات روده را تسریع کرده همچنین حاوی چندین آنتی اکسیدان از جمله ویتامین C ، بتاکاروتن و منگنز و همچنین فلاونوئیدها ، تری تپن ها و لیگنان ها است که خاصیت ضد التهابی دارند.

سالاد فصل
season's salad
تزیین سالاد فصل
Salad

تزیین سالاد فصل در ظروف مستطیلی (به شکل مستطیل)

سالاد فصل بسته به فصل از سبزیجات و صیفی جات مختلف مانند کاهو، انواع کلم، هویج،گوجه،خیار، پیاز، ذرت، اسفناج، جوانه ها، انواع میوه تشکیل می شود و به همین دلیل بسیار متنوع و پرطرفدار است.

سالاد فصل

در سالادهای فصل بر اساس مواد غذایی در دسترس و موجود در هر فصل می توانید به بشقاب سالاد خود تنوع بدهید و از خوردن  انواع سالاد فصل لذت ببرید.

Decoration season's salad

سالادها را می توان به عنوان غذای سبک ، کم کالری و بسیار سالم نام برد. مواد مغذی موجود در سالاد به سنتز کلاژن کمک می کند.

تزیین سالاد فصل
Salad
Decoration season's salad
سالاد فصل
تزیین سالاد فصل
season's salad

برای خوشمزه تر کردن این نوع سالاد از انواع سس به عنوان چاشنی می توان استفاده کرد که براساس مواد تشکیل دهنده سالاد و همچنین ذائقه و شرایط جسمی افراد ترکیبات  متنوع  و متفاوتی  پیدا می کند. معمولا برای پیدا کردن طعم مناسب این سس از موادی همچون آب لیمو ،آب نارنج، آب غوره ، سرکه ، نمک ، فلفل ، آویشن ، روغن زیتون ، ماست ، کمی شکر استفاده می شود.

تزیین سالاد فصل در ظروف مربعی (به شکل مربع)

با برش ها و البته چیدمان متفاوت سبزیجات مورد استفاده در سالاد می توانید تنوع بیشتری به تزیینات بشقاب سالاد بدهید. و سالادهای ترد و خوشمزه و پر خاصیت را با تزیینات زیباتری میل کنید.

سالاد فصل
Salad
تزیین سالاد فصل

می بینید که خلق تزیین زیبا برای سالاد فصل خیلی مواقع نیاز به ابزار و مهارت بالایی ندارد، فقط کافیست کمی خلاقیت و سلیقه را چاشنی کار کنید و اجزا سالاد را زیباتر و متفاوت تر در ظرف سالاد بچینید.

Decoration season's salad

گوجه فرنگی به عنوان یکی از اجزای سالاد فصل منبع خوبی برای ویتامین C ، پتاسیم ، فولات و ویتامین K است.  برای کاهش التهاب و احتباس آب در بدن مفید است. گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است. لیکوپن نوعی ماده معدنی است که به اثبات رسیده است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سرطان را در افراد کاهش می دهد. همچنین  گوجه فرنگی برای کاهش وزن مناسب است چون لپتین موجود در آن می تواند متابولیک را تنظیم کند.

سالاد فصل

هویج به عنوان یکی دیگر از مواد غذایی مورد استفاده در تهیه سالاد برای کاهش وزن مناسب است . تحقیقات نشان داده مصرف هویج  در کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت چشم در ارتباط است. همچنین هویج منبع خوبی از بتاکاروتن ، فیبر ، ویتامین K ، بیوتین، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها می باشد.

season's salad
سالاد فصل
Decoration season's salad

 

 

تزیین سالاد فصل درسایر ظروف

کلم بروکلی ،کلم بروکسل، کلم بنفش (کلم قرمز ) ، ذرت ، زیتون سبز و سیاه ، تربچه ، ترب ، قارچ ، انواع جوانه ها ، چغندر لبویی ،انار، می توانند از دیگر مواد غذایی مورد استفاده در سالاد فصل مجلسی باشند.

تزیین سالاد فصل

کلم یکی دیگر از مواد غذایی مورد استفاده در تهیه سالاد است. کلم سرشار از فیبر است و حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی از جمله پلی فنول ها و ترکیبات گوگرد ی است. کلم سرشار از ویتامین C و K است ، یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند افراد را در برابر بیماری های قلبی ، برخی از سرطان ها و کاهش بینایی محافظت کند.

Salad
season's salad

اگر سالاد مصرفی خود را تزیین کنید علاوه بر زیباتر شدن میز غذا ، می توانید افراد به ویژه کودکان را برای خوردن این غذای سالم بیشتر ترغیب کنید.

Decoration season's salad
season's salad

اکنون می توانید سالاد را به شکلی زیبا و متنوع تزیین کنید؛ فقط کافی است کمی وقت بگذارید تا نتیجه دلخواه را بدست آورید.  امیدواریم با دیدن این تزیین ها ایده های متنوع و زیبایی را در اختیار شما خوبان قرار داه باشیم. اگر این مطلب برای شما مفید بود و یا اینکه نظر و توصیه ای در این باره دارید خوشحال می شویم آن را با رنگ وارنگ و دیگر همراهان در میان بگذارید.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com  

4.8/5 - (16 امتیاز)