مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۷:۲۳:۲۱ ساعت:     
 شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Saturday 20 April 2024 میلادی  و   11 شوال 1445 قمری
31710
12 فوریه 2017

پارکینگ مقوایی یک نمونه از کاردستی های کاربردی و خلاقانه است. با ساخت پارکینگ  با مقوا کودکان به ویژه پسر بچه ها ساعات زیادی را می توانند با ماشین های خود بازی کرده و سرگرم شوند. همه والدین این تجربه را دارند که کودکان در اکثر مواقع بعد از مدتی  بازی کردن با اسباب بازی های خود از آنها خسته شده و دیگر تمایلی به بازی کردن با آنها را ندارند. این موضوع به تنوع طلبی  و تمایل کودکان در تجربه کردن بازی های مختلف مربوط می شود و البته در این میان از سن کودک و اقتضای آن نمی توان غافل شد. به همین دلیل است که اسباب بازی ای که زمانی برای کودک جذاب بوده  و او تمایل زیادی برای بازی با آن داشته ممکن است بعد از گذشت چند  ماه دیگر آن چنان جذابیتی برای کودک نداشته باشد؛ البته در این بین استثنائاتی هم وجود دارد. علاوه بر این خیلی از والدین از مرتب کردن و سر و سامان دادن به اسباب بازی کودکان و هزینه هایی که باید برای تهیه آنها بپردازند ، شکایت دارند. برای رفع این مشکل یکی از راهکارها ساخت اسباب بازی با وسایل در دسترس و دور ریز است. ساخت پارکینگ مقوایی ( کاغذی) یکی از انواع کاردستی با وسایل دور ریختنی و بازیافتی است . این نوع اسباب بازی ها و کاردستی ها را می توان بعد از اینکه کودک دیگر تمایلی به بازی کردن با آنها نداشت دور انداخت.

در ادامه عکس  چندین مدل پارکینگ مقوایی را با شما به اشتراک می گذاریم . شما می توانید این نمونه ها را بسازید و یا با ایده گرفتن از آنها ، طبق سلیقه خودتان تغییراتی در آنها ایجاد کنید و به این ترتیب پارکینگ برای ماشین بازی فرزندتان تهیه کنید. برای مشاهده تصاویر و آشنایی با روش ساخت پارکینگ ماشین با مقوا برای کودکان با این مطلب  تا پایان همراهی کنید.

پارکینگ مقوایی

ساخت پارکینگ مقوایی

شاید پارکینگ مقوایی مانند پارکینگ های پلاستیکی یا چوبی دوام و استحکام نداشته باشد اما نباید از فواید و  مزایای ساخت پارکینگ کاغذی (مقوایی ) غافل شد. برخی از فواید و مزایای ساخت پارکینگ مقوایی عبارتند از :

۱. سازگار با محیط زیست است.

۲. خلاقیت کودکان پرورش پیدا می کند .

۳. .کودکان ساعاتی را می توانند به خوبی سرگرم شوند .

۴. فرصتی برای در کنار هم بودن و بازی کودکان با والدین فراهم می شود. اگر سن کودک پایین است ، کودک می تواند در کنار والدین خود به ساختن بپردازد در این صورت کودک علاوه بر بازی می تواند مهارت های خود را افزایش دهد.

۵. کودکان می توانند مطابق با سلیقه ، تعداد و اندازه ماشین های خود یک پارکینگ برای ماشین های خود بسازند و با اعمال سلیقه خود می توانند از بازی با آن لذت بیشتری ببرند.

۶. با صرف هزینه خیلی اندک  می توانید کودک خود را خوشحال کرده و دنیای کودکانه اش را زیبا تر کنید.

پارکینگ مقوایی ماشین کودکان

روش ساخت پارکینگ با مقوا

زمانی که هوا برای بازی کردن در خارج از خانه مناسب نیست و یا به هر دلیلی نمی توانید کودکان را برای بازی کردن به محیط بیرون از خانه ببرید با ساخت این کاردستی می توانید کودک خود را در خانه سرگرم کنید. برای ساخت پارکینگ ماشین اسباب بازی با مقوا به وسایل خیلی پیچیده و گران قیمت نیاز نیست. به کمک هر جعبه خالی و مقوای دور ریز مثل جعبه  پیراهن ، جعبه دستمال کاغذی ،جعبه کبریت، کارتن های خالی مواد غذایی مانند پیتزا  و با استفاده از  نوارچسب ساده و رنگی ، چسب مایع و حرارتی می توانید به راحتی پارکینگ ماشین اسباب بازی بسازید و به کمک رنگ و دیگر اجزا و علائم آن را زیباتر کنید.

اگر می خواهید پارکینگ طبقاتی مقوایی بسازید می توانید با استفاده از رول دستمال کاغذی و هر چیزی مشابه آن، هر طبقه را ایجاد و محکم کنید. همچنین به کمک یک سطح شیب دار مقوایی ، طبقات پارکینگ را به هم متصل کنید.

پارکینگ مقوایی

برای ساخت پارکینگ مقوایی

۱. ابتدا طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید.

۲. بعد از اینکه طرح  مورد نظرتان را انتخاب کردید ، وسایل لازم را آماده کنید.

۳. اگر همه یا قسمت هایی از کارتن ها و مقوا ها نیاز به رنگ آمیزی دارند، نسبت به انجام این کار اقدام کنید؛ زیرا بعد از ساخت این کار سخت خواهد بود.

۴. طبق مدل مقوا ها را برش بزنید و به هم متصل کنید.

ایده ساخت پارکینگ با کارتن

پارکینگ مقوایی

پارکینگ طبقاتی مقوایی

پارکینگ مقوایی کودکان

پارکینگ با مقوا

پارکینگ مقوایی طبقاتی

ساخت پارکینگ با کارتون

پارکینگ مقوایی

ساخت پارکینگ با کاغذ و مقوا

روش ساخت پارکینگ مقوایی

مدل پارکینگ با مقوا

پارکینگ مقوایی

ساخت پارکینگ با کارتن

عکس پارکینگ مقوایی

مدل ساخت پارکینگ کاغذی

ساخت پارکینگ مقوایی

ساخت پارکینگ کاغذی

پارکینگ مقوایی

مدل گاراژ ماشین با مقوا

پارکینگ مقوایی

ساخت پارکینگ کاغذی و مقوایی

ایده ساخت پارکینگ مقوایی

کاردستی پارکینگ

پارکینگ مقوایی

ساخت پارکینگ ماشین با مقوا

مدل پارکینگ مقوایی

ساخت پارکینگ با کارتون

پارکینگ مقوایی

ساخت پارکینگ کاغذی و مقوایی

پارکینگ مقوایی

مدل ساده ساخت پارکینگ ماشین با مقوا

پارکینگ مقوایی

ساخت پارکینگ با کارتن

پارکینگ مقوایی

ساخت پارکینگ ماشین اسباب بازی

پارکینگ مقوایی

مدل پارکینگ با کارتون

پارکینگ مقوایی

بهتر است کودک خود را در ساخت این کاردستی مشارکت دهید با این کار  ضمن افزایش  مهارت و خلاقیت  کودک ، او از بازی با کاردستی که خودش در ساخت آن همکاری داشته لذت بیشتری می برد.

آیا شما هم تجربه ساخت  پارکینگ با کارتن و مقوا را داشته اید؟ لطفا تجربیات خود را در زمینه ساخت پارکینگ ماشین کودکان با مقوا از بخش ارسال نظر در انتهای این مطلب با ما به  اشتراک بگذارید. ضمنا خوشحال می شویم با گذاشتن کامنت ، ما را از نظرات ارزشمند خود درباره این مطلب مطلع کنید.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com

4.2/5 - (36 امتیاز)