مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۳:۲۴:۴۵ ساعت:     
 جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 29 March 2024 میلادی  و   19 رمضان 1445 قمری
3839
7 جولای 2017

در این مطلب می خواهیم  روشهای تمیز کردن پشت ظروف تفلون و چدن را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. همانطور که پاکیزگی  داخل ظروفی که در آن غذا تهیه می کنیم اهمیت دارد ، نباید از تمیز بودن و نظافت  پشت این ظروف غفلت کرد. سوختگی و سیاه شدن پشت این ظروف ، هم باعث زشت شدن  ظاهر این ظروف و هم چسبندگی آنها به مرور زمان می شود. اگر به دنبال رفع این مشکل از ظروف خود هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در ادامه به نکات و راه حل هایی برای پیشگیری و همچنین رفع این لکه ها می پردازیم.

 

 

تمیز-کردن-پشت-ظروف-تفلون-و-چدن

 

 

 

پیشگیری از لک شدن و سوختگی پشت ظروف تفلون و چدنی

 

در درجه اول با رعایت ۳ نکته  ساده می توانید از به وجود آمدن  این لکه ها پیشگیری کنید. این نکات عبارتند از:

۱- زمانی که می‌خواهید آشپزی کنید، ابتدا با شعله کم ظرف مورد نظر را گرم کنید تا به گرمای دلخواه برسد. به هیچ عنوان از همان ابتدا شعله را زیاد نکنید زیرا علاوه بر لک کردن ظرف، سطح نچسب آن نیز آسیب می‌بیند.

۲- سعی کنید از شعله پخش کن برای زیر قابلمه و ماهیتابه استفاده کنید.

۳-وقتی حرارت زیر ظرف را زیاد می کنید ،ظرف را به حال خود رها نکنید چون هر لحظه امکان سر رفتن غذا وجود دارد،در این حالت مقداری ازغذا به بدنه بیرونی و کف بیرونی ظرف تماس پیدا می کند ودر صورت عدم تعویض ظرف ، غذای سر رفته بر اثر حرارت می سوزد و ایجاد لک می کند

پس با رعایت این ۳ نکته ساده می توانیم از به وجود آمدن این لکه ها پیشگیری کنیم اما اگر بنا به دلایلی پشت  ظروف تفلون وچدن لک شده با روشهایی که در ادامه برایتان خواهیم گفت می توانید نسبت به برطرف کردن این لکه ها اقدام کنید.

 

 

روشهای تمیز کردن پشت ظروف تفلون و چدن

 

۱-به وسیله آب داغ ،مایع ظرفشویی و اسکاچ می توانید نسبت به پاک کردن این لکه ها اقدام کنید.

 

۲-سرکه سفید را مستقیما رو ی لکه بریزید و با اسکاچ یا ابر شروع به شستشو کنید.

 

۳-استفاده از آب اکسیژنه و جوش شیرین: این دو ماده را با هم ترکیب کرده و به صورت یک لایه ضخیم روی  قسمت سوخته به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید و سپس با اسکاچ بشویید.

* آب اکسیژنه (پروکسید ) را می توانید از داروخانه  تهیه کنید این ماده خاصیت سفید کنندگی  دارد، در هنگام استفاده  مراقب دستانتان باشید .

 

۴-استفاده از آب اکسیژنه، جوش شیرین،  سرکه سفید  و اسکاچ: به این صورت که جوش شیرین را روی محل مورد نظر ریخته و آب اکسیژنه روی آن بریزید به مقداری که کمی مرطوب شود  بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه در این حالت بماند،سپس سرکه سفید روی آن اسپری کنید بگذارید ۱ ساعت مواد روی ظرف بماند، بعد با اسکاج و آب بشویید .

 

۵-  استفاده از بیکینگ  پودر (بیکینگ سودا ) و سرکه سفید: به این ترتیب که ۲ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر  را در ظرفی ریخته و با آب مخلوط کنید. سپس اسکاچ را در محلول فرو کرده و با آن به جنگ چربی‌ها بروید! می‌توانید سرکه سفید را هم به این محلول اضافه کنید.

*بیکینگ  پودر (بیکینگ سودا ) را از فروشگاه‌های لوازم قنادی و سوپر مارکت ها می توانید خریداری کنید.

 

۶-شستشو با مواد پاک کننده آشپزخانه :خیلی از مواد شوینده آشپزخانه می توانند  به ما در پاک کردن ظروف  سوخته یا سیاه شده کمک کنند ، مثل مواد سفید کننده و گاز پاک کن ،پودر رخشا و …

 

شما می توانید بر حسب امکانات و  موادی که در دسترس دارید و همچنین بر اساس میزان لکه ها یکی از روشهای ذکر شده را انتخاب کرده و از تمیزی ظروف خود لذت ببرید.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ شما چه روشهای دیگری برای تمیز کردن پشت ظروف تفلون و چدن می شناسید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان خوب سایت رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید.

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

Rate this post