مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۴:۰۴:۲۵ ساعت:     
 جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 19 April 2024 میلادی  و   10 شوال 1445 قمری
40295
7 ژوئن 2017

 

با آموزش ژله ماهی از سایت رنگ وارنگ در خدمت شما خوبان هستیم. همانطور که می دانید به روش های مختلفی می توان دسر و ژله را تهیه و تزیین کرد. یکی از این روش ها، تهیه و تزیین ژله به شکل ماهی  می باشد. برای درست کردن این مدل ژله ، می توانید از هر نوع پودر ژله و در هر رنگ و طعمی طبق سلیقه خود استفاده کنید؛ اما بهتر است در انتخاب رنگ و ترکیب آن با سایر رنگ ها دقت بیشتری داشته باشید. در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ و یا رنگ های مناسب در کنار تزیین زیبا است که می تواند  در نتیجه نهایی بسیار تاثیر گذار باشد. در ادامه بعد از آشنا کردن بیشتر شما با طرزتهیه ژله ماهی ، تصاویری از این ژله را با شما به اشتراک می گذاریم تا با ایده گرفتن از آنها بتوانید در انتخاب رنگ و تزیین تصمیم راحت تر و بهتری را بگیرید و و ژله های جذاب و زیبایی را خلق کنید.

با آموزش ژله ماهی از سایت رنگ وارنگ در خدمت شما خوبان هستیم.در ادامه بعد از آشنا کردن بیشتر شما با طرزتهیه ژله ماهی ، تصاویری از این ژله را با شما به اشتراک می گذاریم تا با ایده گرفتن از آنها بتوانید در انتخاب رنگ و تزیین

 

 

 

 

 

مواد لازم و طرز تهیه ژله ماهی

 

مواد لازم

 

قالب ماهی

پودر ژله در رنگ های دلخواه

شیر یا بستنی

آب جوش

شکلات های سنگی، پاستیل و… در صورت نیاز برای تزیین

رنگ های خوراکی ترجیحا طبیعی در صورت لزوم

 

طرز تهیه

در ابتدا لازم است در این دستور  به مقدار مواد اشاره ای نشده چون بر اساس حجم و اندازه قالب و بر اساس رنگ انتخابی ،مقادیر متفاوت خواهد بود. و بیشتر سعی داریم  به نکاتی که لازم است برای  تهیه این ژله رعایت شود بپردازیم.

 

۱ . بهتر است برای تهیه این  ژله نسبت به حالت های معمول، از میزان مایعات کمتری استفاده کنید تا هنگام برگرداندن قالب ، شکل ماهی به هم نریزد و ظاهر ماهی کاملا حفظ شود.

 

  1. اگر می خواهید بخشهایی از بدن ماهی را رنگی کنید می توانید ۱-۲ قاشق از مواد ژله را بردارید و به آن۲-۱ قطره رنگ خوراکی ترجیحا طبیعی اضافه کنید. یا از ژله سفید رنگ استفاده کنید که می توانید آن را با کمک شیر یا بستنی به همراه ژله آلوئه ورا تهیه کنید.

 

  1. اگر نمی خواهید از ژله بستنی در تهیه این ژله استفاده کنید ؛ بهتر است برای اینکه رنگ ماهی بهتر و زیباتر باشد با کمک مقداری شیر یا بستنی رنگ ژله را کمی مات کنید.

 

  1. چنانچه تصمیم دارید قسمت هایی از بدن ماهی به رنگ دیگری باشد باید این کار را بسته به مدل و طرح مورد نظر ، مانند سایر ژله های چند رنگ در چند مرحله انجام دهید.

 

  1. اگر می خواهید ماهی را در زمینه آبی رنگ قرار بدهید می توانید از ژله بلوبری و یا ژله آلوئه ورا و کمی رنگ خوراکی آبی کمک بگیرید. با کمی شیر و یا بستنی می توانید رنگ ژله را مات کنید. اینکه زمینه آبی رنگ، به صورت صاف و یکنواخت باشد و یا به صورت برجسته و برش خورده به سلیقه خودتان بستگی دارد.

 

  1. با ماژیک خوراکی ، انواع رنگ خوراکی و قلمو و یا شکلات می توانید چشم و سایر جزییات بدن ماهی را کامل کنید.

 

  1. در نهایت ظرف سرو ژله را طبق سلیقه خود تزیین کنید.

 

 

ایده هایی برای تهیه و تزیین ژله ماهی

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا  مدل های آورده شده در این مطلب توانست مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار بگیرد؟ رنگ وارنگ از نظرات و پیشنهادات شما عزیزان استقبال خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.9/5 - (7 امتیاز)