مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۵:۱۶:۵۹ ساعت:     
 پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 25 April 2024 میلادی  و   16 شوال 1445 قمری
3691
13 اکتبر 2019

با آموزش یک مدل شال گردن پاپیونی  از سایت رنگ وارنگ  در خدمت شما عزیزان هستیم. شال گردن پاپیونی را به روش های مختلفی  می توان بافت و در مدل های مختلفی می توان تزیین کرد. در این مطلب با آموزش کامل این شال گردن شیک  و متفاوت همراه شما خوبان هستیم. چنانچه از طرفداران این مدل شال گردن هستید پیشنهاد می کنیم این  آموزش را از دست ندهید.

 

 

بافت شال-گردن-پاپیونی

 

 

آموزش روش بافت شال گردن پاپیونی

 

بیشتر بافت این شال گردن رکن است یعنی همه دانه ها را هم در رج رفت و هم در رج برگشت باید به رو یا به زیر بافت .

برای شروع  بافت این مدل شال گردن باید ۳ دانه سر بیندازیم.

رج اول را به زیر می بافیم.در رج سوم ۱ دانه به تعداد دانه هامون اضافه می کنیم یعنی الان ۴ دانه داریم. حالا این ۴ دانه را به زیر می بافیم.

زیاد کردن دانه ها را را تا هنگامی ادامه می دهیم که تعداد دانه ها از ۳ عدد به ۳۰ عدد برسد.

اگر کاموایی که استفاده می کنید ضخامت متوسطی دارد بعد از اینکه بافت به حدود ۵ سانت رسید می توانید بدون کم و زیاد کردن بافت را ادامه دهید.

در این مرحله به یک سنجاق احتیاج داریم الان دانه هایمان که ۳۰ عدد هست را یک در میان داخل سنجاق می کنیم. به این ترتیب که با دانه اول که کاری نداریم دانه دوم ، چهارم و… را داخل سنجاق کرده و دانه دیگر را داخل میل نگه می داریم.

برای اینکه این کار بهتر انجام شود باید خیلی آرام ۳۰ دانه را از میل دربیاورید . به همان شکلی که گفته شد دانه ها را یک درمیان داخل سنجاق می کنیم و ۱۵ دانه داخل میل را شروع به بافتن می کنیم.

*با این کار دو تا ۱۵ تا می شود. این دوسری ۱۵  تایی را جدا می بافیم بعد دوباره همه را داخل یک میل می کنیم این کار برای قسمت برگ یا پایین شال هست.

 

نحوه بافت شال گردن پاپیونی

 

 

 

روش بافت شال-گردن-پاپیونی

 

 

بافت را به شکل کشباف انجام می دهیم .کشباف را به شکل ساده یا به مدل آمریکایی می توانید ببافید.

توصیه می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با انواع کشباف  مطالعه مطلب  معرفی انواع بافت کشباف | راهنمای ۱۸ مدل بافت کشباف را از دست ندهید.

حدود ۳- ۴ سانت کشباف را می بافیم و دانه ها را از میل خارج می کنیم و داخل سنجاق نگه می داریم. حالا  دانه هایی که داخل سنجاق بود را در آورده و داخل میل بافتنی می کنیم و به صورت کشباف حدود همان ۳- ۴ سانت می بافیم.

پس از اینکه این قسمت را بافتیم مجددا ۳۰ دانه را داخل یک میل کنار هم می کنیم. حالا ما دوباره ۳۰ دانه داریم و باید برای دور گردن بافته شود. اگر این شال گردن را برای کودک می بافید حدود ۲۴-۲۶ سانت کافی است. بافت دور گردن را به هر مدلی که در نظر دارید رکن یا هر مدل دیگری  که دوست دارید می توانید ببافید .

هنگامی که اندازه دور گردن را بافتید این دفعه دانه ها را دو تا یکی می کنیم به ۱۵ دانه می رسانیم و حدود ۳-۴ می بافیم.

پس از اینکه ۳-۴ سانت بافتید یک بافت یک ژته می اندازیم تا تعداد دانه ها از ۱۵ به ۳۰ دانه برسد.

 

ادامه مراحل  بافت شال گردن پاپیونی

 

حالا در این مرحله ۳۰ دانه را ، ۳ سانتی متر بافت رکن می بافیم و بعد از ۳ سانتی متر چه رج رفت چه رج برگشت ابتدای رج را یعنی دانه اول را که در می آوریم دو دانه بعد را دو تا یکی می کنیم تا ۳۰ دانه به ۳ دانه برسد و کور می کنیم. به این ترتیب شال گردن پاپیونی شما آماده می شود. می توانید به این شال گردن طبق سلیقه خودتان تزیینات دیگر مانند پاپیون و گل بافتنی ، مروارید و موارد دیگر  اضافه کنید.

 

 

آیا آموزش شال گردن پاپیونی که در این مطلب با شما به اشتراک گذاشته شد مورد توجه و رضایت شما واقع شد؟ آیا تجربه بافت این مدل شال گردن را دارید؟ خوشحال می شویم نظر ، پیشنهاد و ایده های خود را در این باره  با ما و دیگر همراهان خوب سایت رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید.

 

 

 

گردآوری و تنظیم: https://rangvarang.com/

4.7/5 - (8 امتیاز)