مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۹:۳۶:۲۰ ساعت:     
 جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 19 April 2024 میلادی  و   10 شوال 1445 قمری
7436
10 می 2020

کتابخانه درختی یکی از انواع مدل کتابخانه است. در واقع کتابخانه طرح درخت یکی از مدل های خلاقانه و متفاوت برای چیدن و نظم دهی به کتاب ها به شمار می رود. جا کتابی درختی می تواند به شما در چینش زیباتر کتاب کمک کند.

البته این مدل کتابخانه کاربردهای دیگری هم دارد. از کتابخانه مدل درختی  می توان به عنوان یکی اجزای تاثیر گذار بر زیباتر شدن دکوراسیون نام برد. علاوه بر کتاب ، افراد می توانند انواع اسباب بازی  ، وسایل هنری ، صنایع دستی ، گلدان ، قاب عکس و موارد این چنینی را مطابق با سلیقه و علایق خود در شاخه ها ی (قفسه های ) این کتابخانه قرار دهند. اگر می خواهید با این کتابخانه خلاقانه و کاربردی بیشتر آشنا شوید با این مطلب همراهی کنید.

کتابخانه مدل درخت

طراحی خلاقانه این مدل کتابخانه موجب می شود قفسه کتاب ،فضای کمی اشغال کند . در واقع این مدل جاکتابی برای فضاهای کوچک بسیار عالی هستند . به کمک کتابخانه درختی می توان وسایل مختلف از قبیل کتاب را از کف زمین جمع کرد و آن را در فضای معمولی یعنی دیوار که هدر می رود ، سازماندهی کرد.

جاکتابی درختی

این قفسه های کتاب  از لحاظ  ظاهر و ابعاد بسیار انعطاف پذیر هستند و می توان برای افراد  با در نظر گرفتن  سنین و شخصیت و نوع استفاده طراحی کرد.

اگرمی خواهید کتابخانه طرح درخت را  برای اتاق کودک استفاده کنید بهتر است از رنگ های شاد استفاده کنید. ارتفاع درخت یکی دیگر از پارامترهایی است که باید به آن توجه کنید. بهتر است ارتفاع کتابخانه زیاد نباشد و کودک بتواند به راحتی به شاخه ها قفسه ها  دسترسی داشته باشد.

کتابخانه طرح درخت برای بچه ها

کتابخانه درختی حتی می تواند درترغیب افراد برای مطالعه تاثیر گذار باشد.

اگر به دنبال راهی برای تزیین یک دیوار خالی خواه در اتاق خواب ، اتاق نشیمن یا محل کار هستید  می توانید به  استفاده از کتابخانه درختی فکر کنید.قطعا یکی از گزینه های بسیار خوب می باشد.

کتابخانه درختی
کتابخانه طرح درخت
کتابخانه طرح درخت
جاکتابی درختی

چنانچه دوست دارید کتابخانه درختی داشته باشید ولی به هر دلیلی نمی توانید از این مدل خلاقانه جاکتابی داشته باشید ،می توانید به شیوه دیگری این مدل کتابخانه را داشته باشید. برای این کار کافی است استیکر درخت را روی دیوار بچسبانید و یا یک درخت  در اندازه و مدل دلخواه نقاشی کنید. حالا  از ۲ تکه چوب به طوری که شاخه درخت  را تداعی کنید به عنوان قفسه استفاده کنید.

کتاب خانه طرح درخت
کتابخانه مدل درخت

کتابخانه درختی هیچ محدودیتی برای نصب ندارد و حتما لازم نیست تنه آن روی زمین نصب شود. می توانید با توجه به سلیقه ،فضایی که در اختیار دارید و نوع استفاده ای که در نظر دارید مدل مناسبی را انتخاب کرده و در جای مناسب  نصب کنید.

اگر فضای خالی زیادی دارید می توانید از ۲-۳ عدد کتابخانه در سایز و مدل یکسان یا متفاوت استفاده کنید.

درختان در طبیعت در اندازه و شکل های مختلفی هستند بنابراین شما هیچ محدودیتی برای انتخاب شکل و اندازه کتابخانه ندارید و می توانید متناسب با فضا و نیاز خودتان مدل جا کتابی درختی را انتخاب کنید.

اگر ترجیح می دهید آن را در گوشه یا قسمت کوچکی از دیوار داشته باشید ،انتخاب های متفاوتی می توانید داشته باشید.

کتابخانه طرح درخت

اگر مجموعه بزرگی ازکتاب دارید ،پس حتما  به فضای بیشتری احتیاج دارید. پس می توانید مدل هایی را انتخاب کنید این شرایط را برای شما فراهم کند.

مدل دیگر که متفاوت تر از کتابخانه های درختی است مدل شبیه به عکس زیر است.

این مدل شکلی مانند درخت ندارد اما از درخت در طراحی آن الهام گرفته شده است. در صورتی که تمایل دارید این مدل کتابخانه را به صورت اینترنتی خرید کنید می توانید از طریق لینک زیر اقدام فرمایید.

کتاب خانه درختی

این مدل کتابخانه بیشتر مناسب بزرگسالان است.

کتابخانه درختی را به کمک نورپردازی می توانید جذاب تر کنید.

کتابخانه مدل درختی

امیدواریم این مطلب به شما در انتخاب بهتر مدل کتابخانه درختی کمک کرده باشد.

شما چه تجربه ای در این زمینه دارید؟ لطفا تجربیات و نظرات خود را از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر مخاطبان سایت رنگ وارنگ در میان بگذارید.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com

4.7/5 - (7 امتیاز)