مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۳:۲۰:۳۵ ساعت:     
 پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 28 March 2024 میلادی  و   18 رمضان 1445 قمری
2574
9 فوریه 2018

در این مطلب رنگ وارنگ ایده تزئینات برای ولنتاین را برای شما خوبان در نظر گرفته است. همانطور که می دانید روز ولنتاین (روز عشاق و یا روز عشق ورزی) مصادف با ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن‌ماه و بعضی سال‌ها ۲۶ بهمن‌ماه) در بعضی فرهنگها روز  ابراز عشق است. سابقه تاریخچه کامل و دقیق ولنتاین در دست نیست و آنچه از پیشینه روز ولنتاین می‌‌دانیم با افسانه درآمیخته است.

 

در سده سوم میلادی که مطابق می‌شود با اوایل شاهنشاهی ساسانی در ایران، در روم باستان  فرمانروایی بوده است به نام کلودیوس دوم. کلودیوس عقاید عجیبی داشته است از جمله اینکه سربازی  خوب خواهد جنگید که مجرد باشد. از این رو ازدواج را برای سربازان امپراتوری روم قدغن می‌کند. کلودیوس به قدری بی‌رحم و فرمانش به اندازه‌ای قاطع بود که هیچ کس جرات کمک به ازدواج سربازان را  نداشت اما کشیشی به نام والنتیوس (والنتاین)، مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان  جاری می‌کرد. کلودیوس دوم از این جریان خبردار می‌شود و دستور می‌دهد که والنتاین را به زندان  بیندازند. والنتاین در زندان عاشق دختر زندانبان می‌شود. سرانجام کشیش به جرم جاری کردن عقد  عشاق، با قلبی عاشق اعدام می‌شود… بنابراین او را به عنوان فدایی و شهید راه عشق می‌دانند و از آن زمان نهاد و نمادی می‌شود برای عشق!

روایت دیگر از ولنتاین

 

روایت دیگر حاکی از آن است که ولنتاین یک مسیحی بوده که عاشق کودکان بوده اما از آنجایی که وی از پرستش خدایان سر باز می زده به زندان فرستاده می شود اما کودکان که به وی علاقه مند بودند دلتنگ وی شده و برای وی پیام های مهر آمیزی مینوشتند. این کودکان نامه ها را از لابه لای میله های زندان به درون سلول ولنتاین می انداختند، وی در سال ۱۴ فوریه ۲۶۹ پس از میلاد اعدام شد.

در ایران باستان، نه چون رومیان از سه قرن پس از میلاد، که از بیست قرن پیش از میلاد، روزی موسوم به روز عشق بوده است. در تقویم جدید ایرانی دقیقا مصادف است با ۲۹ بهمن، یعنی تنها ۳ روز پس از روز ولنتاین. این روز سپندارمذگان یا «اسفندارمذگان» نام داشته است. سپندارمذگان جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می‌‌کردند. در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می‌‌دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهی نشانده، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می‌‌کردند. اخیرا گروهی از دوستداران فرهنگ ایرانی پیشنهاد کرده اند که به منظور حفظ فرهنگ ایرانی سپندارمذگان به جای ولنتاین به عنوان روز عشق گرامی داشته شود.

تزئینات برای ولنتاین

 

گل رز، شکل یک قلب ساده و یا تیر خورده، تزئین شکلات و پختن انواع آن ،کیوپید(CUPID)، کبوتر، قمری و مرغ عشق، تور، روبان قرمز ،علامت”X”، گره های عشق و … از سمبل های ولنتاین هستند.

ایده های مختلف و متنوعی را  می توان برای دیزاین دکوراسیون به مناسبت ولنتاین استفاده نمود. در ادامه شما عزیزان را با مدل هایی از تزئینات ولنتاین آشنا می کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

اگر تمایل به مشاهده تزئینات بیشتر برای ولنتاین هستید بر روی ایده تزئینات برای ولنتاین کلیک فرمایید.

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

3.7/5 - (3 امتیاز)