مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۷:۰۹:۲۲ ساعت:     
 شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Saturday 20 April 2024 میلادی  و   11 شوال 1445 قمری
13147
5 فوریه 2020

با ساخت ماهی کاغذی در این مطلب از سایت رنگ وارنگ همراه شما مخاطبان عزیز هستیم. با ساخت این ماهی، ضمن اینکه کودک سرگرم می شود، مهارت کار با قیچی و همچنین خلاقیت در او بالا می رود. اگر سن کودک تان پایین است بهتر است به کودک در ساخت این کاردستی کمک کنید. با این کار تجربه خوبی از ساخت کاردستی در ذهن او ثبت می شود و خلاقیت و اعتماد به نفس او در ساخت کاردستی به مرور افزایش پیدا میکند. چه خوب است که در حین ساخت این کاردستی ، کودک خود را با ماهی بیشتر آشنا کنید و در حد درک و فهم او درباره نحوه و محیط زندگی ،غذا خوردن ، برخی اسامی ماهی و دیگر موارد اطلاعاتی بدهید. حتما کودک شما از ساخت این کاردستی لذت می برد. پس برای ساخت این ماهی کاغذی بامزه در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

ساخت ماهی کاغذی

روش ساخت ماهی کاغذی

وسایل مورد نیاز

برای درست کردن کاردستی ماهی به کاغذ رنگی یا مقوا (یا کاغذ رنگی و مقوا) ،قیچی ، چسب مایع یا پارافینی، شابلون دایره یا هر وسیله ای که بتوانید با آن دایره در سایز دلخواه تان را بکشید.

۱. ابتدا روی کاغذ یا مقوای رنگی  مانند تصویر الگوی ماهی شامل بدن ، دم ، باله و پولک را بکشید و برش بزنید.

ساخت ماهی کاغذی برای کودکان

اگر کمی بی نظمی در برش این الگو ها مشاهده می کنید به دلیل این است که اینها را دختر عزیزم برش زده است. من الگو ها را کشیدم و او با قیچی دور بری کرده است . به نظرم با سن خیلی کمی که دارد ، به خوبی این کار را انجام داده است . شما هم می توانید در ساخت کاردستی با کودک خود همکاری و مشارکت کنید. با این کار مهارت کودک شما در ساخت کاردستی بیشتر می شود . علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره کردم  به او مشارکت و  انجام کار به صورت گروهی را یاد می دهید. درست است گروه ما دو نفر بیشتر نبود اما تمرین برای مشارکت در کارهای گروهی را با انجام چنین فعالیت هایی می توانید شروع کنید.

۲. حالا دایره هایی را که به عنوان پولک ماهی آماده کرده بودید ، از وسط تا کنید. 

مراحل ساخت ماهی کاغذی

برای پولک های این ماهی من دو رنگ نارنجی و زرد را انتخاب کردم. با این سایز پولک ، حدود ۴۲ پولک نارنجی و ۳۸ پولک زرد رنگ استفاده شد. مسلما  بسته به اندازه ماهی و سایز پولک این مقدار تغییر می کند.

می توانید پولک ها  را با مقوا و سایر قسمتهای ماهی را با کاغذ رنگی درست کنید. یا اینکه بدن ، دم ، باله و لب ماهی  را با مقوا و پولک ها را با کاغذ رنگی بسازید. اینها همه به سلیقه و وسایل در دسترس شما بستگی دارد.

کاردستی ماهی کاغذی

۳. پولک ها را مطابق با سلیقه خود بچسبانید.

نحوه ساخت ماهی کاغذی

علاوه بر برش  الگو ها ، با راهنمایی های من دخترم در چسباندن پولک ماهی  مشارکت کرد و از این کار حس خیلی خوبی داشت.

۴. بعد از چسباندن پولک ها، دم ، باله و لب ماهی را هم بچسبانید.

ساخت ماهی کاغذی

در این مرحله هم با نشان دادن محل اتصال این قسمتها ، از دخترم  خواستم که این اجزا را سر جایشان بچسباند.

۵. برای چشم ماهی می توانید از کاغذ ، مقوا ، ماژیک یا چشم متحرک استفاده کنید که من در اینجا از چشم متحرک استفاده کردم.

ساخت ماهی کاغذی

به همین راحتی ماهی زیبا و پولک دار ما آماده شد. پولک های این ماهی زیبا در نهایت بعد از تکمیل حالت برجسته دارد.

این ماهی را می توانید در سایز های مختلف درست کنید . از آن می توانید به عنوان آویز داخل اتاق کودک استفاده کنید. همچنین می توانید تنگ ماهی  یا آکواریوم درست کنید و این ماهی را داخل آن قرار دهید. از این ماهی می توانید به عنوان عروسک کاغذی نمایشی استفاده کنید .برای داشتن این عروسک نمایشی باید به قسمتی از ماهی ترجیحا قسمت میانی آن چوب بچسبانید. از چوب بستنی و سیخ های چوبی می توانید برای این کار کمک بگیرید. شما چه ایده های دیگری دارید؟

امیدواریم آموزش ماهی کاغذی مورد رضایت شما قرار گرفته باشد و بتوانید آن را برای کودک خود بسازید و از داشتن و ساخت آن  لذت ببرید.

شما چه نظری درباره این کاردستی دارید؟ لطفا  نظرات و ایده های خود را با ما و دیگر همراهان سایت به اشتراک بگذارید. رنگ وارنگ از دریافت دیدگاه های شما عزیزان استقبال می کند.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com  

4.7/5 - (12 امتیاز)