مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۴:۵۸:۴۲ ساعت:     
 جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 19 April 2024 میلادی  و   10 شوال 1445 قمری
1044
26 آگوست 2016

 

نکات ریز خانه داری و آشپزی

 

 

آشپزی خوب و موفق ریزه کاری های زیادی دارد. رنگ وارنگ قصد دارد نکات ریز خانه داری و آشپزی را با شما عزیزان به اشتراک بگذارد. در صورت تمایل با این مطلب همراه شوید.

 

  • اگر مرغ، گوشت و ماهی را که در حال سرخ شدن است قبل از پایان زمان سرخ برگردانید، این امر باعث از هم پاشیدن گوشت می شود و آن قسمت گوشت ترد نخواهد شد.

 

  • برای حفظ تردی سالاد و سبزیجات مانند کاهو آن را کاملا خشک کنید، سپس روغن یا سس را به آن اضافه کنید.

 

  • آشپزهای ماهر، در زمینه نحوه افزودن نمک به مواد غذایی دقت زیادی می کنند. به عنوان مثال،خواباندن گوشت مرغ در نمک و آب مرکبات باعث می شود گوشت مقدار کمی از مواد را به خود جذب کند و با دور ریختن آب، تمامی نمک و ادویه نیز دور ریخته می شود و مرغ بی مزه می شود.بنابراین کمی نمک به مواد اضافه کنید و بقیه را پس از درآوردن آن از داخل مواد اضافه کنید. اگر هم از خرده نان استفاده می کنید، ابتدا روی مرغ نمک بریزید، سپس در خرده نان بغلتانید.

 

  • برای این که سبزیجات یا گوشت به خوبی سرخ شوند، از قابلمه یا ماهیتابه با اندازه مناسب استفاده کنید.

 

  • اگر ماده غذایی مانند گوشت که باید روی شعله آرام پخته شود با حرارت بالا بپزد، سفت و خشک خواهد شد.

 

  • برای کاهش میزان اسیدیته در سس های حاوی گوجه فرنگی کمی شکر به آن اضافه کنید تا طعم آن خنثی شود.

 

  • اگر مایلید یک‌ سیب‌زمینی‌ سرخ‌ شده‌ و خوشمزه‌ و با نمک‌ داشته‌ باشید، قطعات‌ سیب‌زمینی‌ را پس‌ از سرخ‌ شدن‌، داخل‌ یک‌پاکت‌ کاغذی‌ تمیز بریزید و به‌ آن‌ نمک‌ اضافه‌کنید. با اندکی‌ تکان‌ دادن‌ پاکت‌، چربی‌ اضافی‌ به‌کاغذ جذب‌ شده‌ و سیب‌زمینی‌ها نمک‌ را به‌ خود خواهند گرفت‌.

 

  • برای‌ آنکه‌ قارچ‌ شما هنگام‌ نگهداری‌ دریخچال‌، پلاسیده‌ و کوچک‌ نشود، هیچ‌گاه‌ آنها رادرون‌ کیسه‌های‌ پلاستیکی‌ بدون‌ منفذ قرارندهید، بلکه‌ داخل‌ پاکت‌ کاغذی‌ گذاشته‌ و در یخچال‌ نگهداری‌ نمایید. کاغذ باعث‌ خواهد شدکه‌ قارچ‌ها نفس‌ کشیده‌ و در هوای‌ مرطوب‌ یخچال‌، تازه‌ و شاداب‌ بمانند.

 

  • برای‌ گرفتن‌ چربی‌ اضافی‌ از غذا، دو پاکت‌کاغذی‌ را با یک‌ ورقه‌ دستمال‌ یا حوله‌ کاغذی‌پوشانده‌ و روی‌ غذا بگذارید. برای‌ این‌ منظور روزنامه‌ نیز موثر است‌.

 

  • برای نگهداری‌ کاهو و کرفس ، ‌کاهو و کرفس‌ را اگر داخل‌ پاکت‌ کاغذی‌گذاشته‌ و درون‌ یخچال‌ قرار دهید، برای‌ مدت‌بیشتری‌ تروتازه‌ خواهند ماند. کیسه‌های‌پلاستیکی‌ برای‌ نگهداری‌ اینگونه‌ سبزیجات‌ جالب‌نیستند. توجه‌ داشته‌ باشید که‌ برگ‌های‌ خارجی‌کاهو یا کرفس‌ را تا لحظه‌ استفاده‌ از آنها جدانکنید.

 

  • ابتدا گوجه‌ها را به مدت ۸ ثانیه داخل آب جوش قرار دهید و بعد آن را داخل آب سرد بیاندازید. پوست گوجه‌ها به راحتی جدا میشود.
  • برای پوست کندن باقالا می توان از روشهای زیر استفاده کرد:

راه اول :

با کارد آشپزخانه از بالا تا پایین باقالای درسته را خراش دهید. با فشاری مختصر مغز باقلا بیرون خواهد پرید.

 

راه دوم :

برای جدا کردن پوست دوم باقالا روی پوست اول آن کمی نمک بپاشید و پس از پنج دقیقه پوست را جدا کنید.

 

  • اگر کلم هایی که می خواهید برای سالاد استفاده کنید سفت به نظر می رسند، برای ترد شدن آنها از این دو روش استفاده کنید :

روش اول :

مقداری آب داخل ظرف ریخته و روی اجاق گاز بگذارید. دو قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید. کلمها را خرد کنید و داخل آب جوش و سرکه بریزید. بعد از دو جوش، آنها را داخل آبکش بریزید تا آبش خارج شود و در ضمن خنک شود. میبینید که چقدر ترد و خوشمزه میشود.

روش دوم :

می توانید کلم خردشده را در ظرف فلزی ریخته و برای چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید، بسیار ترد میشود.

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

5/5 - (5 امتیاز)