مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۱:۴۷:۵۰ ساعت:     
 جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 29 March 2024 میلادی  و   19 رمضان 1445 قمری
2000
14 فوریه 2017

تمیز-کردن-کاشی-و-سرامیک

 

یکی از مکان هایی که در خانه نیاز به نظافت و تمیزکاری دارد ،کاشی‌ها و سرامیک ها هستند که البته تمیز کردن‌شان کار چندان آسانی نیست. روش های مختلفی برای تمیز کردن کاشی و سرامیک وجود دارد.در ادامه راهکارهایی را برای هر چه تمیزتر و  درخشنده تر شدن کاشی و سرامیک ارائه می دهیم . پس لطفا با ما و این راهکار ها همراه شوید.

 

۱-شستوی مداوم کاشی و سرامیک :واضح است که بهترین راه برای جلوگیری از به وجود آمدن لکه های سخت و پاک نشدنی روی کاشی  و سرامیک شستشوی آن ها به طور مداوم است. برای تمیزکردن کاشی و سرامیک به محض به وجود آمدن لکه با یک اسفنج خیس آن را از بین ببرید.

 

۲-استفاده از پاک‌کننده‌ی ضد کپک و قارچ :کاشی‌های حمام  خصوصاً کاشی‌های دیوار اطراف وان یا دوش آب اغلب مستعد رشد کپک و قارچ هستند، که در دوغاب‌های سفید و دیگر رنگ‌های روشن، این قارچ‌ها کاملاً قابل‌مشاهده‌اند. سرکه‌ی سفید برای مقابله با کپک‌ها خوب است، اما بد نیست به دنبال یک پاک‌کننده‌ی کاشی ضد کپک و قارچ باشید که از رشد بیشتر آن‌ها جلوگیری کند. شما باید با این‌گونه محصولات مرتباً نظافت کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

 

۳-استفاده از بخار شو :برای لکه بری کاشی و سرامیک ها ساده ترین راه استفاده از بخار شو هاست که با آب خالص هم به دلیل فشار زیاد و بخار آب لکه ها را از بین می رود. البته باید دقت داشته باشید که میزان حرارت آب بخارشو زیاد نباشد.

 

۴- استفاده از مایع پاک کننده چند منظوره :برای از بین بردن لکه های مانده روی کاشی ها می توانید کمی از مایع پاک کننده چند منظوره را روی لکه اسپری کرده و بعد از ۱۵ دقیقه آن را پاک کنید.

 

۵- استفاده از آب و سرکه :بهترین راه برای زدودن لکه های صابونی و آلودگی ها از روی این کاشی ها توسط محلول نصف به نصف آب و سرکه است.( بهتر است آب مورد استفاده داغ باشد).این محلول را روی کاشی ها اسپری کنید و بعد از ۱۰ دقیقه با یک برس نرم سطح آن ها را تمیز نمایید.

 

۶-استفاده از جوش شیرین: با کمی آب جوش شیرین را خمیر کنید و روی لکه ها بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با اسکاچ پاک کنید.

 

۷-استفاده از مایع ظرفشویی و آب گرم: در ظرفی مایع ظرفشویی و آب را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و با استفاده از دستمال یا حوله به تمیز کردن تمام منطقه بپردازیدالبته بهتر است از این روش برای پاک کردن کف استفاده نکنید چون ممکن است آن قسمت سر شده و باعث لیز خوردن  شود.

 

۸- استفاده از آمونیاک ،جوش شیرین و  سرکه: یک پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه جوش شیرین و یک دوم پیمانه سرکه را در یک سطل آب داغ مخلوط کنید و روی کاشی ها و سرامیک ها بکشید. از این فرمول برای پاک کردن دیوارهای رنگ روغنی نیز می توانید استفاده کنید.

 

 

نکات:

۱-به یاد داشته باشید دستورالعمل‌های روی برچسب محصولات را دنبال کنید و همیشه محصولات نظافتی را ابتدا قبل از نظافت روی بخش کوچکی امتحان کنید.

 

۲-هیچ‌گاه چندین ماده‌ی شوینده را با یکدیگر ترکیب نکنید زیرا برخی ترکیبات سمی هستند (برای مثال سرکه و سفیدکننده)

 

۳-از به کار بردن پاک کننده ها و مواد شیمیایی قوی و ساینده اجتناب کنید. آن ها می توانند با گذشت زمان به دوغاب آسیب زده و رنگ آن را از بین ببرند.

 

۴-توجه داشته باشيد كه بعضي از مواد  شوینده را  بايد روي سطح خشك بريزيد تا بهترين كارايي را داشته باشند.

 

۵-از برس های سخت استفاده نکنید چون باعث ایجاد خراش بر سطوح می شود.

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.2/5 - (5 امتیاز)