مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۰:۱۷:۲۹ ساعت:     
 جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 19 April 2024 میلادی  و   10 شوال 1445 قمری
2844
12 فوریه 2018

با معرفی روش های برطرف کردن رسوب املاح در اتو بخار از سایت رنگ وارنگ در خدمت شما هستیم. همانطور که می دانید در اتو بخارهای دستی که بیشتر برای مصارف خانگی مناسب می باشند آب مورد نیاز جهت تولید بخار، از مخزن طراحی شده بر روی دستگاه تأمین می شود . یکی از مشکلاتی که در کار با اتوهای بخار پیش می‌آید، رسوب املاح آب در داخل محفظه‌ی اتو است.  این مشکل باعث مسدود شدن سوراخ‌های کف اتو می شود و موجب می شود اتو به خوبی بخار نکند و همچنین هنگام اتو کشی رسوبات بر روی لباس بریزد . بنابراین در چنین مواقعی لازم است نسبت به برطرف کردن رسوب املاح در اتو بخار اقدام کنید. در ادامه به بهترین روش های رسوب زدایی اتو بخار بیشتر می پردازیم.

 

رسوب زدایی اتو بخار

 

روش های برطرف کردن رسوب املاح در اتو بخار

 

در ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که برای پیشگیری از وجود آمدن این رسوبات و همچنین تاخیر در ایجاد این رسوبات باید از آب مقطر و یا آب جوشیده سرد شده استفاده نمایید . هر آبی را داخل اتو نریزید ؛ در غیر این صورت بعد از مدتی رسوب های موجود در آب در این مجراها ته نشین می شوند و سوراخ های خروج بخار اتوی شما را می بندد. به هر دلیل اگر اتو ی بخار شما رسوب گرفت می توانید با روش های ساده  نسبت به برطرف کردن رسوبات اقدام کنید.

 

روش اول: مقداری آب و سرکه (به نسبت مساوی) داخل محفظه آب اتو بریزید و آن را به برق وصل کنید و اجازه دهید اتو چند دقیقه بخار کند. سپس اتو را از برق بکشید و مدت یک ساعت آن را به همان حال باقی بگذارید. در این صورت، رسوبات کاملا پاک می‌شود. سپس محلول آب و سرکه موجود در داخل محفظه را خالی کنید و از آب پر کنید بخار آن را چند مرتبه بزنید تا کاملا از سرکه خارج شود.

 

 

روش دوم: مقداری آب و سرکه (به نسبت مساوی) داخل محفظه آب اتو بریزید اتو را به صورت ایستاده روی یک حوله یا پارچه قرار داده سپس هر ۲۰ثانیه بخار بزنید. این کار را به مدت ۲ دقیقه انجام دهید. سپس اتو را از محلول خالی کنید و با آب پر کنید . اتو را روشن کنید. بخار آن را چند مرتبه بزنید تا کاملا  سرکه داخل آن خارج شود.

 

نکات رسوب زدایی اتو بخار

 

*در صورتی که امکان بیرون آوردن مخزن آب اتو وجود دارد، آن را یک یا دو بار با آب بشویید و بگذارید در معرض هوا تا کاملا خشک شود.

*هنگام استفاده از اتوهای بخار دقت داشته باشید زمانی که اتو روشن است، هیچ وقت آب داخل آن نریزید. بنابراین توصیه می شود قبل از شروع کار و زمانی که هنوز اتو را به برق نزده اید، آب را داخل محفظه اتو بریزید.

 

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4/5 - (3 امتیاز)