مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۰۷:۱۴:۵۹ ساعت:     
 پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  برابر با  Thursday 25 April 2024 میلادی  و   16 شوال 1445 قمری
1108
30 دسامبر 2016

%d9%85%d8%a7%d8%b3%da%a9-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa

 

 

انسان هميشه براي زيبايي چهره و اندام خود، در جستجوي بهترين روش و درمان هاي ممکن بوده است. در امر جوان ماندن پوست، قدم اول پيشگيري است. تغذیه مناسب برای جوانی و شادابی پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. علاوه برنداشتن  تغذیه مناسب عدم رعایت بعضی نکات باعث ایجاد چروک و همچنین از بین رفتن زیبایی پوست می شود . خستگی مفرط ، قرار گرفتن در مقابل تابش آفتاب ،حرکات ماهیچه ای شدید در افراد اخمو و عصبی ، استرس،ورزش نکردن و عدم استفاده  از کرم ضدآفتاب و…   همه از عوامل موثر درایجاد چین و چروک هستند..

مصرف ویتامین ها علی الخصوص ویتامین A,C,E در جلوگیری و همچنین به تاخیر افتادن چروک پوست موثر است.

ويتامين A به ضد چروک معروف است. اين ويتامين را در سيب زميني، سبزي هاي داراي برگ سبز تيره، جگر، روغن ماهي، هويج، هندوانه و هلو مي توانيد پيدا کنيد.

ویتامین C می تواند با رادیکال های آزاد بدن مبارزه و مانع از چین و چروک و باعث محکم تر و جوان تر شدن پوست شما باشند همچنین کمک بزرگي به توليد کلاژن در سلول هاي پوست مي کند. مصرف مرکبات، فلفل قرمز، حبوبات و کلم براي افرادي که به دليل استعمال سيگار و بالا رفتن سن دچار کمبود کلاژن اند، بسيار مفيد است.

ويتامين E که در حبوبات، سويا و جوانه گندم يافت مي شود به خشکي پوست و کاهش تاثيرات ناشي از تماس مستقيم با نور خورشيدي و جلوگيري از تخريب پوست کمک کرده و پيري سلول هاي پوست را به تعويق مي اندازد.

تقویت سلول های پوست و آبرسانی مناسب به آنها برای پیشگیری و درمان خشکی و چین و چروک عمیق پوست از مهم ترین توصیه هایی است که متخصصان زیبایی و پوست به مراجعه کنندگان خود می کنند. گاهي لازم است از طريق ماسک مواد مغذي را به پوست رسانده و یا اینکه به پوست آبرسانی کنید.در ادامه شما را باچند ماسک موثر در جوان سازی پوست آشنا می کنیم پس لطفا با ما همراه شوید.

 

۱-استفاده از لوسیون گل و برگ ختمی: خشکی پوست نیز از جمله عواملی است که منجر به بروز چین و چروک در سطح پوست می شود. هرقدر میزان رطوبت پوست کمتر و میزان خشکی آن بیشتر باشد، چین و چروک های ریز و عمیق تری در پوست نمایان می شود. برای پیشگیری از بروز این چین و چروک ها بهترین راه استفاده روزانه از لوسیون گل و برگ ختمی است. برای تهیه این لوسیون کافی است ۳۰ گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را در دو لیوان آب بجوشانید و آن را صاف کنید. این جوشانده را پس از سرد شدن هر شب بعد از پاک کردن کرم ها و مواد آرایشی از صورت تان روی پوست تان بزنید. این لوسیون علاوه بر آبرسانی به سطح پوست مانع از بروز چین و چروک در صورت می شود. شما می توانید این لوسیون را تا صبح روی پوست صورت و گردن خود حفظ کنید.

 

۲-استفاده از عصاره گياه بومادران: استفاده از عصاره گياه بومادران پس از دو ماه، باعث ايجاد تقويت جوان سازي پوست  می شود.. بنابراين استفاده از عصاره بومادران (عرق يا دم کرده) به شکل موضعي هر هفته ۲ تا ۳ بار به مدت ۲۰ دقيقه توصيه مي شود. استفاده از اين ترکيب در زنان باردار يا شيرده و اطراف چشم ممنوع است.

 

۳-استفاده از عصاره رازیانه: عصاره رازیانه کمک می کند پوستی جوان و بانشاط و بدون چروک داشته باشید. عصاره رازیانه اگرچه به صورت صنعتی در عطاری ها و داروخانه های گیاهی وجود دارد اما شما در منزل نیز می توانید آن را تهیه کنید. تنها کافی است گیاه خشک شده رازیانه را از عطاری هاخریده  و سه قاشق غذاخوری از آن را با دو لیوان آب جوش دم کنید. پس از آنکه آب به جوش آمد و یک لیوان از آب این مخلوط باقی ماند حرارت را خاموش کرده و این مخلوط را از صافی بگذرانید سپس اجازه دهید که عصاره به دست آمده از رازیانه خنک شود. پارچه ای نخی و سفیدرنگ بردارید و آن را با عصاره خیس کرده و روی صورت خود بکشید. ۲۰دقیقه دراز بکشید و هرگاه لازم شد عصاره رازیانه را روی پارچه اسپری کنید.

 

۴-استفاده از گیاه دم اسب:یکی دیگر از روش های درمان چین و چروک های سطحی پوست استفاده از حمام گیاه دم اسب است. برای استفاده از این حمام می توانید سه لیوان از جوشانده گیاه دم اسب و آب را درون آب نیم ولرم وان بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه در این آب دراز بکشید. استفاده از این حمام گیاهی دوبار در هفته تاثیر زیادی در درمان چین و چروک های پوست و پیشگیری از پیری زودرس آن دارد. برای تهیه جوشانده گیاه دم اسب کافی است ۲۰۰ گرم از این گیاه را با چهار لیوان آب جوش در ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا از این چهار لیوان تنها دو لیوان باقی بماند سپس این جوشانده را به آب وان اضافه کرده و حمام کنید.

روش دیگر استفاده از گیاه دم اسب اسفاده از لوسیون آن استبرای شروع کافی است یک لیوان از جوشانده گیاه دم اسب را با یک استکان گلاب و دو قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کنید و هر شب آن را با کمک پنبه یا پد روی پوست صورت و گردن خود بکشید.

 

۵-ماسک سفيده تخم مرغ :شايد يکي از بهترين جوان کننده هاي پوست ،ماسک سفيده تخم مرغ باشد براي استفاده، يک لايه نازک از سفيده تخم مرغ را بر روي صورت خود پخش کنيد، قبل از استفاده آن را به هم بزنيد تا به صورت کف در بيايد، سپس استفاده کنيد و پس از ده تا بيست دقيقه آن را بشوييد. اين ماسک، پوست را سفت کرده و چين و چروک را به طور موقت صاف مي کند. به دليل خاصيت سفت کنندگي براي پوست هاي چرب مناسب است. اگر داراي پوست خشک هستيد يک قاشق غذاخوري روغن گياهي يا عسل به آن بيافزاييد يا از ماسک زرده تخم مرغ استفاده کنيد.

 

۶-استفاده از ماسک جو: يکي از ماسک هايي که می تواند موادمغذی را به پوست برساند ماسک جو است. برای داشتن این ماسک ، ابتدا مقداري جو پوست کنده را خيسانده، سپس به ازاي هر ۱۰۰ گرم جو، يک عدد تخم مرغ اضافه کنيد. سپس آن را کوبيده و بعد، از صافي عبور دهيد. پياز نرگس را به عصاره به دست آمده اضافه کنيد. آن را به مدت ۴۵ دقيقه روي پوست صورت قرار دهيد. استفاده از اين ماسک، پوست صورت را به طرز آشکاري جوان مي کند.

 

۷-استفاده از ماسک خیار: این ماسک برای آبرسانی پوست شما مفید است.برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید. برای تهیه این ماسک حتی می توانید از پوست خیار به تنهایی نیز استفاده کنید. کافی است پوست خیار را رنده کرده و با گلیسیرین مخلوط کنید. اگر پوست خشک یا بسیار خشکی دارید، این ماسک را به مدت ۱۰ شب تکرار کنید. با تکرار استفاده از این ماسک می توانید به اندازه کافی به پوست تان آبرسانی کنید و تا مدت ها از خشک شدن دوباره آن جلوگیری کنید.

 

۸-استفاده از ماسک توت فرنگی:ویتامین C یک ترکیب ضد پیری طبیعی است و توت فرنگی سرشار از آن است! ماسک توت فرنگی برای کمک به حذف رادیکال های آزاد که می تواند کلاژن های پوست را شکسته و به سلول‌های پوست آسیب برساند است. ترکیب ۱ فنجان توت فرنگی (و یا ترکیب از توت فرنگی، تمشک و زغال اخته که تمامی حاوی آنتی اکسیدان هستند) با یک فنجان ماست و ۱۱ قاشق عسل در یک شیشه ماسکی است که می تواند دو بار هفته پوست شما را شاداب نماید.

 

۹-استفاده از ماسک نارنج: براي حفظ زيبايي و جواني پوست صورت تان، مي توانيد از ماسک نارنج استفاده کنيد. ابتدا پوست صورت خود را با آب ولرم بشوييد تا چربي از روي آن پاک شود. سپس يک نارنج رسيده را به صورت ورقه هاي نازک در آورده و روي پوست صورت بگذاريد. اين ماسک بايد به مدت ۳۵ دقيقه روي پوست صورت باقي بماند. سپس صورت تان را با آب ولرم بشوييد و کمي کرم مرطوب کننده روي پوست تان بماليد.

 

۱۰-استفاده از لوسیون گوجه فرنگی : گوجه فرنگی بهترین سبزی برای جلوگیری از بروز چین و چروک در پوست صورت است یکی از روشهای استفاده از گوجه فرنگی ،تهیه و استفاده از لوسیون آن است. برای تهیه این لوسیون طبیعی نیاز به دو گوجه فرنگی دارید؛ یکی از آنها را رنده کرده و کنار بگذارید سپس دیگری را داخل خرد کن انداخته و به صورت مایع در آورید بعد آن را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کرده و کنار بگذارید. برای شروع کافی است به مدت ۲۰ دقیقه گوجه فرنگی رنده شده را روی تمامی پوست صورت و گردن خود قرار دهید و سپس آن را از روی صورت خود برداشته و یک دستمال نخی تمیز را درون مخلوط گوجه فرنگی و آبلیمو بیندازید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت تان قرار دهید و در محیطی آرام دراز بکشید سپس صورت تان را با آب نیم ولرم بشویید.

 

۱۱-استفاده از ماسک هويج :ماسک هويج باعث کمرنگ شدن چين و چروک و باز شدن پوست صورت مي شود. براي استفاده از اين ماسک، هويج را به صورت نازک برش زده يا بکوبيد و بر روي پوست صورت قرار دهيد. بهتر است اين ماسک به مدت سي دقيقه روي پوست صورت باقي بماند؛ سپس آن را شسته و کمي کرم مرطوب کننده بماليد.

 

 

۱۲-استفاده از ماسک کدو تنبل (حلوایی):کدو تنبل با آنتی اکسیدان ها و ویتامین های A و C یک بسته کامل ضد پیری پوست است. ماسک آن از ترکیب ۲ فنجان کدو پخته شده و ۴ قاشق ماست کم چرب همراه با ۴ قاشق عسل و ۱ قاشق چای خوری دارچین و قرار دادن آن به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست می‌باشد.

ترکیب موثر دیگر ماسک کدو تنبل عبارت است از: . يک فنجان خمير کدو تازه (کدو حلوايي را به صورت کامل آب پز کنيد طوري که کاملاً نرم شود)، ۲ عدد تخم مرغ، ۲ قاشق چايخوري شيره بادام، يک قاشق چايخوري عسل (براي پوست هاي خشک)، ۲ قاشق چايخوري سرکه سيب يا آب آلبالو (در صورتي که داراي پوست چرب هستيد)، همه اين مواد را با توجه به نوع پوست تان با هم ترکيب کنيد و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه روي صورت خود بگذاريد و بعد با آب سرد بشوييد. با اين ماسک، صورت شما نرم و درخشان مي شود.

 

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.7/5 - (10 امتیاز)