مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۲:۱۸:۴۴ ساعت:     
 جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 29 March 2024 میلادی  و   19 رمضان 1445 قمری
2155
21 ژوئن 2017

با ارائه متن شعر گنجشکک ناز نازی در این مطلب از سایت رنگ وارنگ  با شما عزیزان هستیم. همانطور که می دانید شعر تاثیرات و کارکردهای مختلفی برای کودکان دارد. تعلیم و تربیت یکی از مهم ترین کارکردهای شعر برای کودکان است.روانشناسان کودک به والدین توصیه می کنند از شعر برای پرورش شخصیت و آرامش روحی کودک استفاده کنند. با خواندن شعر برای کودکان می توان ، توانایی تصویر سازی ذهنی و قدرت تفکر او را تقویت کرد. خواندن شعر برای کودک سبب توسعه گنجینه واژگان کودک شده و می تواند سبب پیشرفت زبانی کودک شود. شعر توانایی و مهارت  لذت بردن از زندگی و همچنین زیباتر دیدن پدیده ها و عناصر آن را در کودکان تقویت می کندبرانگیختن احساسات و دادن جهت انسانی به آن از دیگر تاثیرات شعر بر روی کودکان است. شعر می تواند قدرت تخیل و خیال پردازی کودک را تقویت کرده و برای او شرایطی فراهم می کند که فراتر از واقعیت های موجود به زندگی  نگاه کنند.

همچنین شعر می تواند قدرت درک زیبایی را در کودک افزایش دهد. در نتیجه آشنایی کودکان با شعر ،آنها درک بهتری از ظرافت های جهان و دنیای پیرامون کسب می کنند. در ادامه با شعر کودکانه گنجشکک ناز نازی  همراه شوید.

 

 

شعر گنجشکک ناز نازی

 

متن شعر گنجشکک ناز نازی

 

  گنجشکک ناز نازی

 

  جیک و جیک و جیک صدا کرد

 

    پرید لب حوض نشست

 

     به آب حوض نگا کرد

 

    دو تا ماهی قرمز

 

میون حوض آب دید

 

   گنجشکک ناز نازی

 

  به هر دو ماهی خندید

 

دو تا ماهی قرمز

 

 گنجشکه را که دیدن

 

هی میون حوض آب

 

چرخیدن و چرخیدن

 

دو تا ماهی و گنجشک

 

   با هم چه حرفا گفتن

 

رفیق شدن سه تایی

 

   گل گفتن و شنفتن

 

 

 

 

امیدواریم از خواندن این شعر برای کودک خود لذت  برده باشید. در صورتیکه نظر یا پیشنهادی دارید از بخش ارسال دیدگاه ،آن را با ما و دیگر مخاطبان سایت رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید.

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.5/5 - (4 امتیاز)