مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۹:۳۹:۳۲ ساعت:     
 جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 19 April 2024 میلادی  و   10 شوال 1445 قمری
60278
24 آگوست 2020

ژله دسری محبوب و پر طرفدار در میان همه گروه های سنی است  و روش های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد . ژله یک نفره یکی از انواع روش های سرو ژله است که می توان  آن را در مدل های مختلف  از نظر ظاهر و رنگ تهیه کرد . از آنجایی که سرو ژله به صورت تک نفره برای مهمانی ها و جشن ها ، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است تصمیم گرفتیم در این بخش از سفره آرایی سایت رنگ وارنگ نمونه هایی از تزیین ژله یک نفره را با شما به اشتراک بگذاریم.

عکس ژله یک نفره

اگر شما هم تصمیم گرفته اید ژله را به صورت تک نفره سرو کنید و به دنبال ایده برای تهیه این مدل ژله هستید با ادامه این مطلب همراهی کنید. با مشاهده و مطالعه این مطلب حتما ایده ها و نکات خوبی را یاد می گیرید.

انواع ژله یک نفره

قبل از آماده سازی ژله تک نفره بهتر است به نکاتی که تا پایان مطلب به آن اشاره می کنیم دقت داشته باشید. این نکات ریز می توانند به شما در انتخاب بهتر و روش مناسب تر مطابق با زمان و مهارت شما کمک کنند. گرچه ژله یک نفره را می توان به صورت تک رنگ تهیه کرد اما برای زیباتر و جذاب تر شدن ژله ها بهتر است آنها را به صورت دورنگ و یا چند رنگ تهیه کنید. 

ژله یک نفره چند رنگ

استفاده صحیح از رنگ ها در کنار یکدیگر ،  مواد مورد استفاده و هماهنگ بودن آنها با هم و نحوه تزیین این ژله در زیبایی نهایی ژله آماده شده بسیار تاثیر گذار است. در تزیین ژله تک نفره لازم نیست حتما مواد خوراکی گران قیمت و یا خیلی خاص به کارببرید، کافیست بدانید در چه مرحله ای و با چه ترکیب رنگی چطور از مواد در دسترس خود در تزیین ژله استفاده کنید.

سرو ژله تک نفره در داخل ظرف

در تعداد زیاد بهتر است ژله را در داخل ظرف سرو کنید. این کار چند مزیت دارد  اولین مزیت این هست که دیگر لازم نیست شما بابت خارج کردن ژله از داخل ظرف، زمان بگذارید . دومین مزیت سرو ژله داخل ظرف است است که احتمال خراب شدن و شکستگی ژله را به صفر می رسانید . سومین مزیت این روش صرفه جویی در مصرف ژله است  ؛ چون برای درست کردن ژله قالبی تک نفره لازم است کمی میزان آب مورد استفاده در تهیه ژله را کمتر از میزان گفته شده در دستور تهیه ژله  استفاده کنید تا ژله هنگام خارج شدن از قالب نشکند و ظاهرش را حفظ کند.

ژله یک نفره مجلسی

ژله تک رنگ یک نفره

سرو ژله یک نفره

ژله تک نفره مجلسی

ژله یک نفره در جام

ژله مجلسی لیوانی

سرو ژله تک نفره دو رنگ

ژله بستنی تک نفره

ژله یک نفره شیک

ژله دو رنگ با تزیین ژله رولی

ژله یک نفره (تک نفره) داخل ظرف

ژله تک نفره در جام

ژله یک نفره در جام

ژله تک نفره با تزیین میوه

ژله یک  نفره مجلسی

ژله تک نفره شیک

ژله یک نفره تولد

تزیین ژله تک نفره با میوه

ژله یک نفره با تزیین میوه

سرو ژله دو رنگ یک نفره داخل ظرف

ژله یک نفره دو رنگ

عکس ژله یک نفره

دیزاین ژله یک نفره

ژله تزریقی تک نفره در جام

ژله  یک نفره تزریقی

برای مشاهده تصاویر بیشتر ژله تزریقی با طرح گل می توانید از مطلب عکس ژله تزریقی گل | ۲۷ مدل ژله تزریقی گل در طرح های زیبا و متنوع دیدن کنید.

ژله خرده شیشه تک نفره داخل ظرف

ژله یک نفره خرده شیشه

ژله تک نفره یلدایی

ژلهیک نفره یلدایی

اگر تمایل دارید برای تهیه دسر و ژله یلدایی ایده بگیرید پیشنهاد می کنیم ، مشاهده مطلب تزیین ژله و دسر شب یلدا(چله)|۶۶مدل زیبا و متنوع ژله هندوانه و انار را از دست ندهید.

ژله تک نفره چند رنگ

این ژله را اگر به صورت چند رنگ تهیه کنید به اندازه کافی زیباست و دیگر لازم نیست برای تزیین آن از میوه به صورت کامل یا خرد شده ، سایر مواد خوراکی یا روش های دیگر از جمله حباب دار کردن ، میان تهی کردن و … استفاده کنید.

ایده ژله یک نفره

عکس ژله لیوانی چند رنگ

ژله یک نفره در ظرف

ژله بستنی لیوانی

ژله یک نفره چند رنگ

برای تهیه ژله چند رنگ باید ۲ نکته مهم را در نظر داشته باشد و رعایت کنید تا ژله چند رنگ شما خراب نشود.

قبل از ریختن ژله لایه بعدی ، ژله لایه قبلی باید مقداری خودش را گرفته باشد ( بسته شده باشد )  اما کمی حالت چسبندگی داشته باشد.

 نکته مهم در تهیه ژله چند رنگ این است که چنانچه می خواهید ژله را از ظرف خارج کنید و به صورت قالبی و یا برش زده سرو کنید نباید هرلایه کاملا بسته شده  باشد ؛ چون در این صورت با برش زدن و یا خارج کردن از ظرف ، لایه ها از هم جدا می شوند. همین که هر لایه کمی خودش را بگیرد ، کافیست.

مایع ژله باید کاملا خنک شده باشد . اگر مایع ژله آماده شده گرم باشد امکان شل شدن ژله لایه قبلی و همچنین ترکیب شدن رنگ ها زیاد است.

ژله یک نفره چند رنگ

ژله یک نفره شیک

ژله یک نفره چند لایه

عکس ژله مجلسی

سرو ژله یک نفره داخل ظرف

ژله مورب تک نفره

برای کج شدن و یا مورب شدن ژله داخل ظرف باید ظرف مورد نظر تان را در حالت کج ( مورب ) در یخچال نگه دارید. 

ژله یک نفره کج

استفاده از قالب مافین ، کاسه بزرگ ، سینی لبه دار، یک تکه دستمال آشپزخانه یا هر وسیله ای که بتواند این شرایط را برای ظرف ژله فراهم کند می تواند به شما در تهیه ژله مورب(ژله کج) کمک کند.

ژله یک نفره مورب

ژله برشی یک نفره

برای داشتن ژله برشی لازم است یک تا چند رنگ ژله را در یک ظرف مسطح با رعایت نکاتی  که گفته شد درست کنید . بعد از اینکه ژله کاملا سفت شد و خودش را گرفت به شکل دلخواه از قبیل دایره ، مستطیل ، مربع ، مثلث و نیم دایره برش بزنید.

ژله یک نفره خرده شیشه
ژله یک نفره قالبی
ژله یک نفره مدرن

ژله برشی با تکه های میوه

ژله یک نفره شیک

ژله برشی تک نفره مجلسی

ژله یک نفره چند رنگ با میوه

ژله قلبی تک نفره

ژله یک نفره دو رنگ با تزیین میوه

ژله چند رنگ برشی

ژله یک نفره رنگین کمان

ژله برشی شیک

ژله  یک نفره برشی

ژله برشی تک نفره

ژله یک نفره چند رنگ

ژله دو رنگ شیک

ژله یک نفره دو رنگ

ژله تک نفره قالبی

استفاده از قالب می تواند در خلق  ظاهری متفاوت ، خاص و شیک برای آماده سازی ژله مجلسی به شما کمک کند. برای این منظور می توانید از قالب های مختلفی که در بازار برای این منظور به فروش می رسد استفاده کنید.

ژله یک نفره قالبی

ایده ژله تک نفره

ژله یک نفره قالبی

عکس ژله یک نفره

ژله یک نفره قالبی

ژله گل دار تک نفره

ژله یک نفره تزریقی

ژله تزریقی  تک نفره

ژله یک نفره قالبی

مدل ژله تک نفره

ژله یک نفره گل رز

ژله ویترینی تک نفره

ژله یک نفره ( تک نفره ) مجلسی

ژله تک نفره با تخم شربتی

عکس ژله یک نفره قالبی جدید

مدل ژله یک نفره

ژله یک نفره با تخم شربتی

ژله تولد

ژله یک نفره شیک

ژله یک نفره قالبی

ژله یک نفره مجلسی

ژله تک نفره قالبی

مدل ژله  یک نفره

ژله مدرن تک نفره

ژله یک نفره یلدایی

ژله تک نفره زیبا

ژله یک نفره قالبی

امیدواریم با مشاهده این تصاویر ، به اندازه کافی برای سرو ژله به صورت تک نفره ایده گرفته باشید و با مطالعه و رعایت این نکات مهم هر چند کوچک اما کاربردی بتوانید ژله یک نفره را به زیباترین شکل سرو کنید . لطفا با گذاشتن کامنت در این باره به ما  در ارائه مطالب و تصاویر مطابق با نیاز و سلیقه خود کمک کنید. منتظر دریافت نظرات ارزشمند شما عزیزان هستیم.

گرد آوری و تنظیم : https://rangvarang.com

4.7/5 - (97 امتیاز)