مرجع تخصصی آموزش و دانلود
۱۵:۳۶:۰۰ ساعت:     
 جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳  برابر با  Friday 29 March 2024 میلادی  و   19 رمضان 1445 قمری
4185
4 مارس 2018

آگاهی از زمان مناسب کاشت انواع سبزه  برای داشتن سبزه با کیفیت  و با رشد کافی لازم است. سبزه ، عروس سبز سفره هفت سین است و نماد خرمی در سر آغاز سالی نیکو می باشد. اسفند ماه که می شود بانوان خوش ذوق ایرانی در تدارک سفره هفت سین سبزه می کارند. زمان کاشت بذر اهمیت زیادی در به بار نشستن آن دارد تا در روز عید در نهایت سبزی و زیبایی بر سر سفره هفت سین جلوه گری کند. با رنگ وارنگ باشید تا چشم نواز ترین سبزه عید را بر سر سفره تان بگذارید.

 

 

اینفوگرافیک زمان کاشت انواع سبزه

 

مروری بر زمان کاشت انواع سبزه

 

 

زمان مناسب برای کاشت سبزه گندم : جهت سبز کردن گیاه گندم شما باید از روز ۲۰ اسفند ماه یعنی ۱۰ روز قبل از عید جهت سبز کردن گندم اقدام نمایید.

 

زمان مناسب برای کاشت سبزه ماش : ماش نسبت به گندم کمی طول می کشد تا سبز شود. شما  برای سبز کردن گیاه ماش حداقل به ۱۲ روز وقت نیاز دارید یعنی مناسب ترین موقع جهت سبز کردن گیاه ماش روز ۱۸ اسفند خواهد بود.

 

زمان مناسب برای کاشت سبزه عدس : سبزه عدس بیشترین مدت زمان را برای سبز شدن نیازمند است . برای سبز شدن به ۱۵ روز وقت نیاز دارد از این رو شما بهتر است از روز ۱۴ – ۱۵ اسفند برای سبز کردن دانه عدس اقدام نمایید.

 

زمان مناسب برای کاشت سبزه شاهی و خرفه : گیاهان شاهی و خرفه سریع تر از همه سبز می شوند از این رو شما فقط ۸-۱۰ روز و نه بیشتر برای سبز کردن شاهی و خرفه وقت نیاز دارید . بهترین زمان جهت سبز کردن شاهی و خرفه روز ۲۲ اسفند خواهد بود.

 

زمان کاشت انواع سبزه

 

زمان مناسب برای کاشت سبزه یونجه : یونجه نیز یکی از دانه های مناسب جهت سبز کردن است. مدت زمانی که طول می کشد تا دانه یونجه به اندازه کافی رشد نماید تنها ۱۰ روز می باشد یعنی بهترین زمان جهت سبز کردن یونجه روز ۲۴ اسفند خواهد بود.

 

زمان مناسب برای کاشت سبزه شنبلیله : شنبلیه نیز یکی از گیاهانی است که برای جوانه زدن نیاز به زمان زیادی ندارد. این گیاه جهت جوانه زدن فقط به ۲ الی ۳ روز فقط زمان نیاز دارد. بهترین زمان جهت کاشت سبزه شنبلیله ۱۶ اسفند خواهد بود.

 

زمان مناسب برای کاشت سبزه ارزن : ارزن هم یکی از گیاهان محبوب برای سبزه انداختن است. این گیاه طی ۴ روز جوانه می زند . بهترین زمان  جهت کاشت سبزه ارزن ۱۶ اسفند خواهد بود.

 

توجه:

لازم به ذکر است که محل نگهداری ظرف سبزه و همچنین آب و هوا می تواند بر تعداد روزهای مورد نیاز برای داشتن سبزه شاداب و با رشد مطلوب تاثیر گذار باشد. مسلما اگر هوا برای چند روز متوالی ابری باشد و نور کافی برای رشد سبزه وجود نداشته باشد ، باید به همان میزان به زمان لازم برای رشد کافی سبزه اضافه کرد.

 

امیدواریم به کمک اطلاعاتی که از این مطلب کسب کردید بتوانید سبزه زیبا و شادابی را برای سفره هفت سین خود آماده کنید. لطفا نظرات و تجربیات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

گرد آوری و تنظیم: https://rangvarang.com

4.3/5 - (11 امتیاز)